Zamknij okno Drukuj dokument

Wójt Gminy Wielgie ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Czarnem

 

Załącznik nr 1

do zarządzenia Nr 28/08

Wójta Gminy Wielgie

z dnia 02.05.2008r.



Wójt Gminy Wielgie

ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora
Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Czarnem


Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania przewidziane rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 89, poz. 826 ze zm.)., tj.:

  1. Stanowisko dyrektora szkoły podstawowej może być powierzone nauczycielowi mianowanemu lub dyplomowanemu, który:

    1. ukończył studia wyższe magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej;

    2. ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;

    3. posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;

    4. w okresie pięciu lat bezpośrednio przed powierzeniem stanowiska dyrektora uzyskał co najmniej dobrą ocenę pracy w przedszkolu, szkole lub placówce,
      a w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej, jeżeli stanowisko dyrektora obejmuje bezpośrednio po ustaniu zatrudnienia w szkole wyższej, albo w okresie roku bezpośrednio przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora uzyskał pozytywną ocenę dorobku zawodowego;

    5. posiada zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;

    6. nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, ze zm.), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;

    7. nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;

    8. nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych
      z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w
      31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 14 poz. 114 ze zm.);

  2.  Stanowisko dyrektora szkoły podstawowej może być powierzone również nauczycielowi mianowanemu lub dyplomowanemu, który ukończył studia wyższe zawodowe i posiada przygotowanie pedagogiczne lub ukończył kolegium nauczycielskie albo nauczycielskie kolegium języków obcych oraz posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej i spełnia wymagania określone w pkt 1 ust. 2-8.

  3. Stanowisko dyrektora szkoły może być powierzone osobie nie będącej nauczycielem, która:

1) ukończyła studia wyższe magisterskie;

2) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy;

3) posiada wykształcenie i przygotowanie zawodowe odpowiadające kierunkowi kształcenia w szkole lub zakresowi zadań placówki;

4) spełnia wymagania określone w pkt 1 ust. 2 i 5-8.

  1. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:

    1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania
      i rozwoju szkoły lub placówki;

    2. życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela lub stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego;

    3. akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia - w przypadku osoby będącej nauczycielem;

    4. dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy, wykształcenia i przygotowania zawodowego -
      w przypadku osoby nie będącej nauczycielem;

    5. dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo zaświadczenie o ukończeniu kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;

    6. ocenę pracy, o której mowa w § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 89, poz. 826 ze zm.);

    7. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;

    8. oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, ze zm.) oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;

    9. oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;

    10. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U.z 2005 r. Nr 14 poz. 114 ze zm.);

    11. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.

    12. w przypadku osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. - informację o złożeniu oświadczenia lustracyjnego do Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty w związku z kandydowaniem na stanowisko dyrektora szkoły, zgodnie z treścią art.7 ust.1 i 2 w związku z art.4 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów ( Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz.425 )

    13. Wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane a w przypadku składania kserokopii oryginałów dokumentów powinny być one uwierzytelnione.

  2. Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy w Wielgiem 87-603 Wielgie,
    ul. Starowiejska 8, pok. nr 14.
    w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym
    i dopiskiem
    „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora szkoły", w terminie 15 dni od dnia ukazania się ogłoszenia. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez: Wójta Gminy Wielgie. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.

.

Wójt Gminy Wielgie

mgr Tadeusz Wiewiórski

Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2008-05-05 11:19:11
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2008-05-05 11:19:14
Ostatnia zmiana:2008-05-05 11:19:52
Ilość wyświetleń:1361