P R O T O K O Ł nr 20/4/09
z odbytego wspólnego posiedzenia
komisji samorządu,prawa i porządku publicznego
oraz rolnej i rozwoju gospodarczego
w dniu 07 kwietnia 2009 roku.
W posiedzeniu uczestniczyli:
___________________________
1. Eugeniusz Kowalski - Przewodniczący komisji samorządu.
2. Benedykt Słomski - Przewodniczący komisji rolnej.
3. Zofia Jułga - członek komisji,
4. Roman Narożny - - „ -,
5. Adam Rejmer - - „ -.
6. Franciszek Jankowski - - „ -,
7. Wiesław Kowalski - - „ -,
8. Andrzej Brzozowski - - „ -.
oraz Przewodnicząca Rady Gminy,Wójt i Skarbnik Gminy.
Posiedzenie otworzył i prowadził przewodniczący komisji.
Przedstawił następujący porządek posiedzenia :
Wykonanie budżetu gminy za 2008 rok.
Analiza projektów uchwał na XXVIII sesję Rady Gminy.
Sprawy różne.
Przedstawiony porządek posiedzenia komisja przyjęła bez uwag.
Ad. 1
Komisje dokonały analizy wykonania budżetu gminy za 2008 rok w zakresie remontu i budowy dróg gminnych.
W związku z tym, że kilka sołectw nie wykorzystało środków finansowych
na naprawy dróg otrzymano zapewnienie Wójta, że będzie można je wykorzystać w 2009 roku.
Po przeprowadzonej dyskusji komisje pozytywnie zaopiniowały wykonanie
budżetu gminy za 2008 rok.
- 2 -
Ad. 2
Komisje również dokonały analizy projektów uchwał na XXVIII sesję w sprawach:
- przystąpienia Gminy Wielgie do realizacji projektu pt. „Edukacja przedszkolna szansą na lepszy rozwój dzieci”, w ramach konkursu zamkniętego nr 1/POKL/ 9.1.1/2009 Poddziałania 9.1.1. „Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej”, Działanie 9.1. „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Priorytetu IX „Rozwój kształcenia i kompetencji w regionach”, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
- zmieniająca uchwałę Nr XXV/158/08 Rady Gminy Wielgie z dnia 29 grudnia 2008 roku w sprawie budżetu gminy na 2009 rok,
- ustalenia opłat za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
- zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Płonczyn na lata 2009 – 2016.
Projekty uchwał komisje zaopiniowały pozytywnie.
Ad. 3
Członkowie komisji dyskutowali na temat naprawy dróg gminnych twierdząc, że jest już najwyższy czas, aby równiarka rozpoczęła pracę.
Na zapytania wyjaśnień udzielał Wójt i Pan Wysocki. W związku z tym, że
jedna równiarka nie zdąży wykonać pracy na terenie gminy w odpowiednim terminie będzie zamówiona jeszcze jedna równiarka.
Na tym zakończono posiedzenie komisji.
Protokołowała : Przewodniczący komisji:
Grażyna Wyszyńska Eugeniusz Kowalski
Przewodniczący komisji:
Benedykt Słomski
Źródło informacji: | Wiesław Zając - administrator |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wiesław Zając - administrator |
Data wprowadzenia: | 2009-04-22 15:04:02 |
Opublikował: | Wiesław Zając - administrator |
Data publikacji: | 2009-04-22 15:04:48 |
Ostatnia zmiana: | 2009-04-22 15:04:50 |
Ilość wyświetleń: | 659 |