Zarządzenie Nr 19/11
WÓJTA GMINY WIELGIE
z dnia 14 lutego 2011 roku
w sprawie zasad zamawiania, używania, przechowywania oraz likwidacji pieczęci i pieczątek w Urzędzie Gminy Wielgie
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), art. 16c ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 235, poz. 2000, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1955 r. w sprawie tablic i pieczęci urzędowych (Dz. U. Nr 47, poz. 316, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
Określa się zasady postępowania przy zamawianiu pieczęci i pieczątek na potrzeby Urzędu Gminy Wielgie, ich używania, przechowywania oraz likwidacji w związku z utratą przez pieczęcie i pieczątki cech użytkowych i braku celowości dalszego ich używania.
§ 2
W Urzędzie Gminy Wielgie mogą być stosowane pieczęcie urzędowe, pieczątki nagłówkowe, imienne (podpisowe) oraz inne pieczątki, wynikające z przepisów prawa bądź potrzeb pracowników Urzędu Gminy Wielgie w zakresie realizowanych zadań służbowych.
§ 3
W Urzędzie Gminy Wielgie stosowane są pieczęcie:
pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „WÓJT GMINY WIELGIE”,
pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „RADA GMINY WIELGIE”,
pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „GMINA WIELGIE”.
pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek herbu gminy Wielgie, a w otoku napis „GMINA WIELGIE”,
pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek herbu gminy Wielgie, a w otoku napis „WÓJT GMINY WIELGIE”,
pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek herbu gminy Wielgie, a w otoku napis „RADA GMINY WIELGIE”,
pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „URZĄD STANU CYWILNEGO”,
pieczęć – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „URZĄD GMINY WIELGIE”
§ 4
Komórki organizacyjne używają, o ile przepisy szczegółowe nie stanowią inaczej, następujących pieczęci urzędowych:
pieczęć urzędową z wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej - do sygnowania określonych przepisami prawa dokumentów urzędowych związanych z realizacją:
zadań własnych gminy,
zadań zleconych z zakresu administracji rządowej lub przyjętych w drodze porozumień zawartych z organami tej administracji;
pieczęć urzędową z wizerunkiem herbu Gminy - do umieszczania na urzędowych dokumentach okolicznościowych lub o charakterze reprezentacyjnym, sygnowanych przez Przewodniczącego Rady Gminy lub Wójta Gminy Wielgie
pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „URZĄD STANU CYWILNEGO” na dokumentach urzędowych wydawanych przez Urząd Stanu Cywilnego,
pieczęć – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „URZĄD GMINY WIELGIE” stosowana tylko na dokumentach dla rozliczeń związanych z obsługą bankową i kasową budżetu Gminy.
Odcisku pieczęci nie umieszcza się na kopiach dokumentów składanych do akt Urzędu Gminy.
Kierujący komórkami organizacyjnymi są odpowiedzialni za używanie pieczęci zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 5
W Urzędzie Gminy Wielgie stosowane są pieczątki nagłówkowe, imienne (podpisowe) i inne.
Uprawnionymi do korzystania z imiennych pieczątek w Urzędzie Gminy są:
Wójt Gminy Wielgie.
Przewodniczący Rady Gminy Wielgie.
Zastępca Wójta Gminy Wielgie
Sekretarz Gminy Wielgie.
Skarbnik Gminy Wielgie.
Kierownicy referatów
Pracownicy, których zakres powierzonych zadań i czynności służbowych uzasadnia posługiwanie się taką pieczątką.
Pieczątki imienne innej treści, mogą posiadać i stosować następujące osoby:
„z up. Wójta” – pracownicy, w granicach indywidualnego pisemnego upoważnienia Wójta Gminy Wielgie.
§ 6
Wniosek w sprawie zamówienia pieczęci lub pieczątki winien zawierać:
treść pieczęci lub pieczątki,
uzasadnienie,
potwierdzenie zasadności wyrobienia pieczęci lub pieczątki przez przełożonego.
Wniosek w sprawie zamówienia wykonania pieczęci lub pieczątki należy składać do pracownika zajmującego stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr
i obsługi Rady Gminy, który dokonuje sprawdzenia jego treści pod względem formalno-prawnym, potwierdza zgodność w zakresie danych personalnych i zajmowanego stanowiska służbowego, następnie dokonuje stosownego zlecenia wykonania pieczęci lub pieczątki.
§ 7
Po wykonaniu pieczęci lub pieczątki pracownik zajmującego stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr i obsługi Rady Gminy dokonuje ich rejestracji w „Ewidencji pieczęci urzędowych” lub w „Ewidencji pieczątek imiennych oraz stempli”.
Pieczęcie i pieczątki wydawane są za imiennym potwierdzeniem odbioru (czytelny podpis odbierającego i data).
§ 8
Pieczęcie i pieczątki stosuje się wyłącznie do załatwiana spraw służbowych.
Pieczęcie i pieczątki należy przechowywać w zamykanych szafach.
Pieczęcie i pieczątki powinny znajdować się podczas urzędowania w miejscu dostępnym tylko dla pracownika odpowiedzialnego za przedmiotowe składniki.
§ 9
W przypadku zużycia, uszkodzenia, bądź dezaktualizacji pieczęci lub pieczątki należy je zwrócić do pracownika zajmującego stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr
i obsługi Rady Gminy wraz z pismem.
Pracownik zajmujący stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr i obsługi Rady Gminy występuje z pisemną propozycją fizycznej likwidacji pieczęci lub pieczątek wymienionych w pkt 1 niniejszego paragrafu do Komisji Likwidacyjnej o wydanie stosownej opinii, a po jej uzyskaniu występuje do Wójta Gminy Wielgie o podjęcie decyzji w zakresie likwidacji.
Fizycznej likwidacji pieczęci lub pieczątek dokonują pracownik zajmującego stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr i obsługi Rady Gminy w obecności członków Komisji Likwidacyjnej, którzy z czynności tej sporządzają stosowny protokół likwidacji.
Pieczęcie urzędowe uszkodzone bądź zdezaktualizowane pracownik zajmujący stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr i obsługi Rady Gminy przekazuje do Mennicy Państwowej z siedzibą w Warszawie celem ich likwidacji.
§ 10
O przypadkach kradzieży lub utraty pieczęci i pieczątek należy niezwłocznie zawiadomić pracownika zajmującego stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr
i obsługi Rady Gminy z podaniem okoliczności utraty pieczęci lub pieczątek oraz wskazaniem osoby winnej ich utraty.
Pracownik zajmujący stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr i obsługi Rady Gminy dokonuje zgłoszenia zagubienia lub kradzieży pieczęci i pieczątek na Policję oraz zgłasza ten fakt w prasie lokalnej, a w przypadku pieczęci urzędowej zawiadamia również Mennicę Państwową z siedzibą w Warszawie.
§ 11
Pracownik, z którym została rozwiązana umowa o pracę zobowiązany jest rozliczyć się
z pobranych i użytkowanych pieczęci i pieczątek.
§ 12
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy
§ 13
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Zarządzenie Nr 19 (40kB) |
Źródło informacji: | Krzysztof Kalka |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wiesław Zając - administrator |
Data wprowadzenia: | 2011-04-19 08:18:30 |
Opublikował: | Wiesław Zając - administrator |
Data publikacji: | 2011-04-19 08:19:09 |
Ostatnia zmiana: | 2011-04-19 08:22:20 |
Ilość wyświetleń: | 4534 |