Zamknij okno Drukuj dokument

P R O T O K O Ł Nr 4/2/11 z posiedzenia komisji finansów w dniu 29 marca 2011 roku

 


P R O T O K O Ł Nr 4/2/11


posiedzenia komisji finansów

w dniu 29 marca 2011 roku




W posiedzeniu uczestniczyli:


  1. Tadeusz Dąbkowski - Przewodniczący,

  2. Ludwik Bieńkowski - członek ,

  3. Krystyna Brzozowska - - „ -

  4. Ryszard Kurowski - - „ -

  5. Marek Kowalski - - „ -


oraz Przewodnicząca Rady Gminy i Skarbnik Gminy.


Posiedzenie otworzył i prowadził przewodniczący komisji.


Przedstawił następujący porządek posiedzenia :



  1. Realizacja zobowiązań podatkowych i zastosowanych ulgach w podatkach w 2010 roku.

  2. Analiza projektów uchwał na IV sesję Rady Gminy.


Przedstawiony porządek posiedzenia komisja przyjęła bez uwag.


Ad. 1


Komisja zapoznała się z informacją o realizacja zobowiązań podatkowych

i zastosowanych ulgach w podatkach w 2010 roku, którą szczegółowo omówiła Pani Joanna Śmiechowska – pracownik odpowiedzialny za realizacje zobowiązań podatkowych.

Przedstawioną informację komisja zaopiniowała pozytywnie celem przedstawienia na sesji.







Ad.2


Zgodnie z przyjętym porządkiem posiedzenia komisja dokonała analizy przygotowanych projektów uchwał na IV sesję RG w sprawach:











Wyjaśnień na zapytania członków komisji odnośnie projektów uchwał udzielał Skarbnik Gminy i pracownik referatu podatkowego.


Najwięcej uwagi członkowie komisji poświęcili projektom uchwał w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok tj. na co będą wydatkowane środki przy rewaloryzacji zabytkowego założenia dworsko-parkowego w Wielgiem w wysokości 80 000 zł.



- 3 -


Skarbnik Gminy udzielił odpowiedzi, że planowane środki będą wydatkowane na wycinkę drzew ,krzewów i zarośli w miejscowym parku na obszarze ok. 20 ha. Zakwalifikowano ok.1300 drzew do usunięcia.

Radny Ludwik Bieńkowski zapytał na co kwota 65 000 zł. w zapisie bieżące utrzymanie dróg, jeżeli sołectwa w swoich funduszach podzielili środki głównie na drogi.


Pani Skarbnik przekazała, że środki te planowane są na naprawę przepustów,zakup rur, znaków drogowych, zakup gruzu , piasku, usługi transportowe i inne nieprzewidziane wydatki.


Radny Tadeusz Dąbkowski zapytał, co ze środkami niewykorzystanymi w danym roku.


Pani Skarbnik wyjaśniła, że środki niewykorzystane do 31 grudnia 2011 r. wchodzą w nadwyżkę budżetową.


Radny Ludwik Bieńkowski zaproponował, aby niewykorzystane środki dołożone były w roku następnym.


Członkowie komisji rozważali sprawę złego stanu dróg na terenie gminy.


Radny Ludwik Bieńkowski poruszył sprawę zakupu samochodu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Czarnem , zatrudnienia kierowcy i jego wynagrodzenia.

Proponował powrócić do tematu i zastanowić się nad dalszym funkcjonowaniem OSP na terenie gminy, czy wszędzie potrzebne są samochody, czy nie należałoby się skupić nad utrzymaniem kilku jednostek.

Będąc przy głosie zwrócił uwagę na zbyt wysoki koszt budowy oczyszczalni przy OSP w Witkowie.


Po przeprowadzonej dyskusji i udzielonych wyjaśnieniach przedstawione projekty uchwał zaopiniowano pozytywnie celem przedstawienia na najbliższej sesji.

Na tym zakończono posiedzenie komisji..


Protokołowała: Przewodniczący posiedzenia:


Grażyna Wyszyńska Tadeusz Dąbkowski


Metadane

Źródło informacji:Grażyna Wyszyńska
Data utworzenia:2011-05-10 08:47:03
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2011-05-10 08:36:21
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2011-05-10 08:36:10
Ostatnia zmiana:2011-05-10 08:48:07
Ilość wyświetleń:719