Zamknij okno Drukuj dokument

Zarządzenie Nr 103/11 Wójta Gminy Wielgie z dnia 18 listopada 2011r. w sprawie wprowadzenia „Instrukcji postępowania z kluczami oraz zabezpieczenia pomieszczeń i obiektu Urzędu Gminy Wielgie"

 

Zarządzenie Nr 103/11

WÓJTA GMINY WIELGIE

z dnia 18 listopada 2011r.

w sprawie wprowadzenia „Instrukcji postępowania z kluczami oraz zabezpieczenia pomieszczeń i obiektu Urzędu Gminy Wielgie"

Na podstawie art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591 z późn. zm.)

zarządzam, co następuje:

§ 1.

Wprowadza się do użytku wewnętrznego „Instrukcję postępowania z kluczami oraz zabezpieczenia pomieszczeń i obiektu Urzędu Gminy Wielgie " stanowiącą załącznik nr 1 do zarządzenia.

§ 2.

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Wielgie.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.12.2011r..



WÓJT GMINY WIELGIE

TADEUSZ WIEWIÓRSKI






Załącznik nr 1 do Zarządzenia Wójta Gminy Wielgie nr 103/11 z dnia 18 listopada 2011r.

Instrukcja

postępowania z kluczami oraz zabezpieczenia pomieszczeń i obiektu

Urzędu Gminy Wielgie

Postanowienia ogólne

§ 1

Użyte w niniejszej instrukcji określenia oznaczają:

Ochrona Urzędu

§ 2

Obiekt Urzędu objęty jest systemem alarmowym zamontowanym w budynku.

§ 3

Z uwagi na publiczny charakter Urzędu w czasie jego pracy nie obowiązuje system przepustek, ani też inny system określający uprawnienia do wejścia, przebywania i wyjścia ze strefy administracyjnej.

§ 4

W godzinach pracy Urzędu zobowiązuje się pracowników w szczególności do:

Zabezpieczenie pomieszczeń i postępowanie z kluczami


§ 5


Otwarcia strefy administracyjnej po porze nocnej dokonuje wyznaczony pracownik, nie wcześniej niż na 30 minut przed godziną rozpoczęcia pracy Urzędu.


§ 6


  1. Wydawanie pracownikom Urzędu rozpoczynającym pracę kluczy do pomieszczeń biurowych i administracyjnych należy do obowiązków sekretarki pracownikom Urzędu rozpoczynającym pracę, za poświadczeniem w rejestrze obiegu kluczy.

  2. Wzór rejestru obiegu kluczy stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Instrukcji.


§ 7


Zamknięcie dostępu zewnętrznego do strefy administracyjnej po zakończeniu dnia pracy i załączeniu systemu alarmowego w obiekcie należy do obowiązków wyznaczonego pracownika.


§ 8


Pracownik, który pobrał klucz(e) od pomieszczenia(eń), przed uruchomieniem zamków sprawdza od strony wizualnej stan tych zamków i ewentualnych zabezpieczeń zastosowanych przy zamykaniu pomieszczeń, a także używanych plomb (jeżeli takie są przewidziane).


§ 9


Po otwarciu pomieszczeń biurowych, jeszcze przed przystąpieniem do pracy, pracownicy sprawdzają stan zastosowanych zabezpieczeń sprzętu biurowego i komputerowego, a także składowanej w tych pomieszczeniach dokumentacji i innego wyposażenia.


§ 10

W przypadku stwierdzenia zmian lub naruszeń stanu zabezpieczeń pracownik, który to stwierdził, natychmiast powiadamia o tym fakcie swojego bezpośredniego przełożonego lub Sekretarza.


§ 11


Od momentu pobrania kluczy do momentu ich zdania na pracownikach spoczywa pełna odpowiedzialność za ochronę kluczy i pomieszczeń biurowych.


§ 12


W przypadku utraty, uszkodzenia lub zniszczenia kluczy użytkownik niezwłocznie powiadamia o tym fakcie swojego bezpośredniego przełożonego lub Sekretarza.


§ 13


Po zakończeniu dnia pracy, pracownicy Urzędu zobowiązani są do uporządkowania swoich stanowisk pracy, wykonania czynności zabezpieczających adekwatnych do zastosowanych rozwiązań technicznych i organizacyjnych polegających głównie na:


§ 14


Klucze od biurek stanowiskowych i szaf biurowych są w posiadaniu pracowników, którzy ponoszą pełną odpowiedzialność za ich należyte zabezpieczenie.


§ 15


Duplikaty kluczy, będące kluczami zapasowymi do pomieszczeń Urzędu są przechowywane w pomieszczeniu nr 22 (sekretarza gminy) w zamkniętej, opisanej, opieczętowanej gablocie. Klucz do tej gabloty przechowywany jest w opisanej, opieczętowanej i zaklejonej kopercie wspólnie z pozostałymi kluczami.


§ 16


Wydawanie kluczy zapasowych pracownikom uprawnionym do ich pobrania może odbywać się tylko w uzasadnionych sytuacjach oraz przypadkach awaryjnych, za zgodą bezpośredniego przełożonego i wiedzą Sekretarza. Na powyższą okoliczność sporządza się notatkę służbową.


§ 17


Klucze zapasowe po ich wykorzystaniu należy niezwłocznie zwrócić do depozytu.


§ 18


Do otwierania pomieszczeń dla potrzeb wykonywania czynności związanych ze sprzątaniem wykorzystywany jest odrębny komplet kluczy.


§ 19


Pomieszczenia Ewidencji Ludności, Pełnomocnika ochrony informacji niejawnych, Kasy, USC oraz Serwerowni sprzątane są wyłącznie w godzinach pracy Urzędu i w obecności zatrudnionych tam pracowników.

§ 20

Dorabianie kluczy do pomieszczeń i budynku Urzędu wymaga pisemnej zgody Sekretarza i dozwolone jest wyłącznie w celu zastąpienia kluczy utraconych, uszkodzonych lub zniszczonych.

§ 21

Jeżeli z okoliczności udostępnienia kluczy osobie nieupoważnionej lub jego utraty wynika, że może zostać wykorzystany do nieuprawnionego dostępu do pomieszczeń lub budynku, należy wymienić odpowiedni zamek lub jego elementy.

§ 22

Zabrania się:

Postanowienia końcowe



§ 23

Komplety kluczy wejściowych na teren strefy administracyjnej są w osobistym posiadaniu następujących osób:

§ 24

Osoby wymienione w § 23 uprawnione są do znajomości hasła i kodu cyfrowego systemu alarmowego w obiekcie.









Załączniki

Zarządzenie nr 103 (107.4kB)    

Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2011-11-21 09:44:39
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2011-11-21 09:53:20
Ostatnia zmiana:2011-11-21 09:53:28
Ilość wyświetleń:2545