Zamknij okno Drukuj dokument

UCHWAŁA Nr XV/101/11 Rady Gminy Wielgie z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wielgie na rok 2012.

Uchwała Nr XV/101/11
Rady Gminy Wielgie

z dnia 29 grudnia 2011 r.

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wielgie na rok 2012

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2012 rok w wysokości 21.112.657zł, z tego:

- dochody bieżące w kwocie 20.210.294zł,

- dochody majątkowe w kwocie 902.363zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1.

2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3.854.650zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2012 rok w wysokości 22.340.214zł, z tego:

- wydatki bieżące w wysokości 20.084.122zł,

- wydatki majątkowe w wysokości 2.256.092zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.

2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

- wydatki na realizację z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3.854.650zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

3. Określa się zadania inwestycyjne w 2012 roku zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 3. W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 22.000zł i celową – kryzysową w wysokości – 55.000zł.

§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 1.227.557zł zostanie sfinansowany przychodami pochodzącymi z:

1. zaciągniętych kredytów w kwocie 287.021zł.

2. zaciągniętych pożyczek w kwocie 940.536zł.

§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów 2.174.760zł i łączną kwotę planowanych rozchodów 947.203zł zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 6. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 1.000.000zł,

2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 1.227.557zł,

3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów – w kwocie 511.621zł,

4. na finansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne w ramach WPF.

§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy:

1. dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 686.192zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6,

2. dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 115.000zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 8. Określa się wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska na 2012 rok:

1. wpływy w wysokości 8.500 zł,

2. wydatki w wysokości 8.500 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 9. 1. Ustala się dochody w kwocie 95.500zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 92.500zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 10. Wyodrębnia się w budżecie kwotę 293.782zł do dyspozycji sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 9.

§ 11. Upoważnia się Wójta do:

1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych:

- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 1.000.000 zł,

- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 1.227.557 zł,

- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów – w kwocie 511.621 zł,

- na finansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne w ramach WPF.

2. przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy na łączną kwotę 500.000zł.

3. dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących (w tym na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy) oraz w planie wydatków majątkowych polegających na przeniesieniach między rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej .

4. udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 500.000zł.

5. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy
Halina Sztypka

Załączniki

Załącznik Nr 1 (311.2kB)    
Załącznik Nr 2b (388.7kB)    
Załącznik Nr 2c (244.8kB)    
Załącznik Nr 2d (241.3kB)    
Załącznik Nr 2e (425.4kB)    
Załącznik Nr 4 (98.4kB)    
Załącznik Nr 5 (dochody zlec.) (143.3kB)    
Załącznik Nr 5 (wydatki zlec.) (154.2kB)    
załącznik nr 5 (zlecone) (61.3kB)    
Załącznik Nr 6 (86.7kB)    
Załącznik Nr 7 (46.6kB)    
Załącznik Nr 8 (70.1kB)    
Uchwała.XV.101.11.2011-12-29.WUN (65.8kB)    
Załącznik Nr 9 (58.2kB)    

Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2012-01-13 11:33:07
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2012-01-13 11:36:30
Ostatnia zmiana:2012-10-30 09:46:06
Ilość wyświetleń:1221