UCHWAŁA NR XXVIII/204/2013
RADY GMINY WIELGIE
z dnia 27 marca 2013 r.
w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgie.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 567, z 2013 poz. 153) i oraz art. 4 ust 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z 2012 r. poz. 951, z 2013 r. poz. 21, poz. 228), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lipnie, uchwala się co następuje:
§ 1. Przyjąć regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgie w brzmieniu jak załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko- Pomorskiego.
Przewodnicz
ący Rady Gminy WielgieHalina Sztypka
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVIII/204/2013
Rady Gminy Wielgie
z dnia 27 marca 2013 r.
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgie
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Ilekroć w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Wielgie jest mowa o:
1) regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgie;
2) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.);
3) Krajowym Planie Gospodarki Odpadami 2014 (dalej: KPGO 2014 ) – należy rozumieć przez to rozumieć dokument przyjęty przez Radę Ministrów uchwałą nr 217 z dnia 24 grudnia 2010 r. (M. P. Nr 101, poz. 1183);
2. Ilekroć w regulaminie użyto pojęć: właściciel nieruchomości, punkt selektywnej zbiórki odpadów, pojemnik, podmiot odbierający odpady komunalne to posłużono się nimi w znaczeniu używanym w ustawie.
Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
§ 2. 1. Selektywna zbiórka prowadzona być powinna w podziale na następujące rodzaje odpadów:
4) opakowania wielomateriałowe;
6) odpady komunalne ulegające biodegradacji;
10) zużyte baterie i akumulatory;
11) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
12) meble i inne odpady wielkogabarytowe;
13) odpady budowlane i rozbiórkowe,
§ 3. Obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu i lodu oraz innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości bezpośrednio przylegających do granicy działki, właściciele nieruchomości realizują poprzez usuwanie tych zanieczyszczeń i umieszczanie ich przy krawężniku chodnika od strony jezdni w sposób niepowodujący zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów;
§ 4. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami oraz naprawa poza warsztatami możliwe jest na terenach niesłużących do użytku publicznego, jeżeli powstające ścieki odprowadzane będą do sieci kanalizacyjnej lub zbiorników bezodpływowych, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami i ich naprawa poza warsztatami na terenach służących do użytku publicznego możliwe jest w miejscach spełniających wymagania ust. 1, do tego celu wyznaczonych i oznakowanych stosowną tablicą.
Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym
§ 5. 1. Na terenie Gminy Wielgie ustala się następujące minimalne pojemności pojemników i worków przewidzianych do zbierania segregowanych odpadów komunalnych:
1) pojemniki o pojemności co najmniej 60 l;
2) kontenery o pojemności co najmniej 3000 l;
3) worki na odpady selektywnie zbierane oznaczone odpowiednim napisem lub transparentne o pojemności co najmniej 30 l.
2. Na terenie Gminy Wielgie ustala się następujące minimalne pojemności pojemników przewidzianych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych:
1) kosze uliczne o pojemności co najmniej 30 l;
2) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności co najmniej 60 l;
3) kontenery o pojemności co najmniej 3000 l.
§ 6. 1. Wyposaża się nieruchomość w pojemniki i/lub worki do zbierania odpadów komunalnych o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej, odpowiadające obowiązującym normom, w ilości zapewniającej ich nieprzepełnienie przy uwzględnieniu częstotliwości odbierania odpadów komunalnych określonej w Rozdziale 4 i o pojemności wprost wskazanej lub uwzględniającej wskazane niżej średnie ilości wytworzonych odpadów w okresie cztero tygodniowym:
1) dla budynków mieszkalnych: 60 l odpadów na mieszkańca,
2) dla szkół wszelkiego typu - 3 l odpadów na każdego ucznia, studenta i pracownika,
3) dla żłobków i przedszkoli - 3 l odpadów na każde dziecko i pracownika,
4) dla lokali handlowych - co najmniej 80 l odpadów na każdy lokal handlowy,
5) dla lokali gastronomicznych - co najmniej 10 l odpadów na jedno miejsce konsumpcyjne, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu,
6) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji – co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l na punkt,
7) dla domów opieki, hoteli, pensjonatów itp. – 20 l odpadów na jedno łóżko,
8) dla budynków lub budowli wykorzystywanych na inne cele, w tym przez przedsiębiorców – 11 l odpadów na jedną osobę zatrudnioną lub wykonującą czynności na rzecz właściciela lub przedsiębiorcy na innej podstawie niż umowa o pracę, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 80 l na odpady na nieruchomości,
9) dla ogródków działkowych - 20 l odpadów na każdą działkę w okresie sezonu tj. od 1 marca do 31 października każdego roku i 5l odpadów poza tym okresem,
10) dla działek rekreacyjnych i letniskowych - co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 l na każdą działkę, w okresie sezonu tj. od 1 maja do 30 października każdego roku,
11) dla cmentarzy - pojemnik o minimalnej pojemności 1100 l.
2. W przypadku prowadzenia działalności handlowo-usługowej branży spożywczej oraz gastronomicznej wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego kosza o pojemności 30 l na odpady.
§ 7. Ustala się następujące zasady i warunki rozmieszczania pojemników na odpady komunalne na nieruchomości:
1) każda nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy powinna być wyposażona w co najmniej jeden pojemnik do gromadzenia odpadów o minimalnej pojemności będącej iloczynem liczby osób zamieszkujących na terenie nieruchomości i normatywnej ilości wytwarzanych odpadów lecz nie mniej niż 1 pojemnik o pojemności 60 l;
2) ustawienie pojemników do zbierania odpadów komunalnych może nastąpić jedynie w miejscach nie stanowiących utrudnienia dla sąsiadów, mieszkańców, użytkowników dróg, itp. oraz dostępnych dla korzystających z tych urządzeń i pracowników podmiotu odbierającego odpady komunalne;
3) pojemniki powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym, a w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności, a także w odpowiednim stanie sanitarnym w szczególności poprzez ich mycie.
§ 8. Pojemniki do zbierania odpadów powstałych na nieruchomościach, na których nie zamieszkują mieszkańcy, powinny być trwale oznaczone w sposób pozwalający na odróżnienie ich od pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy. Dopuszcza się oznakowanie pojemników za pomocą elementów dostarczonych przez podmiot odbierający odpady komunalne lub w inny sposób zaproponowany bądź zaakceptowany przez podmiot odbierający odpady komunalne.
§ 9. 1. Na terenie nieruchomości pojemniki do zbierania odpadów komunalnych należy przetrzymywać w miejscu wyodrębnionym.
2. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest w dniu odbioru odpadów komunalnych udostępnić przedsiębiorcy pojemniki z odpadami.
§ 10. 1. Kosze uliczne należy ustawiać przy ciągach pieszych służących użyteczności publicznej, w tym w szczególności przy oznakowanych przejściach dla pieszych, w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego, przy przystankach PKS oraz w miejscach rekreacyjnych (skwerki, zieleńce itp.) .
Rozdział 4.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych
z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do wspólnego użytku publicznego
§ 11. Określa się szczegółowy sposób pozbywania się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości:
1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne należy zbierać w pojemnikach, kontenerach na odpady komunalne (w zabudowie wielomieszkaniowej), a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne;
2) papier i tekturę, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe oraz metale (odpady suche) należy zbierać w workach, kontenerach na odpady komunalne (w zabudowie wielomieszkaniowej), a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne;
3) szkło należy zbierać w workach, kontenerach na odpady komunalne (w zabudowie wielomieszkaniowej), a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne;
4) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (odpady mokre), należy zbierać w workach, kontererach na odpady komunalne (w zabudowie wielomieszkaniowej), a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne, przy czym odpady zielone można także:
a) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów;
b) gromadzić w kompostowniach przydomowych lub gnojownikach ( płyty gnojowe );
5) odpady pozostałe należy zbierać w pojemnikach, kontenerach na odpady komunalne (w zabudowie wielomieszkaniowej), a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne; odpady pozostałe to m.in.: prospekty foliowane i lakierowane katalogi, opakowania i butelki po olejach i smarach, puszki i pojemniki po farbach i lakierach,opakowania po środkach ochrony roślin i owadobójczych,ceramika (porcelana, naczynia typu arco, talerze, doniczki), lustera, zimny popiół; odpady mięsne, ryb, kości; odpady medyczne, pieluchy jednorazowe, podpaski itp;
6) przeterminowane leki należy:
a) gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w aptekach;
b) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów;
7) chemikalia oraz zużyte opony należy przekazywać do:
a) punktu selektywnego zbierania odpadów;
8) zużyte baterie i akumulatory należy:
a) gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w budynkach użyteczności publicznej;
b) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów;
c) przekazywać do punktów ich sprzedaży;
9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy przekazywać do :
a) punktu selektywnego zbierania odpadów;
10) meble i inne odpady wielkogabarytowe należy przekazywać:
a) do punktu selektywnego zbierania odpadów,
11) odpady budowlane i rozbiórkowe:
a) wytworzone przez osoby fizyczne w ich gospodarstwach domowych, z wyłączeniem odpadów pochodzących z działalności gospodarczej, należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów;
b) pochodzące z prowadzonej działalności gospodarczej należy przekazywać podmiotom uprawnionym, zgodnie z odrębnymi przepisami.
12) tekstylia i odzież należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów;
§ 12. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z terenów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i z terenów nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy:
1) z obszarów zabudowy jednorodzinnej:
a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co cztery tygodnie;
b) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (odpady mokre) – co cztery tygodnie;
c) papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale (odpady suche) – co cztery tygodnie,
d) szkło – co cztery tygodnie,
e) odpady pozostałe – co cztery tygodnie,
2) z obszarów zabudowy wielomieszkaniowej:
a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co cztery tygodnie,
b) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (odpady mokre) – co cztery tygodnie,
c) papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale (odpady suche) -– co cztery tygodnie,
d) szkło – co cztery tygodnie,
e) odpady pozostałe – co cztery tygodnie,
3) z terenów nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, (w tym z działek rekreacyjnych i letniskowych):
a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co cztery tygodnie,
b) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (odpady mokre) – co cztery tygodnie;
c) papier i tektura tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale (odpady suche) - co cztery tygodnie,
d) szkło – co cztery tygodnie,
e) odpady pozostałe – co cztery tygodnie,
§ 13. Ustala się częstotliwość usuwania odpadów komunalnych z terenów przeznaczonych do użytku publicznego:
1) kosze na odpady rozmieszczone w pasach drogowych należy opróżniać:
a) w okresie sezonu trwającego od 1 kwietnia do 30 września – trzy razy w tygodniu;
b) poza sezonem - raz w tygodniu, a w razie zwiększonej ilości odpadów - z częstotliwością nie dopuszczającą do ich przepełnienia.
2) kosze zlokalizowane na skwerach, zieleńcach, w parkach należy opróżniać z częstotliwością zapobiegającą ich przepełnieniu, jednak nie rzadziej niż raz w tygodniu,
3) z cmentarzy - minimum raz w miesiącu,
4) w przypadku placówek handlowo-usługowych branży spożywczej i gastronomicznej zlokalizowanych poza budynkami codziennie;
5) w przypadku nieruchomości, na których organizowane są imprezy masowe - bezpośrednio po zakończeniu imprezy, nie później jak w ciagu 24 h.;
§ 14. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się pozostałych odpadów komunalnych:
1) chemikalia i zużyte opony – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży – w godzinach ich pracy;
2) przeterminowane leki – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w aptekach – w godzinach ich pracy;
3) baterie i akumulatory – oddawanych w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w budynkach użyteczności publiczej, w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży – w godzinach ich pracy;
4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży – w godzinach ich pracy;
5) meble i inne odpady wielkogabarytowe – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów – w godzinach pracy punktu;
6) odpady budowlane i rozbiórkowe:
a) wymienione w § 11 pkt 11 lit. a – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów – w godzinach pracy punktu,
b) wymienione w § 11 pkt. 11 lit. b – umieszczanych w pojemnikach zamówionych odpłatnie u przedsiębiorcy odbierającego odpady w terminie uzgodnionym z podmiotem odbierającym odpady komunalne;
7) tekstylia i odzież – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów – w godzinach pracy punktu;
§ 15. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości, nie rzadziej niż dwa razy w roku.
Rozdział 5.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe
§ 16. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe obowiązane są do:
1) wyeliminowania zagrożeń i uciążliwości dla mieszkańców, w szczególności: nieprzyjemnej woni, roznoszenia pasożytów, insektów itp.;
2) zapewnienia właściwej opieki nad zwierzętami w celu niedopuszczenia do zniszczeń i zanieczyszczeń nieruchomości, terenów i budynków użyteczności publicznej;
3) usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzę (odchodów i innych nieczystości) z klatek schodowych, pomieszczeń wspólnego użytku, placów, trawników lub zieleńców, ulic i chodników. Uprzątnięcia można dokonać poprzez wrzucenie zanieczyszczeń do urządzeń przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych bądź do urządzeń kanalizacyjnych.
§ 17. Osoby utrzymujące psy rasy uznanej za agresywną lub psy obronne obowiązani są zapewnić wywieszenie tablic ostrzegawczych na bramach nieruchomości.
§ 18. Posiadacz psa obowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a agresywnego dodatkowo w kagańcu.
Rozdział 6.
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich
na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej
§ 19. Na terenach o zabudowie wielomieszkaniowymi zakazuje się utrzymania zwierząt gospodarskich. Zakaz obejmuje całą działkę, na której zlokalizowana jest zabudowa wielomieszkaniowa.
§ 20. 1. 1 Właściciele nieruchomości utrzymujący zwierzęta gospodarskie zobowiązani są do takiego ich utrzymywania aby były nieuciążliwe dla sąsiednich nieruchomości, w szczególności w zakresie przykrych zapachów.
2. Utrzymanie zwierząt gospodarskich powinno być usytuowane i prowadzone w taki sposób, aby nie pogarszało warunków zdrowotnych, sanitarnych i porządkowych otoczenia, nie powodowało zanieczyszczenia powietrza, gleby i wody oraz innych uciążliwości dla ludzi zamieszkujących sąsiednie nieruchomości.
3. Pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich, teren ich utrzymania i bezpośrednie ich otoczenie winny być utrzymane w należytej czystości.
4. Wybiegi dla zwierząt gospodarskich winny być ogrodzone siatką drucianą lub innym odpowiednim ogrodzeniem, w sposób uniemożliwiający przedostanie się zwierząt poza obręb wybiegu.
5. Ule z pszczołami nie mogą być ustawione w odległości mniejszej niż 10 m od granicy drogi publicznej, budynku mieszkalnego, inwentarskiego lub gospodarczego oraz od granicy sąsiedniej nieruchomości, będącej własnością innej osoby, niż właściciel ula.
6. Ule z pszczołami ustawione w odległości od 10 do 13 m należy oddzielić stałą przeszkodą (parkan, mur, krzewy, siatka o drobnych oczkach) o wysokości, co najmniej 2 m, w celu zwiększenia wznoszenia się wylatujących i powracających do ula pszczół nad pobliskim terenem.
§ 21. Nie należy dopuszczać do zanieczyszczania terenu nieruchomości, domów, ulic i innych miejsc publicznych wydalinami zwierząt, karmą, ściółką lub innymi odpadami.
Rozdział 7.
Obszary i terminy przeprowadzania deratyzacji
§ 22. 1. Obowiązkiem deratyzacji objęte są obszary zabudowane budynkami wielomieszkaniowymi, zakładami przetwórstwa spożywczego, obiektami użyteczności publicznej i obsługi ludności oraz budynkami, w których utrzymywane są zwierzęta gospodarskie - co najmniej 1 raz w roku, w okresie od 1 października do 30 listopada.
Zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897)regulaminy utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, uchwalone przed dniem wejścia w życie ustawy, zachowują moc do dnia wejścia w życie nowych regulaminów, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Powyższa ustawa weszła w życie z dniem 1 stycznia 2012 r., zatem termin uchwalenia przez Radę Gminy nowego regulaminu upływa w dniu 31 grudnia 2012 r.
Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), rada gminy uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
Regulamin ma na celu dostosowanie jego zapisów i wymogów do znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Znowelizowana ustawa wymaga także, aby rada gminy wskazała w regulaminie inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. W wykonaniu tego postanowienia wymagania określono w § 18 Regulaminu. W Planie Gospodarki Odpadami Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023 nie określono innych, szczególnych wymagań w stosunku do mieszkańców gminy, poza określonymi w Regulaminie.
W związku z uchyleniem przez Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego Uchwały Nr XXVI/184/2012 Rady Gminy Wielgie z dnia 28 grudnia 2012 roku, konieczne jest podjęcie przedkładanej uchwały.
Przewodnicz
ący Rady Gminy WielgieHalina Sztypka
akt (293kB) | ||
Uchwała.XXVIII.204.2013.autopoprawka (357kB) |
Źródło informacji: | Wiesław Zając - administrator |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wiesław Zając - administrator |
Data wprowadzenia: | 2013-03-29 12:15:04 |
Opublikował: | Wiesław Zając - administrator |
Data publikacji: | 2013-03-29 12:31:21 |
Ostatnia zmiana: | 2013-03-29 12:31:38 |
Ilość wyświetleń: | 717 |