P R O T O K O Ł nr 23/4/2013
z odbytego posiedzenia komisji samorządu,
prawa i porządku publicznego
w dniu 25 września 2013 roku.
W posiedzeniu uczestniczyli:
1. Eugeniusz Kowalski - Przewodniczący komisji
2. Jerzy Głowiński - członek komisji,
3. Jan Wiśniewski - - „ - ,
4. Adam Rejmer - - „ -.
oraz Skarbnik Gminy, Przewodnicząca RG i Pan Sławomir Sadowski – pracownik UG zajmujący się OSP.
Posiedzenie otworzył i prowadził przewodniczący komisji.
Przedstawił następujący porządek posiedzenia :
1. Kontrola Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie gminy w zakresie stanu bezpieczeństwa p.poż. - posiedzenie wyjazdowe.
2. Analiza wydatków na OSPw gminie.
3. Analiza przygotowanych projektów uchwał na XXXII sesję RG.
4. Sprawy różne.
Ad. 1
Członkowie komisji skontrolowali stan bezpieczeństwa p.pożarowego jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie gminy.
Podczas przeprowadzonych rozmów z Komendantami poszczególnych jednostek stwierdzono niską frekwencję podczas prowadzonych akcji pożarowych- praca zawodowa poza miejscem zamieszkania uniemożliwia udział w akcjach .
Komisja zapoznała się również z informacją o prowadzonych akcjach pożarowych , która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 2
Pan Sadowski przedstawił Radnym aktualną informacje o stanie wydatków na OSPw gminie w 2013 roku, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
- 2 -
Ad. 3
Komisja pozytywnie zaopiniowała przygotowane projekty uchwał na XXXII
sesję Rady Gminy w sprawach:
a/ zmieniająca Uchwałę Nr XXVI/192/12 Rady Gminy Wielgie z dnia 28.12.2012 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wielgie na rok 2013,
b/ zmieniająca Uchwałę Nr XXVI/191/12 Rady Gminy Wielgie z dnia 28.12.2012 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wielgie na lata 2013-2025,
c/ połączenia samorządowych instytucji kultury-Biblioteka Publiczna Gminy Wielgie i utworzenie Ośrodka Kultury i Biblioteki Gminy Wielgie,
d/ kryteriów wyboru inwestycji do dofinansowania oraz trybu postępowania w sprawie udzielenia dotacji na usunięcie i utylizację azbestu i sposobu ich rozliczania,
e/ zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
f/ ustalenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy oraz górnych stawek opłat za usługi opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych .
Na zapytania członków komisji projekt uchwały omówiła Pani Maja Cybulska, która wyjaśniła, że zmiana dotyczy włączenia stawki Vat do ceny.
Ad. 4
W sprawach różnych członkowie komisji dyskutowali na temat odbioru nieczystości z szamb i przyzagrodowych oczyszczalni ścieków przez Przedsiębiorstwo obsługujące gminę w zakresie zaopatrzenia w wodęi zbiorowe odprowadzanie ścieków.Obecnie mogą to odbierać tylko firmy zewnętrzne jednak mieszkańcy ponoszą zbyt wysokie koszty.
Po przeprowadzonej dyskusji proponowano, aby specyfikacja przetargowa na 2014 rok zawierała zapis o odbiorze wymienionych nieczystości przez firmę, która wygra przetarg.
Radny Eugeniusz Kowalski zapytał, czy jest prawdą, że kierowcy OSP zatrudnieni przez gminę nie mogą być ubezpieczeni w KRUS-e, a tylko w ZUS.
Pani Skarbnik przekazała, że nic jej niewiadomo o takiej sytuacji. Dodała, że Kierowcy aktualne zatrudnieni są na umowę – zlecenia zgodnie z zaleceniami RIO.
- 3 -
Stwierdzono, że jeżeliby kierowcy byli zatrudnieni na umowę o pracę wówczas nie mogliby podlegać Ubezpieczeniu Społecznemu Rolników.
Na zapytania Radnych w zakresie przyjmowania odpadów przez Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych Pani Cybulska udzieliła informacji, że każdy mieszkaniec otrzymał harmonogram odbioru nieczystości, w którym zawarte są również terminy i godziny działalności tegoż punktu.
Na tym zakończono posiedzenie komisji.
Protokołowała : Przewodniczący komisji:
Grażyna Wyszyńska Eugeniusz Kowalski
Źródło informacji: | Wiesław Zając - administrator |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wiesław Zając - administrator |
Data wprowadzenia: | 2013-11-21 09:15:15 |
Opublikował: | Wiesław Zając - administrator |
Data publikacji: | 2013-11-21 09:16:07 |
Ostatnia zmiana: | 2013-11-21 09:16:07 |
Ilość wyświetleń: | 431 |