Postępowanie prowadzone zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz. 907, ze zm.).
1. Nazwa i adres zamawiającego: Gmina Wielgie, ul. Starowiejska 8, 87-603 Wielgie, tel. 54 289-73-80, faks. 54 289-77-95, e-mail gmina@wielgie.pl, adres internetowy: http://bip.wielgie.pl/
Nazwisko osoby upoważnionej do kontaktów: Maja Cybulska – pokój nr 1 – tel. 54 289-73-80 wew. 56, Krzysztof Głowiński - pokój nr 12, tel. 54 289-73-80, faks 54 289-77-95, w godz. 9-14
2. Określenie trybu zamówienia: Przetarg nieograniczony.
3. Adres strony internetowej, na której będzie umieszczona specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.wielgie.pl/
4. Określenie przedmiotu oraz wielkość lub zakres zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania wszystkich odpadów komunalnych zmieszanych oraz gromadzonych w sposób selektywny od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Wielgie w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012 r. poz. 391, z póź. Zm.), ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r. poz. 21) , zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgie załączonym do niniejszej SIWZ, Uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko –Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „ Planu gospodarki odpadami województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, Uchwałą Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „ Planu gospodarki odpadami województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023” ( Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2012 r., poz. 2028
Wspólny Słownik Zamówień CPV:
90500000-2 – usługi związane z odpadami komunalnymi
90511000-2 – usługi wywozu odpadów,
90512000-9 – usługi transportu odpadów,
90513100-7 – usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych,
90514000-3 – usługi recyklingu odpadów,
90533000-2 - usługi gospodarki odpadami
5. Informacja o możliwości składania ofert częściowych: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
6. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7. Termin wykonania zamówienia: Wymagany termin wykonania zamówienia: do 30 czerwca 2017 r.
8. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
8.1. Warunki udziału w postępowaniu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
8.1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
- w celu potwierdzenia warunku posiadania niezbędnych uprawnień wykonawca musi udokumentować:
8.1.1.1 Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13.09.1996 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), gospodarowaniu odpadami komunalnymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), zbieraniu zużytego sprzętu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.07.2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r., Nr 180, poz. 1495 ze zm.),
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
a) aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Wielgie zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach lub zezwolenie Wójta Gminy Wielgie zgodnie z art. 14 ustawy z 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.(Dz. U z 2011 r. poz.152, poz. 897 ze zm.)
b) numer rejestrowy nadany przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z art. 10 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U Nr 180, poz. 1495)
c) decyzję właściwego Organu na odzysk, unieszkodliwianie lub przetwarzanie odpadów komunalnych lub umowę z podmiotem dysponującym ww. decyzjami, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21)
d) zezwolenie na odbiór odpadów oraz transport odpadów wydane przez właściwy Organ,
.
8.1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia:
- w celu potwierdzenia warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia wykonawca musi udokumentować:
8.1.2.1. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane (zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Pod pojęciem głównych usług Zamawiający rozumie usługi polegające na odbieraniu odpadów komunalnych, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia opisanego powyżej.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
b) oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym wyżej mowa.
.
8.1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
- w celu potwierdzenia dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym wykonawca musi udokumentować:
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) odpowiednim potencjałem technicznym tj. przynajmniej:
Nazwa i opis wymaganego sprzętu |
Wymagana ilość |
Samochód przystosowany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych |
minimum 2 szt. |
Samochód przystosowany do odbierania selektywnie zebranych odpadów |
minimum 2 szt. |
Samochód do zbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, |
minimum 1 szt. |
Razem: |
5 szt. |
Pojazdy muszą być wyposażone w system nawigacji satelitarnej umożliwiający trwałe zapisywanie danych o położeniu samochodu oraz ich weryfikację, zgodnie z działem II SIWZ – opis przedmiotu zamówienia
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 5 do SIWZ.
- w celu potwierdzenia dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca musi udokumentować:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie tego warunku.
8.1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej:
- w celu potwierdzenia warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawca musi udokumentować:
Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 300 000 zł.
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
8.2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne:
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
8.2.1. wykonawców, którzy nie spełniają warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,
8.2.2. wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, z wyłączeniem czynności wykonywanych podczas dialogu technicznego, o którym mowa a art. 31a ust. 1 ustawy, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji,
8.2.3. wykonawców którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania z ofertą,
8.2.4. wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
8.2.5. wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
8.2.6. wykonawców którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu, przy ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie odbywać zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach określonych w rozdziale IX niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił.
8.3. Zamawiający odrzuca ofertę która:
8.3.1. jest niezgodna z ustawą;
8.3.2. jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych;
8.3.3. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
8.3.4. zawiera rażącą niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
8.3.5. została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert;
8.3.6. zawiera błędy w obliczeniu ceny;
8.3.7. w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia wykonawca nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa a art. 87 ust. 2 pkt 3;
8.3.8. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
9. Informacja na temat wadium: 10.000,00 zł.
10. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: najniższa cena – 100 pkt.
11. Miejsce oraz termin składania ofert: oferty należy składać w Urzędzie Gminy Wielgie, ul. Starowiejska 8, 87-603 Wielgie, pok. nr 2, w terminie do dnia 16.04.2014 r. do godz. 09:00.
12. Termin związania ofertą: termin związania ofertą wynosi 60 dni.
13. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy.
14. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy.
15. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna: nie dotyczy.
16. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień: Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
17. Ogłoszenie zostało zamieszczone w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 05.03.2014 r. pod numerem 75767-2014.