Uchwała Nr I/3/2014
Rady Gminy Wielgie
z dnia 28 listopada 2014 r.
w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie.
Na podstawie art.19 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz.594 ze zmianami uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się regulamin głosowania wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
|
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr I/3/2014
Rady Gminy Wielgie
z dnia 28 listopada 2014 r.
Regulamin wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie
§ 1. 1. Niniejszy Regulamin ma moc obowiązującą na sesji Rady Gminy Wielgie w dniu 28 listopada 2014 roku.
2. Rada Gminy wybiera ze swego grona Wiceprzewodniczącego Rady, spośród nieograniczonej liczby kandydatów, w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady.
3. Głosowanie przeprowadza Komisja Skrutacyjna wybrana spośród radnych Rady Gminy.
4. Prawo zgłoszenia kandydatów przysługuje każdemu z radnych.
§ 2. 1. Głosowanie odbywa się za pomocą kart do głosowania przygotowanych przez Komisję Skrutacyjną, opieczętowanych pieczęcią Rady Gminy w Wielgiem, na których widnieje treść: „Karta do głosowania w wyborach na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie" oraz, poniżej, pytanie: „Czy jesteś za wyborem radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie". Poniżej wpisuje się imię i nazwisko kandydata, zaś obok oznaczenia imienia i nazwiska kandydata, z lewej strony, znajdują się trzy pola wyboru w kształcie pustego w środku kwadratu: jedno nad wyrazem „za", drugie nad wyrazem „przeciw", trzecie nad zwrotem „wstrzymuję się od głosu".
2. Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaku „x" w jednym z pól wyboru, o których mowa w § 2 ust. 1.
3. Za głos nieważny uważa się głos oddany na karcie do głosowania:
1) nieopieczętowanej pieczęcią Rady Gminy, lub
2) na której postawiono znak „x" w więcej, niż jednym polu wyboru, lub
3) na której nie postawiono znaku „x" w żadnym z pól wyboru.
§ 3. 1. Głosowanie odbywa się poprzez wywołanie przez członka Komisji Skrutacyjnej wg listy obecności nazwiska radnego, który podchodzi do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzuca do niej kartę do głosowania złożoną w połowie.
2. Podczas głosowania na sali znajduje się parawan, kabina lub inne urządzenie umożliwiające radnym zachowanie warunku tajności oddania głosu.
3. Za wybranego uważa się kandydata, który w głosowaniu uzyskał największą ilość ważnie oddanych głosów „za", jeżeli jednocześnie liczba ta przewyższa sumę ilości ważnych głosów oddanych „przeciw" i „wstrzymujących się".
§ 4. 1. Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna ustala wyniki głosowania i sporządza protokół.
2. W protokole Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:
1) liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;
2) imię i nazwisko zgłoszonego kandydata;
3) liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru;
4) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;
5) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);
8) liczbę głosów ważnych oddanych za wyborem kandydata;
9) liczbę głosów ważnych oddanych przeciw wyborowi kandydata,
10) liczbę głosów wstrzymujących się od dokonania wyboru,
11) stwierdzenie wyniku wyborów, tzn. czy kandydat został wybrany.
3. Komisja odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.
4. Protokół podpisują wszystkie osoby wchodzące w skład Komisji Skrutacyjnej.
5. Wyniki wyborów ogłasza Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej.
|
akt (172.1kB) | ||
Uchwała.I.3.2014.2014-11-28 (197.7kB) |
Źródło informacji: | Wiesław Zając - administrator |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wiesław Zając - administrator |
Data wprowadzenia: | 2014-12-08 12:11:39 |
Opublikował: | Wiesław Zając - administrator |
Data publikacji: | 2014-12-08 12:13:30 |
Ostatnia zmiana: | 2014-12-08 12:13:49 |
Ilość wyświetleń: | 433 |