Zamknij okno Drukuj dokument

ZARZĄDZENIE NR 62/2015 WÓJTA GMINY WIELGIE dnia 29 września 2015 roku w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych

 

ZARZĄDZENIE NR 62/2015

WÓJTA GMINY WIELGIE

z dnia 29 września 2015 roku


w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych

Na podstawie przepisów art. 26 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U.

z 2013 r. poz. 330 ze zm.) zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji.


Zarządzam sporządzenie spisu:
- z natury
- uzgodnienie sald
- weryfikacja sald

§ 1.1. Inwentaryzacji podlegają:

1) w drodze spisu z natury:

- aktywa pieniężne (z wyjątkiem zgromadzonych na rachunkach bankowych),

- papiery wartościowe w postaci materialnej,

- materiały,

- środki trwałe z wyjątkiem gruntów oraz środków trwałych do których dostęp jest znacznie

utrudniony,

- maszyny i urządzenia wchodzące w skład środków trwałych w budowie,

- znajdujące się w jednostce składniki aktywów będące własnością innych jednostek.

2) W drodze uzyskania od kontrahentów i banków pisemnych potwierdzeń prawidłowości sald wykazanych w księgach rachunkowych jednostki:

- aktywa finansowe zgromadzone na rachunkach bankowych lub przechowywane przez inne jednostki,

- udzielone pożyczki,

- należności (z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, należności od pracowników oraz należności osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych a także należności publiczno-prawnych),

- powierzone kontrahentom własne składniki aktywów.

3) W drodze porównań danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnej wartości składników majątkowych:

- grunty i środki trwałe, do których dostęp jest znacznie utrudniony oraz prawo zakwalifikowane do nieruchomości, należności sporne i wątpliwe,

- zaciągnięte kredyty i pożyczki,

- wartości niematerialne i prawne,

- należności i zobowiązania wobec osób prawnych, osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych oraz różnorodne zobowiązania,

- należności i zobowiązania wobec pracowników,

- należności i zobowiązania publiczno-prawne,

- inne aktywa i pasywa niepodlegające inwentaryzacji metodą spisu z natury bądź uzgodnienia salda.

§ 2 Rodzaj inwentaryzacji składnika majątkowego , osoby materialnie odpowiedzialne, termin rozpoczęcia i zakończenia w/g załączonego planu inwentaryzacji.


§3 Do składu komisji inwentaryzacyjnej powołuje się osoby wymienione w załączniku do Zarządzenia – Załącznik Nr 1.


§ 4 Do przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych wyznaczam zespół spisowy w/g wykazu – Załącznik Nr 2.

Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.


§ 5 Inwentaryzację należy przeprowadzić w/g planu inwentaryzacyjnego i harmonogramu – Załącznik Nr 3.


§6 Arkusze spisowe ponumerowane należy wydać przewodniczącemu zespołu spisowego. Arkusze spisowe wypełnia się w dwóch egzemplarzach. Wycenę należy dokonać w cenach ewidencji księgowej. Składniki majątku niepełnowartościowe należy spisać na oddzielnych arkuszach.


§7 Po zakończeniu spisu komisja przekaże arkusze spisowe do działu księgowości w celu wyceny arkuszy spisowych.


§8 Osoby materialne odpowiedzialne zobowiązują się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji:

- oznaczenia wywieszkami, ułożenia w/g asortymentów, spryzmowania materiałów masowych,
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji środków trwałych, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej (OT – przyjęcie środka trwałego, PT – przekazania – przyjęcia środka trwałego, LT – likwidacja środka trwałego).

- uporządkowanie ewidencji ilościowej środków trwałych i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.


§9 Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.


§10 Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winne być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.


§11 Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacji spisów rocznych winny być dostarczone do Skarbnika w terminach ustalonych w harmonogramie.


§12 Za sprawny, terminowy, prawidłowy i kompletny przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.


§13 Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i Skarbnik w czasie instruktażu.


§14 Ostateczne rozliczenie wyników inwentaryzacji powinno nastąpić nie później niż do 31 stycznia następnego roku.


§15 Traci moc Zarządzenie wewnętrzne nr 78/11 Wójta Gminy Wielgie z dnia 06.09.2011r.


§16 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.




Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 62/2015

Wójta Gminy Wielgie

z dnia 29.09.2015r.


Wykaz powołanych członków komisji inwentaryzacyjnej na okres od dnia 29.09.2015r. do odwołania.

Niniejszym powołuję na członków komisji inwentaryzacyjnej następujące osoby:


Lp.

Imię i Nazwisko

Stanowisko

Funkcja w komisji


1.


Krzysztof Kalka


Sekretarz


Przewodniczący


2.


Marzena Gabryszewska


Inspektor ds. funduszy europejskich oraz płac


Członek


3.


Grażyna Wyszyńska


Inspektor ds. samorządowych, kadr i obsługi rady gminy


Członek


















Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 62/2015

Wójta Gminy Wielgie

z dnia 29.09.2015r.


Plan inwentaryzacji

Lp.

Pole spisowe

Spis na dzień

Termin rozpoczęcia – termin zakończenia

Skład zespołu spisowego

1.

Budynek Urzędu Gminy, OSP Wielgie, magazyn sprzętu OC, budynki mieszkalne oraz pozostałe w sołectwie Wielgie

01.10.2015

19.10.2015-31.12.2015

1. Grażyna Wyszyńska

2. Wiesław Zając

3. Maria Drużyńska

2.

W miejscowości Płonczyn, Zakrzewo, Bętlewo, Tupadły, Rumunki Tupadelskie

01.10.2015

19.10.2015-31.12.2015

1. Sławomir Sadowski

2. Agnieszka Orłowska - Olewińska

3. Marta Myśliwiec

3.

W miejscowości Zaduszniki, Witkowo, Złowody, Oleszno, Nowa Wieś

01.10.2015

19.10.2015-31.12.2015

1. Elżbieta Łukaszewska

2. Joanna Śmiechowska

3. Milena Samorek

4.

W miejscowości Suradówek, Piaseczno, Suszewo, Teodorowo, Czarne, Rumunki Czerskie, Orłowo

01.10.2015

19.10.2015-31.12.2015

1. Krzysztof Głowiński

2. Joanna Kozłowska

3. Anita Włodarczyk

5.

Kasa Urzędu Gminy, druki ścisłego Zarachowania, olej opałowy, materiały remontowo – budowlane, grunty

31.12.2015

31.12.2015

1. Krzysztof Głowiński

2. Maria Drużyńska

3. Grażyna Wyszyńska

6.

OSP, rozpoczęte inwestycje, salda na kontach syntetycznych i analitycznych oraz pozostałe

31.12.2015

31.12.2015

1. Joanna Śmiechowska

2. Milena Samorek

3. Elżbieta Łukaszewska




















Załącznik Nr 3

do Zarządzenia Nr 62/2015

z dnia 29.09.2015 r.


Harmonogram inwentaryzacji środków trwałych

Czynności inwentaryzacyjne

Termin wykonania

Osoby odpowiedzialne


Przeszkolenie członków Komisji inwentaryzacyjnej

02.10-16.10

Przewodniczący Komisji inwentaryzacyjnej


Przygotowanie materiałów niezbędnych do przeprowadzenia inwentaryzacji ( druki itp. )

02.10-16.10

Przewodniczący Komisji inwentaryzacyjnej


Przygotowanie pól spisowych

02.10- 16.10

Osoby materialnie odpowiedzialne za składniki majątkowe


Spis z natury

19.10–31.12

Komisja inwentaryzacyjna


Wycena spisu i sporządzenie zestawienia różnic

01.01- 08.01

Księgowość


Wyjaśnienie przyczyn powstania różnic, sporządzenie protokołu z wnioskami odnośnie do ich rozliczenia

11.01- 15.01

Przewodniczący Komisji inwentaryzacyjnej przy udziale członków komisji inwentaryzacyjnej


Podjęcie decyzji w sprawie rozliczenia różnic

18.01- 22.01

Kierownik zakładu - Wójta


Ujęcie i rozliczenie wyników inwentaryzacji w księgach rachunkowych

25.01-31.01

Księgowość


Sporządzenie sprawozdania z inwentaryzacji przedstawienie (Kierownikowi) Wójtowi wyników poinwentaryzacyjnych

25.01-31.01

Przewodniczący Komisji inwentaryzacyjnej







Załączniki

inwentaryzacja (37kB)    

Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2016-01-27 08:24:25
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2016-01-27 08:25:07
Ostatnia zmiana:2016-01-27 08:25:20
Ilość wyświetleń:244