PROTOKOŁ Nr 9/1/2017
z odbytego posiedzenia komisji rewizyjnej
w dniu 20 marca 2017 roku.
W posiedzeniu uczestniczyli :
1. Paulina Trokowska - Przewodnicząca komisji,
2. Kazimierz Godlewski - - „ -,
3. Krystyna Brzozowska - - „ -,
4. Ludwik Bieńkowski - - „ -,
5. Sebastian Pikus.
Posiedzenie otworzył i prowadził przewodniczący komisji.
Przedstawił następujący porządek posiedzenia:
1. Kontrola działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Ośrodka Kultury Gminy Wielgie i bibliotek.( w zakresie bieżących wydatków na utrzymanie poszczególnych ośrodków kultury; ocena funkcjonowania świetlic wiejskich oraz zasady ich rozliczania)
2. Wydatki Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie gminy.
3. Kontrola zatrudnienia w szkołach na terenie gminy za rok 2016.
4. Analiza kosztów dowozu dzieci do szkół na terenie gminy.
5. Analiza skarg i wniosków na Wójta Gminy oraz pracowników Urzędu Gminy za 2016r.
Ad. 1
Komisja skontrolowała działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w zakresie wydatków bieżących. Po zapoznaniu się z dokumentacją, przeprowadzono dyskusję. Odpowiedzi na pytania udzielała pracownica GOPS – Pani Maria Jagielska. Komisja nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości.
Wnioski i zalecenia:
- Potrzeba zwiększenia zatrudnienia na stanowisku asystenta rodziny
Komisja skontrolowała działalność GOK. Wyjaśnień na pytania udzielała Pani Magdalena Szczupacka. Nie stwierdzono nieprawidłowości.
- 2 -
Wnioski i zalecenia:
- dotacja na działalność podmiotową świetlic wiejskich tj. wydzielenie pieniędzy z przeznaczeniem na działalność świetlic wiejskich ( zajęcia dla dzieci i młodzieży m.in.: plastyczne, taneczne, fotograficzne i inne)
Komisja zapoznała się z dokumentacją dotyczącą zasad rozliczania świetlic wiejskich i nie stwierdziła nieprawidłowości.
Ad. 2
Komisja zapoznała się z dokumentacją dotyczącą wydatków na poszczególne jednostki OSP na terenie gminy.
Wnioski i zalecenia:
- przekazywanie pieniędzy z funduszy sołeckich na ubiór, doposażenie itp. Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie gminy, racjonalny podział „Funduszu Strażackiego” pomiędzy jednostki OSP
Ad. 3
Komisja zapoznała się z dokumentami dotyczącymi zatrudnienia w ZPO Wielgie, SP w Zadusznikach oraz SP w Czarnem. Brak zmian w ilości osób zatrudnionych w SP w Czarnem i SP w Zadusznikach, jedno stanowisko utworzone w ZPO w Wielgiem, starszego księgowego na 0,5 etatu do 31.03.2017r. Pozostałe różnice wynikają ze zmian nazw stanowisk pracowniczych ( dotyczy pracowników administracji i obsługi). Wyjaśnień telefonicznych udzielała specjalistka ds. kadr z ZPO Wielgie. Po przeprowadzonej dyskusji komisja nie stwierdziła nieprawidłowości.
Ad. 4
Po zapoznaniu się z dokumentacją dotyczącą kosztów dowozu dzieci Komisja stwierdziła, że koszty za rok 2015 w porównaniu z rokiem 2016 są na zbliżonym poziomie. Jednakże likwidacja transportu gminnego na rzecz transportu zewnętrznego spowodowała, że w dalszym ciągu Urząd Gminy ponosi koszty
- 3 -
związane z utrzymaniem 4 etatów ( tj. kierowców i opiekunów dzieci w czasie dowożenia). Gdzie są oszczędności na dowożeniu dzieci?
Ad. 5
Brak skarg i wniosków na Wójta Gminy oraz pracowników Urzędu Gminy za rok 2016.
Dokumentacja kontrolowanych zagadnień stanowi załączniki do niniejszego protokołu.
Na tym zakończono posiedzenie komisji.
Protokołowała : Podpisy członków komisji:
.............................................
Grażyna Wyszyńska .............................................
.............................................
.............................................
.............................................
…............................................
Podmiot udostępniający: | Gmina Wielgie |
Źródło informacji: | Grażyna Wyszyńska |
Data utworzenia: | 2017-03-25 08:12:38 |
Wprowadził do systemu: | Grażyna Wyszyńska |
Data wprowadzenia: | 2017-04-06 08:12:51 |
Opublikował: | Grażyna Wyszyńska |
Data publikacji: | 2017-04-06 08:23:08 |
Ostatnia zmiana: | 2017-04-06 08:23:23 |
Ilość wyświetleń: | 75 |