Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

P R O T O K O Ł nr VII/07 z sesji RADY GMINY WIELGIE odbytej 24 kwietna 2007 roku w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Wielgiem.

P R O T O K O Ł  nr  VII/07

z sesji RADY GMINY WIELGIE

odbytej 24 kwietna 2007 roku w sali sesyjnej

Urzędu Gminy w Wielgiem.

 

 

    Przewodnicząca Rady Gminy Halina Sztypka  o godzinie 10.00

otworzyła sesję i powitała Radnych,zaproszonych gości.

 

Szczególnie powitała laureata konkursu w dziedzinie historii ucznia Publicznego Gimnazjum w Wielgiem Łukasza Stawskiego oraz jego opiekuna – nauczyciela historii Pana Piotra Kuligowskiego, który przedstawił jego osiągnięcia .

Przewodnicząca  wraz z Wójtem wręczyła nagrodę książkową uczniowi oraz złożyła serdeczne gratulacje.

Wręczono również dyplom opiekunowi i złożono gratulacje.

 

    Przewodnicząca oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie

w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady

wynoszącego 15 osób stanowi quorum, przy którym Rada może obradować

i podejmować prawomocne decyzje.

 

Radni nieobecni:

 

Jerzy Rzekoński.

Benedykt Słomski.

 

     Przewodnicząca przekazała Radzie, że w ustawowym terminie został dosłany dodatkowy projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych w drodze  przetargu nieograniczonego i poprosiła o umieszczenie go w porządku obrad pkt.13.

 

Rada Gminy w głosowaniu jawnym jednogłośnie wprowadziła do porządku obrad dodatkowy projekt uchwały.

 

Na obrady przybył Radny Benedykt Słomski i Rada w tym czasie liczy 13 osób.

 

     Przewodnicząca zapytała Radnych, czy są uwagi do zaproponowanego porządku obrad, który był przesłany Radnym w ustawowym terminie.

 

Po udzielonych wyjaśnieniach na wniosek Przewodniczącej Haliny Sztypka Rada w obecności 13 radnych jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad :

 

-  2  -

 

1.   Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

 

2.   Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych

       w okresie międzysesyjnym.

 

3.          Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym.

 

4.     Informacja  o zamierzeniach inwestycyjnych gminy z uwzględnieniem

      pozyskiwania środków z zewnątrz.

 

     5.  Przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.

 

     6.  Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu

          z wykonania budżetu gminy wraz z odrębnymi sprawozdaniami za 2006

          rok.

   

     7.  Przedstawienie opinii komisji rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu

          gminy za 2006 rok i udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. 

     

     8.  Przedstawienie uchwały składu orzekającego Regionalnej Izby

          Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii

          o przedłożonym wniosku komisji rewizyjnej w sprawie udzielenia

          absolutorium Wójtowi Gminy z wykonania budżetu za 2006 rok.

 

     9.  Dyskusja dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006      

          rok.

   

   10.  Podjęcie uchwały absolutoryjnej .

 

   11.  Podjęcie uchwał w sprawach:

 

          -  zmian w budżecie gminy na 2007 rok,

 

          -  sprzedaży nieruchomości gruntowych w drodze przetargu

             nieograniczonego,

 

  12.  Wolne wnioski i zapytania.

 

13.     Zakończenie obrad VII sesji.

 

 

-  3  -

    

Ad. 1

 

     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad Przewodnicząca poprosiła

Radnych o zgłaszanie uwag do protokołu VI sesji Rady Gminy,

który był wyłożony do wglądu 7 dni przed sesją w celu zapoznania się

i naniesienia poprawek.

 

   W związku z tym, że nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca poprosiła

o przegłosowanie.

 

Rada Gminy w obecności 13 Radnych jednogłośnie przyjęła protokoł obrad

VI sesji Rady Gminy.

 

 

Ad. 2

 

   Przewodnicząca przedstawiła informację o działaniach

podejmowanych w okresie międzysesyjnym, która stanowi załącznik nr 4

do niniejszego protokołu.

 

Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono.

 

Ad. 3

 

Wójt – przedstawił sprawozdanie z pracy w okresie międzysesyjnym,

które stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

 

Do przedstawionego sprawozdania  uwag  nie zgłoszono.

 

Na obrady przybył Radny Jerzy Rzekoński i Rada w tym czasie liczy 14

osób.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  4  -

 

Ad. 4

 

Z-ca Wójta przekazał, że rozpoczyna się perspektywa finansowa 2007-2013

w zakresie inwestycji i pozyskiwania środków zewnętrznych.

Stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie zakończyła się jeszcze perspektywa 2004 – 2006 w sensie realizacji programów i projektów tj.w ramach Programu Operacyjnego z listy rezerwowej pozytywnie zatwierdzony został projekt gminy Wielgie dotyczący rozbudowy gminnej oczyszczalni ścieków z maksymalnym dofinansowaniem tj. 75 % kosztów kwalifikowanych + 10 % z budżetu państwa,  gmina jako wkład własny musi zabezpieczyć kwotę ponad 500 000 zł. w tym

i następnym roku.

 

W dalszej części wypowiedzi poinformował, że w latach 2007-2013 będzie

realizowanych 16 Regionalnych Programów Operacyjnych tj. dla każdego

Województwa oddzielnie + 6 programów krajowych, w którym znajduje

się nasz rejon to Infrastruktura i Środowisko – obecnie jest to jedyna budowa autostrady A1 na terenie naszego województwa.

 

Następnie wymienił kolejne programy, które praktycznie gminy Wielgie nie dotyczą.

 

Programy, z których będzie można skorzystać to : Regionalny Program Operacyjny, Kapitał Ludzki i Programu Obszarów Wiejskich.

 

Następnie Z-ca Wójt – przedstawił informację o zamierzeniach inwestycyjnych gminy z uwzględnieniem  pozyskiwania środków z zewnątrz, która stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu i poprosił o konsultację społeczną.

 

Radni otrzymali program lokalny jako materiały informacyjne co będzie

analizowane na komisjach w m-cu czerwcu .                      

 

Zwrócił się również z prośbą do sołtysów, aby do 18 maja br. wrazić oficjalną opinię o tym projekcie przez Rady Sołeckie i w miarę możliwości zebrania wiejskiego.Dodał również, że dokument programu dostępny jest  na stronie internetowej  Urzędu Gminy.

 

Kolejną prośbę skierował do Dyrektorów szkół o wyrażenie opinii o projekcie

programu.

 

 

 

-  5  -

 

Przekazując informację podkreślił, aby czytelnie zapisywać zmiany, stanowiska do programu / zapis winien być, że w projekcie jest tak a mieszkańcy proponują

inną wersję/. Natomiast, jeżeli mieszkańcy zaproponowaliby inne projekty,

które należałoby wprowadzić , poprosił aby umieścić je wg wzoru, który

stanowi załącznik do projektu.

 

Przekazał również, że do końca III kwartału winny być sprostowane wszystkie

sprawy formalno – prawne dotyczące funkcjonowania świetlic, aby w 2008 roku

kwalifikowały się do składania wniosków o dofinansowanie.

 

Dalej poinformował Dyrektorów szkół, że jest możliwość dofinansowania w roku 2008 i następnych  różnego rodzaju konkursów tj. organizacja zajęć wakacyjnych, dożywianie młodzieży w okresie wakacji itp.

 

Zadeklarował pomoc swoją jak i Wójta przy przeglądzie projektu planu lokalnego jeżeli byłaby taka potrzeba.  

 

Do przedstawionej informacji w dyskusji głos zabrali :

 

Radny Jerzy Rzekoński -  do przedstawionej informacji dodał, że ustalając inwestycje winny one być przemyślane i zasadne oraz uzyskane wskaźniki potwierdzające zasadność w celu otrzymania dofinansowania.

 

Radny Ludwik Bieńkowski – zapytał, czy zaplanowane 3 drogi można zmienić czy tak już zostanie.

 

z-ca Wójta – poinformował, że jest to przygotowany projekt wstępny

do konsultacji mieszkańców i można go zmieniać.

 

Ad. 5

 

Zgodnie z przekazanym sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2006 rok  Wójt poprosił o zapytania i uwagi do przedstawionej informacji.  

 

W związku z tym, że Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego sprawozdania

Wójt przedstawił opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy

o przedłożonych sprawozdaniach z wykonania budżetu gminy za 2006 rok,

która stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

 

 

 

-  6  -

 

Ad. 7

 

Przewodnicząca poprosiła o przedstawienie opinii komisji rewizyjnej.

 

Przewodniczący komisji rewizyjnej Franciszek Jankowski przedstawił opinię

komisji w sprawie wykonania budżetu i udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za rok 2006, która stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 8

 

Przewodnicząca odczytała uchwałę składu orzekającego nr 8 w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z wykonania budżetu za 2006 rok,

która stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 9

 

Przewodnicząca otworzyła dyskusję dotyczącą sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.

 

W dyskusji Radni żadnych uwag nie zgłosili wobec tego zamknęła dyskusję.

 

Ad. 10

 

Przewodnicząca odczytała treść projektu uchwały Nr VII/40/07 w sprawie

absolutorium dla Wójta Gminy Wielgie za 2006 rok i poprosiła

o przegłosowanie.

 

Rada Gminy w obecności 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę nr VII/40/07 w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Wielgie za 2006 rok, która stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu. 

 

Wójt – podziękował Radzie za zrozumienie, zaangażowanie w wykonaniu budżetu i pozytywne zaopiniowanie wykonania budżetu za 2006 rok

i udzielenie absolutorium.

 

Ad. 11

 

Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad Przewodnicząca poprosiła

o przedstawianie projektów uchwał.

 

-  7  -

 

Wójt – kolejno przedstawiał projekty uchwał:

 

Projekt uchwały Nr VII/41/07 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

 

Przewodnicząca odczytała projekt uchwały i poprosiła o przegłosowanie.

 

Rada Gminy w obecności 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę nr VII/41/07 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok, która stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

 

Projekt uchwały Nr VII/42/07 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych

w drodze przetargu nieograniczonego.  

 

Przewodnicząca odczytała projekt uchwały i poprosiła o przegłosowanie.

 

Rada Gminy w obecności 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę nr VII/41/07 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych w drodze przetargu nieograniczonego, która stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 12

 

W wolnych wnioskach i zapytaniach zgłoszono następujące sprawy:

 

Radny Ludwik Bieńkowski – poinformował, że Izba Rolnicza w m-cu maju

organizuje szkolenia dla rolników zajmujących się hodowlą bydła.

 

Radny Eugeniusz Kowalski – zgłosił konieczność oczyszczenia drogi

z chwastów Chalinek – Witkowo przez pracowników robót publicznych.

 

Wójt -  przekazał, że pracownicy są zatrudnieni i zgłoszone sprawy będą

realizowane.

 

Sołtys wsi Wielgie przekazał, że wycinka chwastów winna odbyć się przed kwitnieniem.

 

Z-ca Wójta poprosił sołtysów o umieszczenie plakatów i ulotek dotyczących

przedsiębiorców w widocznych miejscach na terenie sołectw. Następnie poinformował, że Wojewódzkie Biuro Geodezyjne i Terenów Rolnych  przybędzie w celu wypełnienia ankiet do opracowania operatu rolno-środowiskowego dla gminy Wielgie, jednocześnie poprosił o szczegółowe wypełnienie .

 

-  8  -

 

Radny Eugeniusz Kowalski – zapytał o gminną orkiestrę dętą.

 

Wójt – poprosiła Pana Rzekońskiego o udzielenie odpowiedzi.

 

Radny Jerzy Rzekoński – przekazał, że na dzień dzisiejszy przekazane są środki finansowe z biblioteki do Zespołu Placówek Oświatowych w Wielgiem

 na zakup instrumentów, które na początku maja zostaną zakupione.

 

Ad. 13

 

Wobec zrealizowanego porządku obrad, Przewodnicząca podziękowała

za udział w obradach i o godzinie 12.00 zakończyła obrady VII sesji

i zaprosiła zebranych na koncert w wykonaniu artysty z Mołdawi.

 

 

 

Protokołowała :                                                        Przewodniczący Rady Gminy

 

Grażyna Wyszyńska                                                      mgr Halina Sztypka

 

Załączniki

7-07-2007 (60.6kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2007-06-20 14:03:19
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2007-06-20 14:04:43
Ostatnia zmiana:2007-06-20 14:04:43
Ilość wyświetleń:888
Urząd Gminy Wielgie
Starowiejska 8, 87-603 Wielgie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij