Zarządzenie Nr 36/08 Wójta Gminy Wielgie z dnia 30 maja 2008r. w sprawie: zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Wielgie za 2007 rok
Zarządzenie Nr 36/08
Wójta Gminy Wielgie
z dnia 30 maja 2008r.
w sprawie: zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Wielgie za 2007 rok
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz § 15 ust. 1 pkt 4, § 16, § 17 ust. 1, 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006r, w sprawie: szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 142 poz. 1020 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1 Konsolidacja bilansu Gminy obejmuje poniżej wymienione jednostki organizacyjne:
1) Urząd Gminy w Wielgiem – bilans z wykonania budżetu gminy i bilans jednostki,
2) Zespół Placówek Oświatowych w Wielgiem – bilans jednostki,
3) Szkołę Podstawową w Zadusznikach – bilans jednostki,
-
Szkołę Podstawową w Czarnem – bilans jednostki,
-
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wielgiem – bilans jednostki,
6) Samorządową Instytucję Kultury – Biblioteka Publiczna Gminy Wielgie – bilans.
§ 2 Bilans z wykonania budżetu gminy jest sprawozdaniem jednostki dominującej.
§ 3 Skonsolidowane sprawozdanie finansowe dokonywane jest metodą konsolidacji pełnej, polegającej na sumowaniu w pełnej wartości, poszczególnych pozycji odpowiednich sprawozdań jednostkowych jednostki dominującej i jednostek zależnych, dokonaniu wyłączeń oraz innych korekt konsolidacyjnych w zakresie wzajemnych powiązań kapitałowych i rozrachunków.
§ 4 Jednostki wymienione w § 1 sporządzają bilanse jednostkowe w terminie do 31 marca roku następnego w złotych i w groszach i przekazują do Skarbnika Gminy wraz z informacją zawierającą istotne dane i objaśnienia mające wpływ na sytuację majątkową i finansową jednostki.
-
Dla celów konsolidacji bilansu jednostki samorządu terytorialnego ustala się co następuje:
-
bilans z wykonania budżetu sporządza się na druku wg załącznika Nr 4, a bilanse jednostek budżetowych wg załącznika Nr 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 28.07.2006 r. w sprawie: szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 142 poz. 1020) oraz bilans samorządowej instytucji kultury – Biblioteki Publicznej Gminy Wielgie na druku wg załącznika nr 1 do ustawy o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.).
-
Przyjmuje się, że na 2007r. bilans skonsolidowany jednostki samorządu terytorialnego zostanie sporządzony na druku – załączniku Nr 7 do Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 28.07.2006 r. w sprawie: szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 142 poz. 1020).
-
W związku z wyłączeniami należności i zobowiązań między jednostkami objętymi konsolidacją ustala się do bilansu za 2007r. druk opisujący takie zdarzenia i stanowi on załącznik nr 1 do w/w zarządzenia.
§ 5 Pracownik, któremu powierzono obowiązki w zakresie sporządzania bilansu jednostkowego Urzędu Gminy:
1) dokonuje weryfikacji pod względem formalnym i rachunkowym sprawozdań jednostkowych objętych konsolidacją,
2) nanosi poszczególne pozycje z bilansów jednostkowych na arkusz konsolidacyjny bilansów jednostek na wzór wg załącznika Nr 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 28.07.2006r. w sprawie: szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 142 poz. 1020),
3) dokonuje korekt i wyłączeń,
4) w razie wystąpienia na wcześniej ustalonym wzorze druku nanosi dokonane korekty i wyłączenia na arkusz konsolidacyjny bilansu jednostek organizacyjnych Gminy i dokonuje odpowiednich podsumowań. Arkusz konsolidacyjny po nadaniu numeru z uwzględnieniem korekt i wyłączeń stanowić będzie załącznik do bilansu (załącznik nr 2 do w/w zarządzenia),
5) sporządza skonsolidowany bilans wg obowiązującego wzoru w terminie 3 miesięcy od daty otrzymania ostatniego sprawozdania podlegającego konsolidacji.
§ 6 Dokumentacja konsolidacji podlega ochronie i przechowywaniu w siedzibie Urzędu Gminy wg ogólnych zasad zawartych w przepisach rozdziału 8 ustawy o rachunkowości.
§ 7 W zakresie nieuregulowanym niniejszym Zarządzeniem mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy o rachunkowości, rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie: szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych, Zarządzenie Nr 4/2002 Wójta Gminy Wielgie z dnia 26.11.2002r. w sprawie ustalenia zasad polityki rachunkowości Gminy Wielgie oraz zakładowego planu kont dla budżetu gminy, jednostek organizacyjnych, środków specjalnych i funduszy celowych wraz ze zmianami tego zarządzenia zawartymi w załącznikach.
§ 8 Traci moc Zarządzenie Nr 27/2007 Wójta Gminy Wielgie z dnia 25 maja 2007r.
§ 9 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie do sporządzenia bilansu skonsolidowanego za 2007 rok.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Wiesław Zając - administrator |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wiesław Zając - administrator |
Data wprowadzenia: | 2008-06-25 12:42:28 |
Opublikował: | Wiesław Zając - administrator |
Data publikacji: | 2008-06-25 12:53:47 |
Ostatnia zmiana: | 2008-06-25 12:56:35 |
Ilość wyświetleń: | 1005 |