Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

P R O T O K O Ł Nr 17/2/09 z odbytego wspólnego posiedzenia komisji zdrowia,oświaty,kultury, opieki zdrowotnej i finansów w dniu 07 kwietnia 2009 roku.

 

P R O T O K O Ł Nr 17/2/09


z odbytego wspólnego posiedzenia

komisji zdrowia,oświaty,kultury, opieki zdrowotnej

i finansów

w dniu 07 kwietnia 2009 roku


W posiedzeniu uczestniczyli:


  1. Piotr Podlaszewski – Przewodniczący komisji oświaty.

  2. Jerzy Rzekoński - Przewodniczący komisji finansów.

  3. Eugeniusz Kowalski – członek komisji.

  4. Ludwik Bieńkowski – członek komisji.

  5. Tadeusz Dąbkowski - członek komisji.

  6. Benedykt Słomski - członek komisji.

oraz Wójt, Skarbnik i Przewodnicząca Rady Gminy.


Posiedzenie otworzył i prowadził przewodniczący komisji finansów Jerzy Rzekoński.


Przedstawił następujący porządek posiedzenia :


  1. Analiza wykonania budżetu za 2008 rok.


Komisje dokonały analizy wykonania budżetu gminy za 2008 rok.


W dyskusji głos zabrali :


Radny Ludwik Bieńkowski zapytał o ściągalność podatków, gdyż w wykonaniu

jest ok.100 %, a w informacji na sesji jest ok.70 %.


Skarbnik Gminy udzieliła odpowiedzi, że w budżecie gminy konieczny jest taki zapis zgodnie z obowiązująca kwalifikacją budżetową.Dochody podatkowe wykonywane są procentowo do planu tj. 99,53 %. Informacja na sesję sporządzona była z zaległości podatkowych dotyczących podatków od osób fizycznych w stosunku do wymiaru na rok 2008 zaległości wynosiły ok.25 %.

Prognozując dochody przyjmuje się, że zaległości nie zostaną ściągnięte w 100%.


Radny Jerzy Rzekoński uważa, że jest niedopuszczalne, aby w budżecie była nadwyżka w wysokości 2,5 mln.zł.Dodał, że w budżetach korzystniejszy jest deficyt niż nadwyżka.


- 2 -


Skarbnik Gminy wyjaśniła,że nadwyżka z roku 2008 zostanie przeznaczona na wkład własny do realizacji złożonych wniosków w celu otrzymania środków zewnętrznych. Nadwyżka w 2008 roku powstała w związku z tym, że gmina

planowała złożyć wnioski o pozyskanie środków unijnych, jednakże programy

nie zostały ogłoszone, czyli przełożone na 2009 rok.


Radny Ludwik Bieńkowski poprosił, aby szkoły wykonanie budżetu nanosiły

na tych samych drukach, ponieważ stosując różne druki trudno jest porównać wykonanie budżetu.


Pani Skarbnik przekazała, że został zakupiony program i dane będą nanoszone na jednakowych drukach we wszystkich szkołach.


Następnie Radny zapytał dlaczego jest różnica o 100 000 zł. w budżecie Szkoły Podstawowej w Czarnem a w Szkole Podstawowej w Zadusznikach, jeżeli są to prawie identyczne szkoły pod względem wielkości obiektów i uczęszczających

uczniów.


Na zapytanie wyjaśnień udzielał Sekretarz Gminy, który przedstawił faktyczne zatrudnienie w poszczególnych szkołach. Stwierdzono, że w Szkole Podstawowej w Zadusznikach jest większe zatrudnienie więc dlatego budżet jest

większy. Zwiększenie zatrudnienia nastąpiło w związku z przebywaniem Głównej Księgowej na urlopie macierzyńskim jak i zwiększeniem godzin w bibliotece oraz wydatki na indywidualne nauczanie.


W toku ogólnej dyskusji rozważane były różne zagadnienia dotyczące oświaty

na terenie gminy.


Następnie dyskutowano na temat OSP na terenie gminy. Stwierdzono, że są nieprawidłowe rozwiązania w OSP Zaduszniki.


Wyjaśnień na zapytania udzielał Wójt informując, że aktualnie na umowę-zlecenia zatrudnionych jest 3 kierowców tj. Wielgie – 2 i Zaduszniki – 1 .

Następnie poinformował, że pozostałe jednostki raz w roku otrzymują symboliczne nagrody.


Zebrani w ogólnej dyskusji rozważali sprawę świetlic wiejskich na terenie gminy – remontów i ich bieżącego utrzymania obawiając się wysokich kosztów.




- 3 -


Na zakończenie Pan Wójt poruszył temat hydroforni w Zadusznikach, która mieści się na gruntach agencji nieruchomości rolnych i wobec tego wystąpiliśmy z wnioskiem o przekazanie jej na potrzeby gminy w celu zaopatrzenia mieszkańców w wodę. Aktualnie Agencja ma podpisaną umowę

z EKOFLORĄ na dzierżawę . Przedstawiciele tej firmy proszę o możliwość zorganizowania spotkania z Radnymi Gminy Wielgie w celu dokonania uzgodnień.


Wniosek – Przedstawić schemat organizacyjny poszczególnych szkół .

Na tym zakończono posiedzenie komisji.


Protokołowała: Przewodniczący posiedzenia:


Grażyna Wyszyńska Jerzy Rzekoński



Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2009-04-22 15:08:15
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2009-04-22 15:08:57
Ostatnia zmiana:2009-04-22 15:08:59
Ilość wyświetleń:718

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij