Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

UCHWAŁA Nr XL/260/10 RADY GMINY WIELGIE z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie przystąpienia Gminy Wielgie do realizacji projektu pn..:„ Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkoły podstawowej”, w ramach Poddziałania 9.1.2. ...

 

UCHWAŁA Nr XL/260/10

RADY GMINY WIELGIE

z dnia 28 maja 2010 r.


w sprawie przystąpienia Gminy Wielgie do realizacji projektu pn..:„ Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkoły podstawowej”, w ramach Poddziałania 9.1.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”, Działania 9.1. „ Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”. Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzi, finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


Na podstawie art. 9 ust. 1 i art. 18 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 142, poz. 1591 z późn. zm. 1) uchwala się, co następuje:


§1.Gmina Wielgie zamierza przystąpić do realizacji projektu pn. ,,Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkoły podstawowej ”, w ramach Poddziałania 9.1.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”, Działania 9.1. „ Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”. Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzi, finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

§2. Upoważnia się Wójta Gminy Wielgie do podpisywania porozumienia i umowy w sprawie realizacji projektu pn. ,, Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkoły podstawowej ” w ramach POKL, Poddziałania 9.1.2.


§3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wielgie


§4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy


Uzasadnienie

do Uchwały Nr XL/260/10

RADY GMINY WIELGIE

z dnia 28 maja 2010 r.

w sprawie przystąpienia Gminy Wielgie do realizacji projektu pn. do realizacji projektu pn.:„ Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkoły podstawowej”,
w ramach Poddziałania 9.1.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup
o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”, Działania 9.1. „ Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”. Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia
i kompetencji w regionach”, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzi, finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


Liderem projektu jest: DEPARTAMENT EDUKACJI, SPORTU i TURYSTYKI URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO – BIURO UNIJNYCH PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH.

DESiT będzie realizował projekt we WSPÓŁPRACY z innymi organami prowadzącymi szkoły (łącznie 204 organy prowadzące szkoły)

 

 Realizacja projektu ma zapewnić każdemu uczniowi z klas I - III szkoły podstawowej (w tym sześciolatkom) bogatą ofertę zajęć dodatkowych zgodną z jego indywidualnymi potrzebami oraz możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. Tego typu działania pomogą w realizacji celów wynikających z wymagań nowej podstawy programowej, która zakłada indywidualizację procesu nauczania stosownie do potrzeb i możliwości każdego ucznia. Zwiększy się również stopień i zakres wykorzystania w szkole aktywizujących metod nauczania, motywujących dzieci do czynnego udziału w zajęciach (np. poprzez stosowanie metody dramy, gier dydaktycznych czy inscenizacji), a także poszerzy dostępność i podniesie jakość wsparcia oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, w szczególności tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W ramach projektu możliwe jest dofinansowanie: doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w materiały dydaktyczne, wynikające z procesu indywidualizacji oraz specjalistyczny sprzęt (np.: specjalistyczne oprogramowanie, pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak: wady wymowy, dysleksja, wady postawy, zaburzenia koordynacji ruchowej) odpowiednio do rozpoznanych potrzeb i zaplanowanych zajęć dodatkowych

1Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz.974 i Nr 173, poz.1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 57 poz. 1241 oraz z 2010 Nr 28 poz.142 i Nr 28 poz. 146.





Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2010-06-30 14:54:14
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2010-06-30 14:54:35
Ostatnia zmiana:2010-06-30 14:55:06
Ilość wyświetleń:1006

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij