Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

P R O T O K O Ł nr XIX/12 z sesji RADY GMINY WIELGIE odbytej 15 maja 2012 roku w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Wielgiem.

 

P R O T O K O Ł nr XIX/12

z sesji RADY GMINY WIELGIE

odbytej 15 maja 2012 roku w sali sesyjnej

Urzędu Gminy w Wielgiem.



Przewodnicząca Rady Gminy Halina Sztypka o godz.10.00 otworzyła sesję Rady Gminy Wielgie i powitała serdecznie przybyłych na obrady Radnych, Sołtysów i zaproszonych gości .


Przewodnicząca oświadczyła, że zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych , co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi kworum, przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne decyzje.


Przewodnicząca Halina Sztypka przypomniała porządek obrad i poprosiła o zgłaszanie uwag i zapytań.


Do przedstawionego porządku obrad Przewodnicząca na prośbę Kierownika GOPS poprosiła o włączenie punktu dotyczącego”Oceny zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla gminy Wielgie” proponując umieścić to zadanie w punkcie 8 porządku obrad i poprosiła o przegłosowanie.


Wójt zgodnie z wymogami ustawowymi Rada Gminy winna być z taką oceną zasobów zapoznana, wobec tego przedstawiana jest taka informacja dotycząca szeregu problemów GOPS i ich rozwiązywania.


Kierownik GOPS dodał, że ta informacja corocznie przekazywana jest w formie elektronicznej do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej i od 2012 roku jest wymóg, aby Radni zapoznani byli z taką informacją.


Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie wyraziła zgodę na wprowadzenie zmiany w porządku.


Wójt poprosił również o wprowadzenie do porządku obrad Stanowisko Rady Gminy Wielgie w sprawie rezygnacji z budowy obwodnicy miasta Lipna.


- 2 -


W związku z wnioskiem Wójta Przewodnicząca zaproponowała umieszczenia tegoż zagadnienia w wolnych wnioskach pkt.17 ppkt a i dodała, że na dzisiejszych obradach we wspomnianym punkcie omawiane będą również sprawy :

  • wniosku mieszkańców Rumunek Tupadelskich o odwołanie sołtysa ,

  • zaproszenia repatrianta,


  • spornych rowów w miejscowości Lipiny,

  • gruntu Pana Falkowskiego w Wielgiem,



Poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie wyraziła zgodę na wprowadzenie zmiany w porządku.


W związku z tym, że Rada nie zgłaszała uwag do porządku obrad Przewodnicząca poprosiła o przegłosowanie po naniesionych zmianach .


Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad:


1. Otwarcie sesji.


2. Stwierdzenie quorum.


3. Przyjęcie protokołu z obrad XVIII sesji.


4. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym,


5. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym.




- 3 -


6. Informacja o zamierzeniach inwestycyjnych gminy z uwzględnieniem pozyskiwania środków z zewnątrz.


7. Informacja o realizacji uchwały nr III/11/10 Rady Gminy Wielgie w sprawie sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych.


8. Ocena zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla gminy Wielgie.


9.Przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2011 r.


10. Przedstawienie uchwały składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2011 rok.


11. Przedstawienie opinii komisji rewizyjnej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy i sprawozdaniu finansowym za 2011 rok i pozostałych stałych komisji RG.


12. Przedstawienie uchwały składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym wniosku komisji rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za 2011 rok.


13. Dyskusja dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2011 rok.


14. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Wielgie za 2011 rok.


15. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Wielgie za 2011 rok.


16. Podjęcie uchwał w sprawach :

- 4 -


a/ zmieniająca uchwałę Nr XV/101/11 Rady Gminy Wielgie z dnia 29 grudnia 2011 roku w sprawie budżetu gminy na 2012 rok,

b/zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia dziennych stawek opłaty targowej, zasady ustalania i poboru oraz terminów płatności tej opłaty,


c/ zamiany nieruchomości,

d/ nieodpłatnego przejęcia nieruchomości,


e/ uchylenia uchwały RG Wielgie w sprawie uchwalenia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Wielgie na 2012 rok.


17.Wolne wnioski i zapytania.


a/stanowisko Rady Gminy Wielgie w sprawie rezygnacji z budowy obwodnicy Lipna,


b/ wniosek o odwołanie Sołtysa wsi Rumunki Tupadelskie,


c/ stanowisko Rady Gminy Wielgie w sprawie odmowy podjęcia uchwały o zaproszeniu repatrianta.


d/ interwencja w sprawie spornych rowów we wsi Lipiny.


e/ decyzja w sprawie gruntu Pana Falkowskiego w Wielgiem,


18. Zakończenie obrad XIX sesji.


Ad. 3


Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad Przewodnicząca poprosiła Radnych o zgłaszanie uwag do protokołu XVIII sesji Rady Gminy, który był wyłożony do wglądu 7 dni przed sesją w celu zapoznania się i naniesienia poprawek.


- 5 -


W związku z tym, że nie zgłaszano uwag Przewodnicząca poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 15 Radnych protokoł obrad XVIII sesji Rady Gminy Wielgie przyjęła jednogłośnie.


Ad. 4


Przewodnicząca przedstawiła informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym , która stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.


W związku z tym, że nie zgłaszano zapytań przedstawioną informację przyjęto .


Ad. 5


Wójt – przedstawił sprawozdanie z pracy w okresie międzysesyjnym, które stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.


Do przedstawionego sprawozdania w dyskusji głos zabrali:


Radny Ludwik Bieńkowski zapytał, czy w zakresie budowy farmy wiatrowej mamy jeszcze coś do powiedzenia zgodnie ze stanem prawnym.


Wójt poinformował, że do budowy wiatraków jeszcze dużo czasu upłynie , w tej chwili jest to decyzja środowiskowa, następnie konieczne jest zakończenie procedury z uchwaleniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Wielgie i dopiero po tym przygotowana zostanie uchwała dla miejscowości, w których budowane będą turbiny wiatrakowe.


Pan Jan Falgowski – przedstawiciel Izby Rolniczej zapytał, czy Pan Wójt dysponuje dodatkowymi środkami na umarzanie podatków związane ze skutkami złego przezimowania upraw.


- 6 -


Będąc przy głosie zgłosił konieczność naprawy dróg między sołectwami, ponieważ są odcinki, których nikt nie naprawia.


Na zgłoszone sprawy przez Pana Falgowskiego Wójt wyjaśnił, że dodatkowych środków na umorzenia nie posiada i takowych decyzji nie podjął, ponieważ przy umarzaniu budżet gminy traci środki finansowe podwójnie w tym również na subwencji.


Jeżeli chodzi o naprawy dróg między sołectwami nie powinno być takich sytuacji. Wobec tego zwrócił się z apelem o załatwienie tych spraw drogą partnerską.


Na stwierdzenie Pana Falgowskiego Sołtys wsi Witkowo jak i Radny Eugeniusz Kowalski stwierdzili, że takich sytuacji praktycznie nie ma, dodali również, że podczas pracy równiarką operator nie wie jak przebiega właściwa linia drogi i nieraz dochodzi do wykopania słupków. Mieszkańcy doskonale znają granice i mogliby w niektórych miejscach pomóc, a Pan Falgowski, gdy była naprawa drogi w ogóle się nie interesował przejeżdżając obok.


Pan Falgowski stwierdził, że są osoby w sołectwie, które wiedzą kiedy będzie naprawa dróg i mogliby poinformować i jeżeli byłaby taka potrzeba mógłby pokierować wykonawcę jak np. przebiega linia drogi.

W toku ogólnej dyskusji mieszkańcy są bardzo zadowolenie z pracy operatora równiarki na terenie gminy.


Radny Jan Wiśniewski zgłosił obawę do planowanej wymiany okien w Szkole Podstawowej w Zadusznikach po odbytym przetargu w związku ze zbyt niską ceną.


Wójt – wykonawca wyłoniony w drodze przetargu zapewnił, że zadanie będzie dobrze wykonane.





- 7 -


Ad. 6


Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad Przewodnicząca poprosiła o zapytania w zakresie informacji o zamierzeniach inwestycyjnych gminy z uwzględnieniem pozyskiwania środków z zewnątrz.


Do przedstawionej informacji w dyskusji głos zabrał Radny Ludwik Bieńkowski, który stwierdził, że nie ma potrzeby remontowania całej drogi w kierunku Józefowa i zapytał ile środków planowanych jest na tę drogę oraz z jakiego materiału będzie wykonana. Zapytał również jakie będą budowane 2 dodatkowe zadania wodociągowe.

Będąc przy głosie stwierdził, że jeżeli nie będzie dofinansowania z zewnątrz budowa centrum kulturalno-oświatowo-rekreacyjnego w Czarnem nie jest konieczna. Uważa, że można by wykorzystać 2 sale w budynku szkoły, zakupić wystarczyłoby wykładzinę na podłogę, natomiast nowy budynek trzeba będzie utrzymywać wydatkując niemałe środki.


Na wskazówki Pana Bieńkowskiego Dyrektor SP w Czarnem jak i Radny Tadeusz Dąbkowski w zakresie wykorzystania sal w budynku szkoły stwierdzili, że szkoła, a Centrum to dwie różniące się działalności i na terenie szkoły nie powinny odbywać się imprezy środowiskowe.

W dyskusji porównywano miejscowość Zaduszniki, jednak stwierdzono, że jest to odrębny budynek i nie przeszkadza , aby odbywały się tam różnego rodzaju imprezy.


Wójt – z sal gimnastycznych popołudniami jak i w dni wolne korzystają mieszkańcy uprawiając różnego rodzaju sporty.

Wniosek na dofinansowanie budowy obiektu w Czarnem zostanie złożony i po pozytywnym jego rozpatrzeniu ogłoszony będzie przetarg.


Będąc przy głosie Wójt oświadczył, że pod modernizację drogi Czarne- Józefowo-Budki Suradowskie ok. 1 km. zostanie wykonana podbudowa , a w perspektywie i posiadaniu środków nawierzchnia


- 8 -


asfaltowa – kosztorys to ok. 250-300 tys.zł. . Dodał również, że mieszkaniec Rumunek Czerskich nieodpłatnie chce przekazać ok. 25 arów gruntu pod tę drogę.


Dalej Wójt przekazał informację, że w zakresie naprawy drogi w Witkowie , gdzie zostanie wykonana dokumentacja uproszczona na położenie emulsji asfaltowej i gryzu. Na budowę drogi z Zadusznik w kierunku Nasiegniewa jest ustne porozumienie z gminą Fabianki, aby tę drogę budować przy 50 % dofinansowaniu.


Radny Benedykt Słomski stwierdził, że modernizacja trasy dowozu dzieci pozytywnie wpłynie na amortyzację autokarów i zużycie paliwa.


Radny Franciszek Jankowski dodał, że podobna trasa jest w Bętlewie i również należałoby o tę drogę zadbać.


Po przeprowadzonej dyskusji informację o zamierzeniach inwestycyjnych gminy z uwzględnieniem pozyskiwania środków z zewnątrz przyjęto, która stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.


Ad. 7


Przewodnicząca poprosiła o zapytania w zakresie informacji o realizacji uchwały nr III/11/10 Rady Gminy Wielgie w sprawie sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych.


Przewodnicząca poprosiła o zapytania dotyczące przedstawionej informacji.


W dyskusji głos zabrała Radna Krystyna Brzozowska, która zapytała, co oznacza zapis w informacji „układ utracony”.




- 9 -


Wójt wyjaśnił, że w przypadku nie płacenia należności głównie w budynkach socjalnych np. za wodę i powtarzającej się nadal zaległości następuje zerwanie umowy i naliczane są odsetki.


Po udzielonym wyjaśnieniu i braku dalszych pytań Rada przyjęła informację, która stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.


Ad. 8


Przewodnicząca poprosiła o zapytania w zakresie Oceny zasobów pomocy społecznej za rok 2011 dla gminy Wielgie.


Kierownik GOPS przekazał, że zgodnie ze zmianami w ustawie o pomocy społecznej zachodzi konieczność przekazania Radzie Gminy tejże informacji, którą to przedstawił.


Do przedstawionej informacji w dyskusji głos zabrała Radna Krystyna Brzozowska, która pytała, co określają liczby zawarte w tabelach „ wielodzietność”.


Na pytanie Radnej Krystyny Brzozowskiej w zakresie zapisów cyfrowych w tabelach Kierownik zobowiązał się do wyjaśnienia po sesji, gdyż nie posiadał w tym czasie szczegółowych informacji.


Przedstawioną informację Rada Gminy przyjęła, która stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.











- 10 -


Ad. 9


Przewodnicząca poprosiła Wójta o przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2011 rok.


W związku z tym, że wykonanie budżetu gminy przedstawione było Radnym w m-cu marcu zgodnie z ustawą o finansach publicznych i szczegółowo omawiane na posiedzeniach stałych komisji Rady ustalono, że nie ma potrzeby, aby jeszcze raz przedstawiać wykonanie za 2011 rok.


Ad. 10


Przewodnicząca poprosiła Wójta o przedstawienie uchwały składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2011 rok.


Wójtodczytał uchwałę składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2011 rok,która stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.


Ad. 11


Przewodniczącapoprosiła przewodniczącego komisji rewizyjnej o

przedstawienie opinii komisji rewizyjnej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy i udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy i pozostałych stałych komisji RG.

Przewodniczący komisji RewizyjnejWiesław Kowalski odczytał opinię komisji rewizyjnej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2011 rok i uchwałę w spawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Wielgie za 2011 rok, która stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.


- 11 -


Przewodniczący stałych komisji kolejno przedstawili również opinię o wykonaniu budżetu gminy za 2011 rok i wnioski o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.


Ad. 12


Po wysłuchaniu opinii Przewodnicząca Rady odczytała uchwałę składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym wniosku komisji rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za 2011 rok, która stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.


Ad. 13


Przewodnicząca otworzyła dyskusję dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2011 rok.


W dyskusji głos zabrał Radny Ludwik Bieńkowski , który zwrócił uwagę na niewykorzystane środki w ramach funduszu sołeckiego.


Wójt oświadczył, że środki funduszu sołeckiego nie przepadają, gdyż wracają do budżetu gminy i wówczas Rada Gminy ustala na co zostaną wydatkowane na najpilniejsze potrzeby.

Przekazał, że na posiedzeniu Związku Gmin Wiejskich zgłoszony został wniosek dotyczący zwiększenia procentu dofinansowania do funduszu sołeckiego w wysokości 80 %.


Radna Krystyna Brzozowska zaproponowała, aby wystąpić do odpowiednich władz o zmianę przepisów w zakresie możliwości dokonywania przemieszczeń planu w funduszu wynikających z przesunięć w przedsięwzięciach w danym roku, gdyż trudno przewidzieć np. ile potrzeba będzie środków na odśnieżanie dróg w danym sołectwie.


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali dalszych pytań w zakresie wykonania budżetu gminy za 2011 rok Przewodniczący Rady zamknęła dyskusję.


- 12 -


Ad. 14


Przewodnicząca odczytała projekt uchwały Nr XIX/124/12 Rady Gminy Wielgie w sprawie zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Wielgie za 2011 rok i poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w głosowaniu jawnym w obecności 15 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIX/124/12 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Wielgie za 2011 rok, która stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.


Ad. 15


Po omówieniu wszystkich zagadnień w zakresie wykonania budżetu gminy za 2011 roku Przewodnicząca odczytała projekt uchwały Nr XIX/125/12 w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Wielgie za 2011 rok.


Rada Gminy w głosowaniu jawnym w obecności 15 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIX/125/12 Rady Gminy Wielgie w sprawie absolutorium dla WÓJTA GMINY WIELGIE za 2011 rok, która stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.


Przewodnicząca złożyła gratulacje Wójtowi za uzyskane jednomyślne absolutorium w związku z wykonaniem budżetu gminy za 2011 rok.


Wójt podziękował za udzielone absolutorium. Podziękowania skierował także do wszystkich osób, które przyczyniły się do realizacji budżetu gminy w 2011 roku.







- 13 -


Ad. 16


Przewodnicząca poprosiła o przedstawianie przygotowanych pozostałych projektów uchwał na dzisiejszą sesję.


Wójt – kolejno przedstawiał przygotowane projekty uchwał.


Projekt uchwały Nr XIX/126/12 zmieniająca uchwałę Nr XV/101/11 Rady Gminy Wielgie z dnia 29 grudnia 2011 roku w sprawie budżetu gminy na 2012 rok, którą omówił Skarbnik Gminy.


Przewodnicząca poprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


Do przedstawionego projektu uchwały w dyskusji głos zabrał Radny Ludwik Bieńkowski, który zapytał czy 100 000 zł. wystarczy na remont drogi w Witkowie i czy wykonawca pokryje jakąś cześć kosztów w ramach gwarancji. W dalszej wypowiedzi zapytał ile kosztuje km budowy wodociągu i czy dla Centrum Kulturalno Oświatowego w Suradówku jest już konieczne przenoszenie środków.


Wójt – zaplanowana kwota na poprawienie drogi winna wystarczyć, natomiast wykonawca zobowiązał się do wyrównania tegoż odcinka w ramach gwarancji. Dodał, że droga będzie naprawiana po ogłoszonym przetargu.


Sprawę Ośrodka Kultury w Suradówku omówił Skarbnik Gminy, który wyjaśnił, że przeniesienie środków jest konieczne, ponieważ do chwili obecnej koszty utrzymania budynku ponosił Ośrodek Kultury, a obecnie koszty utrzymania budynku finansowane będą przez Urząd Gminy.


Radna Krystyna Brzozowska poprosiła o wyjaśnienie budowy wodociągu do Będzenia.





- 14 -


Wójt przekazał, że budowy wodociągów ujęte w planie inwestycyjnym na 2012 rok będą robione, także w kierunku Będzenia

i Rumunek Tupadelskich.


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali dalszych zapytań odnośnie projektu uchwały Przewodnicząca odczytała treść i poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 15 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIX/126/12 zmieniająca uchwałę Nr XV/101/11 Rady Gminy Wielgie z dnia 29 grudnia 2011 roku w sprawie budżetu gminy na 2012 rok, która stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.


Projektuchwały Nr XIX/127/12zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia dziennych stawek opłaty targowej, zasady ustalania i poboru oraz terminów płatności tej opłaty.


Przewodnicząca poprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


Do przedstawionego projektu uchwały w dyskusji głos zabrał Radny Ludwik Bieńkowski, który zapytał dlaczego umieszcza się nazwisko osoby pobierającej opłatę.


Na zapytanie odpowiedzi udzielił Sekretarz Gminy, który przedstawił stanowisko Sądu Administracyjnego wskazujące określenie imienia i nazwiska inkasenta.


Radni w toku ogólnej dyskusji zgłosili obawę wyznaczenia tylko jednej osoby motywując tym, że w razie nieobecności tej Pani nikt nie będzie mógł zebrać opłaty po podjęciu takiej uchwały.


W związku ze zgłoszonymi obawami Wójt poprosił o wycofanie projektu uchwały do powtórnej analizy.


W związku ze zgłoszonym wnioskiem Wójta Przewodnicząca poprosiła o przegłosowanie.


- 15 -


Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie przyjęła wniosek Wójta i uchwała została zdjęta z porządku obrad.


Projektuchwały Nr XIX/127/12 w sprawie zamiany nieruchomości.


Przewodnicząca poprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


Do przedstawionego projektu uchwały w dyskusji głos zabrał Radny Ludwik Bieńkowski, który poprosił o wskazanie gruntu na mapie.


Wójtszczegółowo określił miejsce proponowanego gruntu do zamiany.


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali dalszych zapytań odnośnie projektu uchwały Przewodnicząca odczytała treść i poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 15 Radnych 14 głosami „ za „ i przy 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę Nr XIX/127/12 w sprawie zamiany nieruchomości, która stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Projektuchwały Nr XIX/128/12 w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości.


Przewodnicząca poprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali zapytań odnośnie projektu uchwały Przewodnicząca odczytała treść i poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 15 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałęNr XIX/128/12 w sprawienieodpłatnego przejęcia nieruchomości, która stanowi załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.


- 16 -


Projektuchwały Nr XIX/129/12 w sprawie uchylenia uchwały RG Wielgie w sprawie uchwalenia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Wielgie na 2012 rok.


Przewodnicząca poprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali zapytań odnośnie projektu uchwały Przewodnicząca odczytała treść i poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 15 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIX/129/12 w sprawie uchylenia uchwały RG Wielgie w sprawie uchwalenia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Wielgie na 2012 rok,która stanowi załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.


Ad. 9


W wolnych wnioskach i zapytaniach zgłoszono następujące sprawy:


Radny Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego Jan Wadoń przedstawił informację dotyczącą rezygnacji z budowy obwodnicy Miasta Lipna i odczytał projekt stanowiska w tej sprawie .


Rada Gminy Wielgie po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie przyjęła stanowisko w sprawie rezygnacji z budowy obwodnicy Lipna, które stanowi załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.


Przewodnicząca odczytała wniosek mieszkańców Rumunek Tupadelskich w sprawie odwołania Sołtysa, który stanowi załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.





- 17 -


Do przedstawionego wniosku Sekretarz Gminy odczytał zapis w Statucie dotyczący odwołania Sołtysa. Po czym Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie ustalenia terminu zebrania wiejskiego.


Następnie Przewodnicząca poprosiła Radnych o zajęcie stanowiska w sprawie zaproszenia repatrianta na teren gminy zgodnie z wcześniejszym wnioskiem Pani Marii Kamińskiej .


Rada Gminy po zapoznaniu się ze szczegółowymi przepisami w zakresie spełnienia zobowiązań wobec osób zapraszanych nakładanych na gminę 12 głosami „za „ i przy 3 głosach „wstrzymujących” postanowiła odmówić podjęcia uchwały, gdyż gmina nie posiada obecnie możliwości tak lokalowych, jak i finansowych oraz możliwości zapewnienia im zatrudnienia, decyzja stanowi załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.


Przewodnicząca przekazała zaproszenie na XX Krajową Pielgrzymkę Sołtysów i Środowisk Wiejskich do Sanktuarium w Licheniu, która odbędzie się w dniach 26-27 maja 2012 r.,które stanowi załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.


Przewodnicząca przekazała prośbę mieszkańców wsi Lipiny o interwencję w sprawie spornych rowów w tej miejscowości, która stanowi załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.


Przedstawioną sprawę omówił Pan Jan Wadoń informując, że problem trwa od lat 90 – ych.


Wójt przekazał, że jedna ze stron zwróciła się o doprowadzenie do pojednania przy udziale Radcy Prawnego.


Przewodnicząca zobowiązała komisję rolną i rozwoju gospodarczego Rady Gminy do dokonania wizji lokalnej w zgłoszonej sprawie.



- 18 -


Wójt zapoznał Radnych z wnioskiem Pana Falkowskiego, który w zamian za nieświadome zajęcie gruntu pod budowę ogrodzenia swojej posesji chce przekazać swój grunt pod budowę drogi w Bętlewie.


Radni w toku ogólnej dyskusji ustalili, że grunt pod ogrodzeniem winien być sprzedany z wydzieleniem dojścia do słupa energetycznego. Koszty związane z tym winien ponieść nabywca gruntu. Decyzja była jednomyślna.


Wójt – wobec tego na następną sesję zostanie przygotowany projekt uchwały z warunkami sprzedaży.


Radny Ludwik Bieńkowski poprosił, aby w razie nieobecności Wójta upoważniona była inna osoba do podpisania umowy na wynajem świetlicy, celem sprawniejszego załatwiania tych spraw. Zgłosił również fakt, że wpłacona kaucja zwracana jest ze znacznym opóźnieniem. Zaproponował, aby za czas przygotowywania imprezy nie pobierać opłaty i klucze zdawać w poniedziałek.


Po przeprowadzonej ogólnej dyskusji ustalono, że kaucja za wynajem będzie zwracana niezwłocznie, w poniedziałek po imprezie oddanie sali.


Wójt dodał, że okres przygotowywania imprezy to też pewne koszty.


Radny Jerzy Głowiński oświadczył, że sale do wynajmu winny być właściwie przygotowane, przekazał sytuację jaka miała miejsce w Suradówku, gdzie szambo było zatkane i wynajmujący mieli duży problem.


Wójt przekazał, że dotychczasowi użytkownicy doprowadzili do takiej sytuacji, wobec tego kaucja zostanie zwrócona wynajmującym.

Będąc przy głosie zapewnił, że wszystkie nieprawidłowości związane z wynajmem świetlic będą analizowane i po roku funkcjonowania wyciągnięte zostaną wnioski dążące do usprawnienia , poprosił o wyrozumiałość.

- 19 -


Radny Tadeusz Dąbkowski w związku z wnioskiem Rumunek Tupadelskich o odwołanie sołtysa zaproponował, aby wysłuchać Pana Sołtysa z tej miejscowości.


Radny Eugeniusz Kowalski zapytał o sprawę zdejmowania eternitu z budynków, ponieważ mieszkańcy się niecierpliwią.


Pan Jan Wadoń przekazał, że mieszkańcy sami nie mogą zdejmować eternitu /wysokie kary/, aby skorzystać z dofinansowania trzeba poczekać, gdyż po przetargu następuje podpisanie umowy i nie powinno to trwać długo- około kilku dni. Następnie wykonawca zgłosi się do osób, które złożyły wnioski.


Będąc przy głosie powrócił jeszcze do przetargu na wymianę okien w Szkole Podstawowej w Zadusznikach i poinformował, że nie jest to zbyt rażąco niska cena, ponieważ różniła się od innych oferentów kilkunastoprocentową różnicą, więc zadanie winno być właściwie wykonane.


Sołtys sołectwa Płonczyna pytał, kiedy będzie wykonane szambo przy budynku socjalnym, gdyż są wycieki nieczystości.


Wójt przekazał, że umowa z wykonawcą została już podpisana,więc niebawem będzie wykonawca i zamontuje szambo.


Na zakończenie powrócono jeszcze do sprawy sołectwa Rumunek Tupadelskich.


Pan Grzegorz Kinalski zapytał kto jest właścicielem „Jeziorka” w Rumunkach Tupadelskich?


Mieszkaniec sołectwa Pan Lech Komarnicki stwierdził, że w tym momencie nie ma znaczenia kto jest właścicielem tegoż „ Jeziorka”, nastąpił konflikt w sołectwie i wobec tego spełniony jest warunek 20 % uprawnionych o odwołanie lub nie sołtysa, więc poprosił o ustalenie terminu zebrania.

- 20 -


Przewodnicząca na zapytanie Pana Sołtysa stwierdziła, że sprawa własności „Jeziorka” będzie wyjaśniona, po czym społeczeństwo podejmie właściwą decyzję.


Ad. 10


Wobec zrealizowanego porządku obrad Przewodnicząca podziękowała za udział w obradach i o godzinie 14.00 zakończyła obrady XIX sesji Rady Gminy Wielgie.


Przewodnicząca Rady Gminy


Halina Sztypka Protokołowała:


Grażyna Wyszyńska




Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2012-06-29 15:16:28
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2012-06-29 15:16:47
Ostatnia zmiana:2012-06-29 15:17:06
Ilość wyświetleń:937

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij