P R O T O K O Ł Nr 22/3/2013 z odbytego posiedzenia komisji finansów w dniu 22 kwietnia 2013 roku.
P R O T O K O Ł Nr 22/3/2013
z odbytego posiedzenia komisji finansów
w dniu 22 kwietnia 2013 roku
W posiedzeniu uczestniczyli:
-
Tadeusz Dąbkowski - Przewodniczący komisji,
-
Krystyna Brzozowska - - „ -
-
Ludwik Bieńkowski - - „ -
-
Marek Kowalski - - „ -
-
Ryszard Kurowski - - „ -
oraz Wójt.
Posiedzenie otworzył i prowadził przewodniczący komisji.
Przedstawił następujący porządek posiedzenia :
-
Analiza wykonania budżetu gminy za 2012 rok.
-
Analiza projektów uchwał na XXIX sesję Rady Gminy.
3. Sprawy różne.
Przedstawiony porządek posiedzenia komisja przyjęła bez uwag.
Ad. 1
Komisja dokonała analizy wykonania budżetu gminy za 2012 rok.
Wyjaśnień na zapytania Udzielał Wójt.
Po przeprowadzonej dyskusji komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu gminy za 2012 rok.
Ad. 2
Komisja pozytywnie zaopiniowała przygotowane projekty uchwał na XXIX
sesję Rady Gminy w sprawach:
a/zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Wielgie za 2012 rok.
b/ absolutorium dla Wójta Gminy Wielgie za 2012 rok.
Ad. 3
W sprawach różnych Radny Ryszard Kurowski zapytał o termomodernizację ZPO w Wielgiem.
- 2 -
Wójt wyjaśnił aktualną sytuację w zakresie prowadzonych robót w ZPO, w chwili obecnej prowadzone są prace w celu ogłoszenia przetargu na dokończenie planowanych prac, gdyż poprzednia firma nie wykonała zadania w określonym terminie.
Radny Ludwik Bieńkowski zapytał, czy wystarczy zaplanowanych środków finansowych na dokończenie zadania.
Wójt – w tej chwili trudno ocenić, czy zaplanowana kwota wystarczy, dowiemy się po przetargu.
Radny Ludwik Bieńkowski zwrócił uwagę na nierówne traktowanie sołectw w zakresie remontu dróg, ponieważ w sołectwach gdzie są trasy dowozu dzieci środki na ich remont przekazywane są z budżetu Gminy.
Wójt oświadczył, że remonty tras dowozu dzieci finansowane będą z Funduszu Sołeckiego + wyjątkowe sytuacje z budżetu gminy.
Wójt będąc przy głosie poinformował również, że w 2014 roku dodatkowo na remonty dróg w sołectwach przekazane zostaną środki w wysokości 10.000 zł.
Radny Ryszard Kurowski zgłosił tragiczny stan drogi na ul. Żródlanej.
Wójt – zlecona zostanie dokumentacja całej drogi , natomiast w I etapie utwardzony będzie odcinek do skrzyżowania.
W toku ogólnej dyskusji rozważano sprawę budowy skrzynek energetycznych bezpośrednio przy drogach, co utrudnia ich naprawę jak i przejazd pojazdów.
Obecny na posiedzeniu pracownik ds. planowania przestrzennego i dróg wyjaśnił, że skrzynki budowane są na działkach zgodnie z przepisami.
Analizowana była również sprawa likwidacji kuchni w Szkole Podstawowej w Czarnem Radny Ludwik Bieńkowski pytał jakie są oszczędności z tego tytułu.
Radny Tadeusz Dąbkowski powrócił do sprawy refundacji zorganizowanej wycieczki przez Stowarzyszenie na rzecz rozwoju wsi Czarne i okolic pn. „Mam lepszy pomysł”i zapytał o realizację refundacji.
Wójt – po dokładnej analizie złożonego sprawozdania z wykonania zadania stwierdzono, że kwota dotacji została w części wydatkowana niezgodnie z umową i Stowarzyszenie musi zwrócić część środków finansowych. Rozpoczęły się sprawy odwoławcze i aktualnie sprawę rozpatruje Sąd.
Na tym zakończono posiedzenie komisji.
Protokołowała: Grażyna Wyszyńska
Przewodniczący posiedzenia:
Tadeusz Dąbkowski
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Wiesław Zając - administrator |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wiesław Zając - administrator |
Data wprowadzenia: | 2013-04-29 12:30:37 |
Opublikował: | Wiesław Zając - administrator |
Data publikacji: | 2013-04-29 12:32:22 |
Ostatnia zmiana: | 2013-04-29 12:32:23 |
Ilość wyświetleń: | 558 |