Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

P R O T O K O Ł nr XXX/2013 z sesji RADY GMINY WIELGIE odbytej 07 czerwca 2013 roku w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Wielgiem.

 

P R O T O K O Ł nr XXX/2013

z sesji RADY GMINY WIELGIE

odbytej 07 czerwca 2013 roku w sali sesyjnej

Urzędu Gminy w Wielgiem.



Przewodnicząca Rady Gminy Halina Sztypka o godz.10.00 otworzyła sesję Rady Gminy Wielgie i powitała serdecznie przybyłych na obrady Radnych, Sołtysów i zaproszonych gości.



Przewodnicząca oświadczyła, że zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 10 radnych , co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi kworum, przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne decyzje.

Listy obecności stanowią załączniki nr 1,2 i 3 do niniejszego protokołu.


Przewodnicząca Rady Gminy Halina Sztypka przypomniała porządek obrad i poprosiła o zgłaszanie uwag i zapytań.


Wójtpoprosił o wprowadzenie do porządku obrad 2 projektów uchwał w sprawach : zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wielgie na lata 2013-2020iokreślenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków korzystania z przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Wielgie.


Przewodniczącapoprosiła o przegłosowanie zmian w porządku obrad.


Rada Gminy w obecności 10 Radnych jednogłośnie wyraziła zgodę na wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały Nr XXIX/229/2013 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wielgie na lata 2013-2020 w pkt. 8 ppk.e.


Przewodniczącapoprosiła o przegłosowanie wprowadzenia do porządku obrad kolejnego projektu uchwały.


- 2 -


Rada Gminy w obecności 10 Radnych jednogłośnie wyraziła zgodę na wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały Nr XXIX/230/2013 w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków korzystania z przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Wielgie w pkt. 8 ppk. f.


Rada Gminy w obecności 10 Radnych jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad:


1. Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie quorum.

3. Przyjęcie protokołu z obrad XXIX sesji.

4. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

5. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym.

6. Informacja na temat działalności Opieki Społecznej w Gminie.

7. Informacja o warunkach do uprawiania sportu na terenie gminy oraz osiągnięciach sportowych w gminie.

8. Podjęcie uchwał w sprawach:


a/ zmieniająca Uchwałę Nr XXVI/192/12 Rady Gminy Wielgie z dnia 28.12.2012 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wielgie na rok 2013,

b/ zmieniająca Uchwałę Nr XXVI/191/12 Rady Gminy Wielgie z dnia 28.12.2012 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wielgie na lata 2013-2025,

c/ zatwierdzenia sprawozdania finansowego samorządowej instytucji kultury – Ośrodka Kultury Gminy Wielgie za 2012 rok,

d/uchwalenia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Wielgie na 2013 rok" .

e/ zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wielgie na lata 2013-2020,

f/ określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków korzystania z przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Wielgie.

- 3 -


9. Wolne wnioski i zapytania.

10. Zakończenie obrad XXX sesji.


 

Ad. 3


Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad Przewodnicząca poprosiła Radnych o zgłaszanie uwag do protokołu XXIX sesji Rady Gminy, który był wyłożony do wglądu 7 dni przed sesją w celu zapoznania się i naniesienia poprawek.


W związku z tym, że nie zgłaszano uwag Przewodnicząca poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 10 Radnych protokoł obrad XXIX sesji Rady Gminy Wielgie przyjęła jednogłośnie.


Ad. 4


Przewodnicząca przedstawiła informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym , która stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.


W związku z tym, że nie zgłaszano zapytań przedstawioną informację przyjęto .


Ad. 5


Wójt –przedstawił sprawozdanie z pracy w okresie międzysesyjnym, które stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.


Do przedstawionego sprawozdania w dyskusji głos zabrał Pan Jan Falgowski przekazując informację dotycząca nabywania gruntów od Agencji Rynku Rolnego przez rolników, którzy aktualnie są w ich posiadaniu /dzierżawy/ ,do końca roku mogą nabyć je na korzystnych warunkach /kredyty preferencyjne, środki UE/.



- 3 -


Następnie zwrócił uwagę na zatrudnianie osób bezrobotnych kierowanych w ramach różnych programów przez Powiatowy Urząd Pracy proponując możliwie najszybsze przekazywanie informacji mieszkańcom gminy, aby młodzież mogła pracować w okresie wakacji.

Odniósł się również do dostawy wody, gdzie w chwili obecnej obniżane jest ciśnienie, co motywuje się dużym poborem do oprysków i zwiększeniem liczby ludności. Jednocześnie zapytał, co będzie w m-cu lipcu przy większych temperaturach.


W dalszej wypowiedzi zwrócił się do Przewodniczącej Rady, która w swym sprawozdaniu mówiła o udzielaniu wszelkiej pomocy mieszkańcom. Poinformował, że w związku z zajęciem II miejsca w konkursie Agrar Ekspert „najlepszyproducentmlekaw2012 rokuprzybyli do gospodarstwa profesorzy jak i dziennikarze z Warszawy, którzy nie mogli dojechać ze względu na zły stan drogi. Z uwagi na bardzo zły stan dróg gminnych niszczone są pojazdy. Przytoczył przypadek synowej, która to uszkodziła samochód i jest problem z otrzymanie odszkodowania, ponieważ Pan Wójt nie wyraża zgody na odszkodowanie. Oświadczył, że sprawą aktualnie zajmuje się adwokat.


Wójt – wyjaśnił sprawę zatrudniania osób bezrobotnych informując, że na dzień dzisiejszy zatrudnionych jest ok. 180 osób i jest to maksymalna liczba osób, które gmina mogła otrzymać.

Aktualna możliwość zatrudnienia 60 dodatkowych osób na terenie powiatu poprzez Giełdę Pracy jest, jednak osoby chętne muszą poszukać sobie zakładu, który ich zatrudni. Urząd Gminy nie dysponuje wolnymi miejscami w biurach, ewentualnie mogą pracować przy pracach fizycznych. Oferta tej pracy zostanie umieszczona na stronie gminy.

Jeżeli chodzi o drogi to obecny rok jest wyjątkowy, co do ich stanu, nawet podwórka były nieprzejezdne, na co miały wpływ nieodpowiedni warunki atmosferyczne.



- 5 -


Odniósł się również do przedstawionej sprawy dotyczącej odszkodowania informując, że wina nie jest po stronie gminy a warunków atmosferycznych.

Dodał, że nie miał nic przeciwko, aby firma ubezpieczeniowa wypłaciła odszkodowanie i nie został podpisany żaden sprzeciw.

Sprawa wody to problem, gdzie przy dużym poborze np. z hydrantów znacznie obniża ciśnienie, co zmniejsza dopływ do poszczególnych gospodarstw domowych.


Radna Krystyna Brzozowska uzupełniła odpowiedź Wójta w sprawie zatrudniania bezrobotnych informując, że jest również członkiem Rady zatrudnienia w Powiatowym Urzędzie Pracy i gmina Wielgie jest chwalona, gdyż zatrudnia najwięcej osób w porównaniu do innych gmin. W swej wypowiedzi zapytała o termomodernizację ZPO.


Wójt przedstawił aktualną sytuację dotyczącą termomodernizacji budynku Zespołu Placówek Oświatowych w Wielgiem informując, że dalsze prace wykonywało będzie Przedsiębiorstwo Budowlano- Montażowe „BUDMONT” z Włocławka.


Radny Mariusz Przybyszewski stwierdził, że prace wykonywane w szkole przez poprzednią firmę były niewłaściwie nadzorowane przez inspektora i dotychczas wykonane należy poprawić, ponieważ woda zalała całe piętro przy opadach deszczu.

Przekazał również problem zgłaszany przez mieszkańców, że obecna firma zaopatrująca gminę w wodę i odbiór nieczystości od stycznia do chwili obecnej nie zbiera należności za wodę.


Wywiązała się ogólna dyskusja dotycząca dostaw wody, opóźnień zbiórki opłat za wodę – od stycznia nie było rachunków itp..

Ustalono, że na następną Sesję zaproszony zostanie właściciel Firmy obsługujący gminę w zakresie dostawy wody celem udzielenia odpowiedzi na zapytania .



- 6 -


Przewodnicząca Rady Gminy odniosła się do wypowiedzi Pana Jana Falgowskiego, że przewodnicząca ma „wielkie serce, a nic z niego nie wynika” , która nie zgadza się z tym stwierdzeniem.

Wyjaśniła zadania wynikające z funkcji Przewodniczącego, gdzie rozmowa, wsparcie jak i pokierowanie jak rozwiązać problem, czy załatwić sprawę jest rzeczą ważną i potrzebną dla wielu mieszkańców.

Natomiast zadania uchwalane przez Radę wykonuje Wójt wraz z pracownikami. Więc jej zdaniem jest to dużo, co robi dla petentów.


W związku z tym, że nie zgłaszano dalszych zapytań przedstawione sprawozdanie przyjęto .


Ad. 6


Przewodnicząca poprosiła o zapytania w sprawie przekazanejinformacji na temat działalności Opieki Społecznej w Gminie.


Przedstawioną informację Rada Gminy przyjęła bez uwag, która stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.


Ad.7


Przewodnicząca poprosiła o zapytania w sprawie przekazanejinformacji o warunkach do uprawiania sportu na terenie gminy oraz osiągnięciach sportowych w gminie.


Przedstawioną informację Rada Gminy przyjęła bez uwag, która stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.









- 7 -


Ad. 8


Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad Przewodnicząca poprosiła Wójta o przedstawienie przygotowanych projektów uchwał.


Wójt kolejno przedstawiał przygotowane projekty uchwał.


Projekt uchwały Nr XXX/225/2013 zmieniający Uchwałę Nr XXVI/192/12 Rady Gminy Wielgie z dnia 28.12.2012 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wielgie na rok 2013 szczegółowo omówił Skarbnik Gminy.


Przewodnicząca poprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali uwag do przedstawionego projektu uchwały Przewodnicząca poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 10 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXX/225/2013 zmieniający Uchwałę Nr XXVI/192/12 Rady Gminy Wielgie z dnia 28.12.2012 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wielgie na rok 2013, która stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Projekt uchwały Nr XXX/226/2013 zmieniający Uchwałę Nr XXVI/191/12 Rady Gminy Wielgie z dnia 28.12.2012 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wielgie na lata 2013-2025 szczegółowo omówił Skarbnik Gminy.


Przewodniczącapoprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali uwag do przedstawionego projektu uchwały Przewodnicząca poprosiła o przegłosowanie.




- 8 -


Rada Gminy w obecności 10 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXX/226/2013 zmieniający Uchwałę Nr XXVI/191/12 Rady Gminy Wielgie z dnia 28.12.2012 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wielgie na lata 2013-2025, która stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.


Projekt uchwały Nr XXX/227/2013 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego samorządowej instytucji kultury – Ośrodka Kultury Gminy Wielgie za 2012 rok.


Przewodniczącapoprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


Do przedstawionego projektu uchwały w dyskusji głos zabrała Radna Krystyna Brzozowska, która zapytała o pozostałe przychody.


Obecna na sesji Pani Dyrektor Ośrodka Kultury Magdalena Szczupacka udzieliła odpowiedzi na zapytanie Radnej informując, że

w pozostałych przychodach mieszczą się środki z wynajmu sali, wpływy od sponsorów na różnego rodzaju uroczystości, zwrot za olej opałowy.


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali uwag do przedstawionego projektu uchwały Przewodnicząca poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 10 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXX/227/2013 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego samorządowej instytucji kultury – Ośrodka Kultury Gminy Wielgie za 2012 rok, która stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.


Projekt uchwały Nr XXX/228/2013 w sprawie uchwalenia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Wielgie na 2013 rok" .

Przewodniczącapoprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


- 9 -


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali uwag do przedstawionego projektu uchwały Przewodnicząca poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 10 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXX/228/2013 w sprawie uchwalenia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Wielgie na 2013 rok", która stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.


Projekt uchwały Nr XXX/229/2013 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wielgie na lata 2013-2020, który omówił Kierownik Referatu Rozwoju Gminy Jan Wadoń.


Przewodniczącapoprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali uwag do przedstawionego projektu uchwały Przewodnicząca poprosiła o przegłosowanie.


Rada Gminy w obecności 10 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXX/229/2013 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Wielgie na lata 2013-2020, która stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.


Projekt uchwały Nr XXX/230/2013 w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków korzystania z przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Wielgie.


Przewodniczącapoprosiła o zapytania dotyczące przedstawionego projektu uchwały.


W związku z tym, że Radni nie zgłaszali uwag do przedstawionego projektu uchwały Przewodnicząca poprosiła o przegłosowanie.




- 10 -


Rada Gminy w obecności 10 Radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXX/230/2013 w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków korzystania z przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Wielgie, która stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.


Ad. 9


W wolnych wnioskach i zapytaniach zgłoszono następujące sprawy:


Radny Eugeniusz Kowalski poruszył sprawę przetargu na odbiór śmieci, gdzie gmina musi dołożyć ok.200 000 zł. Proponując rozważenie możliwości podwyższenie stawek dla rodzin powyżej 6 osób, ponieważ zwiększa się tylko opłata o 1 zł. za każdą następną osobę .


Pan Jan Wadoń wyjaśnił, że ta propozycja Pana Radnego zmniejszy koszty w niewielkim stopniu, gdyż takich rodzin na terenie gminy jest bardzo mało. Zaproponował jednak przeczekać jakiś czas, ponieważ na pewno coś w tym temacie się zmieni. Ustawa jest niewłaściwa w związku z tym, że stawki ustalane były przed przetargami. Dodał, że problem dotyczy całego kraju.


Następnie Radny zapytał dlaczego płaci się podatek za garaże drewniane, gdzie nigdy takiego podatku nie było. Zgłosił również problem pomiaru budynków do naliczenia podatku od nieruchomości, które to zostały znacznie zawyżone.


Wójt wyjaśnił, że cały powiat jest objęty pomiarami geodezyjnymi i jeżeli są znaczne różnice należy zgłaszać w Starostwie, ponieważ gmina do podstawy naliczenia podatku opiera się na danych z geodezji. Wyjaśnił, że budynki nie związane z gruntem nie podlegają podatkowi, natomiast związane zgodnie z prawem budowlanym jest to budowla i podatek musi być naliczony.


Pani Zofia Kuczmarska również potwierdziła zawyżone pomiary budynków jak i wiele osób obecnych na sesji.

- 11 -


Sołtys wsi Wielgie Stefan Pietrzakowski przekazał stwierdzenia mieszkańców, że operator obsługujący wodociągi i kanalizację na terenie gminy nalicza również opłaty za ścieki z liczników, które mieszkańcy mają na potrzeby gospodarcze.


Wójt – oświadczył, że z drugiego licznika nie naliczane są opłaty za ścieki.


Radny Eugeniusz Kowalski zapytał dlaczego operator nie chce przyjmować ścieków z terenu gminy.


Przewodnicząca stwierdziła, że na następnej sesji obecny będzie Pan Reznerowicz i wszystkie wątpliwości będzie wyjaśniał.


Sołtys wsi Czarne Marianna Zaborowska przypomniała o wykonaniu podjazdu na „Ryneczek” w Wielgiem, w chwili obecnej jest bardzo trudno wjechać samochodem.


Radny Jan Wiśniewski –zgłosił konieczność naprawy chodnika przy drodze powiatowej od Apteki w kierunku P.Niedziałkowskich, który się przewraca. Dodał, że w tym miejscu po deszczu jest dużo wody, więc należałoby ją odprowadzić.


Sołtys wsi Piaseczno Mirosława Bruzdewiczzapytała o czyszczenie rzeczki „ Chełmiczki”, ponieważ zalewa pola.


Sołtys wsi Nowa Wieś Pan Rafał Leśniewski– zgłosił naprawę zjazdu z drogi wojewódzkiej przy posesji Pana Karena Avetjsyana oraz problem wałęsających się psów przy Domu Pomocy Społecznej.


Sołtys wsi Suradówek Pan Marek Suchara zgłosił konieczność wykaszania zarośli przy drogach powiatowych.




- 12 -


Mieszkaniec wsi Nowa Wieś Pan Jan Stankiewicz –poinformował, że wystosował stosowne pismo do Pana Wójta w sprawie naprawy drogi w kierunku Oleszna, przystanku, ścieżki rowerowej koniecznej dla poruszania się osób niepełnosprawnych, oświetlenia ulicznego od Miodus do lasu w okresie jesienno-zimowym, gdyż bardzo dużo osób dojeżdża do pracy w DPS jak i osób spacerujących z tego domu w

kierunku lasu. Proponował na chwilę obecną ustawić znak ograniczenie szybkości, czy fotoradar, ponieważ zagraża bezpieczeństwu przemieszczających się tam osób. Wskazał również, że niezbędna jest świetlica wiejska tak jak w innych miejscowościach do czego zobowiązał się Pan Wójt, że takowa będzie. Zapytał również o żywność z Unii Europejskiej, ponieważ pytają mieszkańcy dlaczego nie ma.

Dodał, że wnioski w wyżej wymienionych sprawach skierowano również do Województwa, Starosty i Urzędu Marszałkowskiego, gdzie do chwili obecnej nikt na nie nie odpowiedział.

Obecny na sesji Kierownik GOPS Sebastian Olewiński wyjaśnił, że przez ostatnie 3 lata sprowadzana była żywność i przekazywana rodzinom kwalifikującym się do tej formy pomocy. Jednak żywność ta była wielokrotnie marnowana, padały stwierdzenia, że nadaje się tylko dla zwierząt a nie ludzi, była wyrzucana itp. W związku z tym odstąpiono od tej formy pomocy.

Mieszkańcy otrzymują różne formy pomocy- dożywianie dzieci w 100 %, różnego rodzaju zasiłki, zatrudnienie przy pracach interwencyjnych, publicznych i społeczno-użytecznych.


Radny Mariusz Przybyszewski– dodał, że sprawa drogi Nowa Wieś – Oleszno trwa od 10 lat i ze względu na konflikt nie można tego zadania wykonać. Po przeprowadzonej konsultacji z Panem Wójtem, Przewodniczącą Rady i grupą mieszkańców ustalono, aby z mocy ustawy dokonać wywłaszczenia gruntu mieszkańca, który nie chce przekazać i cały czas modernizacja jest blokowana.





- 13 -


Wójtudzielił odpowiedzi na zgłoszone sprawy :


  1. Sprawa naprawy chodnika przy drodze Powiatowej jak i zjazdy przy drogach wojewódzkich nie są w gestii gminy więc przekazane zostaną do Zarządu Dróg Wojewódzkich i Powiatowych. Wjazd na rynek zostanie niezwłocznie naprawiony przez pracowników prac interwencyjnych, natomiast pozostałe sprawy przekazane zostaną do Zarządu dróg powiatowych i wojewódzkich.

  2. Konserwacja rzeczki „Chełmiczki” będzie kontynuowana.

  3. Sprawa wałęsających się psów to również problem finansowy, gdyż wyłapanie i przekazanie do schroniska to koszt ok. 400 zł. m-cznie za jednego.

  4. Wywłaszczenie gruntu pod drogę Nowa Wieś -Oleszno drogą sądową również znaczne opłaty.

  5. Ścieżka rowerowa to zadanie Dróg Wojewódzkich , która mogłoby być wykonane przy modernizacji tej drogi może do 2020 roku.

Jako gmina nie możemy tego zadania wykonać, co powiedzą mieszkańcy pozostałych sołectw, którzy mają drogi w bardzo złym stanie.


  1. Oświetlenie uliczne wiąże się również z przebudową drogi Lipno – Dobrzyń n/W i znacznymi kosztami. Dla orientacji dodał, że 1 lampa to 12 zł. m-cznie , a w gminie jest ich ponad 300 + wymiany żarówek. Stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie stać gminy na wydłużenie oświetlenia ulicznego Miodusy w kierunku Lipna do lasu.


  1. O świetlicy wiejskiej nie było mowy, proponował korzystanie z obiektów kulturalnych w Wielgiem, gdyż odległość jest niewielka.






- 14 -


Na zakończenie swej wypowiedzi stwierdził, że potrzeby są coraz większe, jednak budżet jest ograniczony i wybierać trzeba rzeczy najważniejsze. Podał przykład rozbudowy ujęcia wodnego w Zadusznikach celem zapewnienia mieszkańcom odpowiednich ilości wody.


Kierownik Referatu Rozwoju Gminy Jan Wadońpoprosił o wskazania inwestycji w zakresie dróg celem otrzymania środków zewnetrznych. Wskazał, że na dzień dzisiejszy proponowana jest droga Szczepanki – Ostrowite, Zaduszniki-Nasiegniewo oraz niewielki odcinek w Bętlewie.


Wójt udzielił odpowiedzi na pytanie z poprzedniej sesji w zakresie skrzynek energetycznych, które to usytuowane przy granicach działek przeszkadzają przy naprawie dróg jak i odśnieżaniu. Przekazał,że obecnie usytuowanie skrzynek określać będzie decyzja o warunkach zabudowy wydawana przez Urząd Gminy.


Ad. 10


Wobec zrealizowanego porządku obrad Przewodnicząca podziękowała za udział w obradach i o godzinie 13.15 zakończyła obrady XXX sesji Rady Gminy Wielgie.

Przewodnicząca Rady Gminy : Halina Sztypka


Protokołowała: Grażyna Wyszyńska




Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2013-07-22 14:57:15
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2013-07-22 14:58:09
Ostatnia zmiana:2013-07-22 14:58:20
Ilość wyświetleń:869

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij