Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

UCHWAŁA NR XXXIX/327/2014 RADY GMINY WIELGIE z dnia 24 kwietnia 2014 r. w sprawie przyjęcia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Wielgie.

Uchwała Nr XXXIX/327/2014
Rady Gminy Wielgie

z dnia 24 kwietnia 2014 r.

w sprawie przyjęcia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Wielgie

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. 2013 r., poz. 594, zm. poz. 645, poz. 1318) oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzania ścieków ( tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858; z 2007 r. Nr 147, poz. 1033: z 2009 r. Nr 18, poz. 97; z 2010 r. Nr 47, poz. 278; Nr 238, poz. 1578; z 2012 r. poz. 951, poz. 1513 ) uchwala się, co następuje:

§ 1.  Przyjąć "Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Wielgie" stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2.  Traci moc uchwała Nr XXXVII/310/2014 Rady Gminy Wielgie z dnia 19 lutego 2014 r. w sprawie dostarczenia wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Wielgie.

§ 3.  Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy


Halina Sztypka

 


Załącznik Nr 1  do Uchwały Nr XXXIX/327/2014
Rady Gminy Wielgie
z dnia 24 kwietnia 2014 r.

Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Rozdział 1.
PRZEPISY OGÓLNE

§ 1. Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków, zwany dalej „regulaminem", obowiązujący na terenie Gminy Wielgie pow. Lipno, dotyczy zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków realizowany przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne.

§ 2. 1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o „Ustawie" należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków ( Dz. U. z 2006 r., Nr 123, poz. 858 ze zm.).

2. Pojęciom użytym w Regulaminie należy przypisać znaczenie, jakie nadają im akty wyższego rzędu, w tym w szczególności Ustawa

Rozdział 2.
MINIMALNY POZIOM USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGOWO - KANALIZACYJNE W ZAKRESIE DOSTARCZANIA WODY I

ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW ORAZ OBOWIĄZKI ODBIORCÓW WARUNKUJĄCE JEGO UTRZYMANIE.

§ 3. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dostarcza wodę z sieci pod ciśnieniem nie mniejszym niż 0,05 MPa ( 0,5 bara ) i nie większym niż 0,6 MPa ( 6 barów ) u wylotu na zaworze głównym za wodomierzem głównym.

2. Ilość wody dostarczanej odbiorcom usług oraz ilość odprowadzanych ścieków określa umowa. Umowa może również ustalać miejsce włączenia i dopuszczalny poziom zanieczyszczeń ścieków wprowadzanych przez odbiorców usług.

3. Wskaźniki charakteryzujące poziom usług, inne niż te, które są określane w przepisach ustawy oraz w pozwoleniu wodno-prawnym, określa zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, udzielone decyzją Wójta Gminy Wielgie pow. Lipno

4. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne jest obowiązane do regularnego informowania Wójta Gminy Wielgie, o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.

§ 4. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, zgodnie z przepisami ustawy i zawartej umowy z gminą Wielgie, ma obowiązek zapewnić:

a) zdolności dostawcze posiadanego przyłącza wodociągowego, zapewniające dostawę wody do odbiorcy usług, w ilości ustalonej w umowie.

b) przepustowość posiadanego przyłącza kanalizacyjnego, zapewniającą odprowadzanie ścieków, w ilości określonej w umowie.

c) dostawę wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi , która powinna odpowiadać jakościowo wymaganiom określanym przez Ministra Zdrowia.

d) ciągłość i niezawodność dostaw wody oraz odprowadzania ścieków z/do obsługiwanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

e) zakup, zainstalowanie i utrzymanie na własny koszt wodomierza głównego u odbiorcy usług po odbiorze technicznym przyłącza i zawarciu umowy za wyjątkiem wodomierzy przeznaczonych do czasowego wykorzystania, wodomierza dodatkowego, wodomierzy sprzężonych, oraz wodomierzy zainstalowanych na cele p. poż. ( z zastrzeżeniem postanowień rozdziału IX niniejszego regulaminu).

2. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne ma prawo do przeprowadzania bieżącej kontroli ilości i jakości odprowadzanych ścieków bytowych i komunalnych oraz kontroli przestrzegania umownych ustaleń dotyczących technicznych warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

3. Osoby reprezentujące przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne po okazaniu legitymacji służbowej i pisemnego upoważnienia mają prawo wstępu na teren nieruchomości lub do obiektu budowlanego odbiorcy usług w celu wykonywania obowiązków służbowych określonych ustawą.

§ 5. Odbiorcy usług są zobowiązani do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, a w szczególności do:

1) zabezpieczenia instalacji przed cofnięciem się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania.

2) natychmiastowego powiadamiania przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, o awaryjnych zmianach ilości i jakości odprowadzanych ścieków.

3) nie dokonywania zmian , bez uzgodnień z przedsiębiorstwem wodociągowym - kanalizacyjnym, uzyskanych warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

4) utrzymania pomieszczeń, w których zainstalowany jest wodomierz lub urządzenie pomiarowe, w stanie uniemożliwiającym jego uszkodzenie i oddziaływanie zakłócające jego prawidłowe działanie oraz zabezpieczenie pomieszczenia przed dostępem osób nieuprawnionych,

5) utrzymywania przyłącza w stanie nie powodującym pogorszenia warunków eksploatacji sieci, w przypadku, gdy przyłącze wodociągowe lub kanalizacyjne nie znajduje się w posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego.

6) natychmiastowego usunięcia awarii zgodnie z obowiązującym prawem na przyłączu będącym w ich posiadaniu a jeżeli przewidywany przez odbiorcę usług czas usunięcia awarii na przyłączu przekracza 24 godzin zorganizowania własnym staraniem i na własny koszt zastępczego punktu poboru wody. Po usunięciu awarii na przyłączu wodociągowym wykonane roboty podlegają odbiorowi technicznemu, a w przypadku przyłącza wodociągowego badaniom bakteriologicznym.

7) wykorzystywania wody z sieci wodociągowej i przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach i na warunkach określonych w warunkach technicznych i w umowie.

§ 6. 1. Jeżeli w trakcie eksploatacji przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego, będącego w posiadaniu odbiorcy usług , powstanie zagrożenie istotnego obniżenia poziomu usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne , odbiorca usług jest zobowiązany do niezwłocznego usunięcia przyczyn zagrożeń zgodnie z obowiązującym prawem.

2. W przypadku, gdy odbiorca usług nie usunie zagrożenia pomimo wezwania ze strony przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego, ma ono prawo podjąć wszelkie działania zmierzające do usunięcia zagrożenia. Działania przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego nie mogą naruszać prawa własności przyłącza przysługującego odbiorcy usług.

Rozdział 3.

SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I TRYB ZAWIERANIA UMÓW Z ODBIORCAMI USŁUG

A Postanowienia ogólne.

§ 7. Umowy zawierane przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z odbiorcami usług mają określać prawa i obowiązków stron wynikających z przepisów ustawy, przepisów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy oraz postanowień niniejszego regulaminu.

§ 8. 1. Umowa określa zasady utrzymania przyłączy oraz warunki usuwania ich awarii.

2. W przypadku gdy przyłącza nie znajdują się w posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego , odpowiedzialność przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego za zapewnienie ciągłości i jakości świadczonych usług jest ograniczona do obsługiwanych urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

3. Umowa określa miejsce wykonywania usługi dostawy wody i odbioru ścieków.

§ 9. 1. Umowy są zawierane na czas określony tj. okres zawartej umowy obsługi mienia komunalnego Gminy Wielgie.

2. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne zawiera umowy na czas określony :

1) gdy tytuł prawny osoby, której nieruchomość została przyłączona do sieci został ustanowiony na czas określony.

2) na wniosek osoby nie posiadającej tytułu prawnego, a której nieruchomość została przyłączona do sieci.

3) na wniosek osoby, która korzysta z nieruchomości lub lokalu o nieuregulowanym stanie prawnym.

§ 10. 1. Zmiana warunków umowy następuje w drodze aneksu do umowy sporządzonego w formie

pisemnej.

2. Zmiana taryfy w czasie obowiązywania umowy oraz zmiana adresu do korespondencji nie wymaga zachowania formy pisemnej.

§ 11. W przypadku zmiany stanu prawnego nieruchomości przyłączonej do sieci obsługiwanej przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, skutkującej zmianą odbiorcy usług, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne zawiera umowę z nowym odbiorcą usług, z zachowaniem dotychczasowych warunków technicznych świadczenia usług na jego pisemny wniosek.

B. Zasady zawierania umów.

§ 12. 1. Umowa jest zawierana na pisemny wniosek osoby, posiadającej tytuł prawny do nieruchomości, do której ma być dostarczona woda i/lub z której mają być odprowadzone ścieki.

2. Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, osoba ubiegająca się o przyłączenie jest zobowiązana przedstawić przedsiębiorstwu wodociągowo - kanalizacyjnemu, dokument określający aktualny stan prawny przyłączanej nieruchomości.

3. Jeżeli z treści tego dokumentu nie wynika tytuł prawny osoby składającej wniosek do władania nieruchomością, jest ona zobowiązana przedłożyć dokument potwierdzający ten tytuł, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Umowa może zostać zawarta również z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym po uprawdopodobnieniu przez nią faktu korzystania z przyłączonej nieruchomości.

5. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne może określić wzór wniosku o zawarcie umowy.

6. Po zawarciu umowy odbiorca usług jest zobowiązany do pisemnego poinformowania przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego o utracie przezeń prawa do korzystania z nieruchomości. Do czasu poinformowania przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego , odbiorca usług ponosi odpowiedzialność za należności powstałe w związku ze świadczeniem usług przez przedsiębiorstwo.

§ 13. 1. Umowa może być zawarta z osobami korzystającymi z lokali znajdujących się w budynku wielolokalowym na pisemny wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego lub budynków wielolokalowych.

§ 14. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne sporządza projekt umowy w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o zawarcie umowy.

Rozdział 4.

SPOSÓB ROZLICZEŃ W OPARCIU O CENY I STAWKI OPŁAT USTALONE W TARYFACH

§ 15. Rozliczenia za usługi zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków są prowadzone przez

przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne z odbiorcami usług, wyłącznie w oparciu o ceny i stawki opłat określone w ogłoszonych taryfach.

§ 16. Długość okresu obrachunkowego określa umowa, przy czym jest to okres nie krótszy niż jeden miesiąc i nie dłuższy niż cztery miesiące.

§ 17. 1. Wejście w życie nowych taryf nie stanowi zmiany umowy.

2. Stosowanie przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, cen i stawek opłat wynikających z nowych, prawidłowo podanych do wiadomości publicznej taryf, nie wymaga odrębnego informowania odbiorców usług o ich wysokości.

§ 18. 1. Podstawą obciążenia odbiorcy usług, należnościami za usługi świadczone przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, jest faktura.

2. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym odbiorcami usług są również osoby korzystające z poszczególnych lokali, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, wystawia fakturę zarządcy lub właścicielowi budynku.

3. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne wystawia fakturę nie później niż 21 dni od daty dokonania odczytu. W sytuacji wymagającej wyjaśnienia a także kiedy ilość świadczonych usług jest ustalana na innej podstawie niż wskazania wodomierza lub urządzenia pomiarowego - nie później niż 21 dni od końca okresu obrachunkowego.

4. Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki w terminie wskazanym na fakturze, który nie może być krótszy niż 14 dni od daty jej dostarczenia w inny sposób. Opóźnienia w zapłacie uprawniają przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne do naliczania odsetek w wysokości ustawowej.

5. Zgłoszenie przez odbiorcę usług zastrzeżeń co do wysokości faktury nie wstrzymuje jej zapłaty.

6. W przypadku stwierdzenia nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych należności lub na żądanie odbiorcy usług zwraca się ją w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie.

§ 19. 1. Jeżeli odbiorca usług pobiera wodę z ujęć własnych i wprowadza ścieki do urządzeń obsługiwanych przez przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego w razie braku urządzeń pomiarowych, ilość odprowadzanych ścieków jest ustalana, jako równa ilości wody pobranej, ustalonej na podstawie wskazań wodomierza własnego potwierdzającego ilość pobranej wody z własnego ujęcia.

2. Jeżeli odbiorca usług pobiera wodę z ujęć własnych oraz urządzeń obsługiwanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne i wprowadza ścieki do urządzeń obsługiwanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, w razie braku urządzeń pomiarowych, ilość odprowadzanych ścieków jest ustalana jako suma wskazań wodomierza własnego i wodomierza głównego.

3. W rozliczeniach ilości odprowadzonych ścieków ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt odbiorcy usług zabudowanego wg warunków technicznych wydanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne.

Rozdział 5.
WARUNKI PRZYŁĄCZENIA DO SIECI

§ 20. 1. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej odbywa się na pisemny wniosek o przyłączenie i określenie warunków przyłączenia, zwanych dalej „warunkami przyłączenia" złożony do Wójta Gminy Wielgie przez osobę ubiegającą się o przyłączenie.

2. Zgodę na przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej wydaje Wójt Gminy Wielgie.

3. Po wyrażeniu zgody, o której mowa w ust 2 Wójt Gminy Wielgie przesyła wniosek, o którym mowa w ust. 1 do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, która wydaje "warunki przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej" lub odmawia ich wydania.

4. Wniosek, o którym mowa w ust. 1  powinien zawierać co najmniej:

a) imię i nazwisko (lub nazwę) wnioskodawcy.

b) adres do korespondencji.

c) w przypadku osób prawnych aktualny odpis z właściwego rejestru wskazujący na sposób reprezentacji podmiotu.

d) określenie rodzaju instalacji i urządzeń służących do odbioru usług.

e) określenie ilości przewidywanego poboru wody, jej przeznaczenia oraz charakterystykę zużycia wody.

f) wskazanie przewidywanej ilości odprowadzanych ścieków i ich rodzaj.

g) opis i adres nieruchomości, do której będzie dostarczona woda i/lub z której będą odprowadzane ścieki, w szczególności określenie jej powierzchni, sposobu zagospodarowania

i przeznaczenia,

h) wskazanie planowanego terminu rozpoczęcia poboru wody i dostarczania ścieków.

§ 21.  Do wniosku, o którym mowa w § 25, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci powinna załączyć:

1) dokument określający aktualny stan prawny nieruchomości, której dotyczy wniosek.

2) mapę sytuacyjną do celów projektowych określającą usytuowanie nieruchomości, o której mowa w ust.1. względem istniejących sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.

§ 22. 1. Jeżeli są spełnione warunki techniczne, umożliwiające podłączenie nieruchomości do sieci,

przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, w terminie 30 dni od otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku, o którym mowa w § 25 wraz z kompletem załączników, wydaje osobie ubiegającej się o podłączenie nieruchomości, dokument pod nazwą „Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej". W razie braku możliwości podłączenia nieruchomości do sieci, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne w terminie 21 dni od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w § 25 , informuje o tym osobę ubiegającą się o podłączenie, wskazując wyraźnie powody, które uniemożliwiają podłączenie.

2. Dokument, o którym mowa w ust. 1  powinien zawierać:

a) wskazanie miejsca i sposób przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej, w tym miejsce zainstalowania wodomierza głównego i/lub urządzenia pomiarowego.

b) określenie maksymalnej ilości wody dostarczonej do nieruchomości z podziałem na poszczególne cele.

c) określenie maksymalnej ilości ścieków odprowadzanych z nieruchomości i ich jakość.

d) informacje o rodzaju i zawartości dokumentów, jakie powinna przedłożyć osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci oraz podmiotach z jakimi należy uzgodnić, lub do jakich należ zgłosić fakt przyłączenia oraz projekt przyłącza.

e) okres ważności wydanych warunków przyłączenia, nie krótszy niż 1 rok.

f) parametry techniczne przyłącza.

g) określenie miejsca zainstalowania wodomierza głównego, a w przypadku, gdy wnioskodawca proponuje pomiar ilości odprowadzanych ścieków inaczej niż na podstawie odczytów ilości pobranej wody, urządzenia pomiarowego do mierzenia ilości odprowadzonych ścieków lub wodomierzy do mierzenia ilości wody, z której nie odprowadza się ścieków do kanalizacji.

§ 23. 1. Zgoda Wójta Gminy Wielgie, o której mowa w § 25 ust 2 i „Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej", o której mowa w § 25 ust 3 wydane osobie ubiegającej się o przyłączenie do sieci stanowią łącznie podstawę prawną wybudowania przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacyjnego przez przyszłego odbiorcę usług ze środków własnych.

§ 24. 1. Warunkiem przystąpienia do prac zmierzających do włączenia nieruchomości do sieci jest sporządzenie planu sytuacyjnego na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego skoordynowanego przez Starostę oraz opis rozwiązań technicznych. Opracowana dokumentacja techniczna winna być uzgodniona z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym.

2. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne wykonuje odpłatnie uzgodnienia o którym mowa w ust. 1  i jest dokonywane na dostarczonym planie sytuacyjnym. Uzgodnieniu podlega plan zagospodarowania działki projektowanego przyłącza, jak również rozwiązania techniczne przyłącza.

§ 25. Przed zawarciem umowy, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne poprzez uprawnionych pracowników dokonuje odpłatny odbiór wykonanego przyłącza pod kątem wykonania zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną i wydanymi warunkami technicznymi.

Rozdział 6.
TECHNICZNE WARUNKI OKREŚLAJĄCE MOŻLIWOŚCI DOSTĘPU DO USŁUG

WODOCIĄGOWO-KANALIZACYJNYCH

§ 26. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne dokonuje włączenia nowego odbiorcy usług do obsługiwanej sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej na podstawie opracowanej i uzgodnionej dokumentacji technicznej.

2. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne dokuje przyłączenia do sieci odbiorcy usług, jeżeli przyłącze zostało wykonane na podstawie uzyskanej zgody Wójta Gminy Wielgie i zgodnie z warunkami technicznych przyłączenia wydanymi przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne.

§ 27. 1. W zakresie dostawy wody, miejscem wydania rzeczy w rozumieniu kodeksu cywilnego, jest zawór za wodomierzem głównym, a w przypadku przyłącza kanalizacyjnego pierwsza studzienka od strony budynku.

Rozdział 7.
SPOSÓB DOKONYWANIA ODBIORU PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO WYKONANEGO

PRZYŁĄCZA

§ 28. 1. W ramach prac związanych z odbiorem przyłącza, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne „Warunkami przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej", oraz z projektem przyłącza.

2. Odbiór jest wykonywany przed zasypaniem przyłącza. Wszelkie odcinki przyłącza ulegające częściowemu zakryciu (tzw. prace zanikające) należy zgłaszać do odbioru przed zasypaniem.

3. Przed zasypaniem należy wykonać operat geodezyjny, w zakresie wskazanym w warunkach technicznych, w dwóch egzemplarzach, z których jeden dostarcza się do przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego a drugi do odpowiedniego Urzędu zajmującego się aktualizacją dokumentacji geodezyjnej.

§ 29. 1. Po zgłoszeniu gotowości do odbioru przyłącza przez przedstawiciela odbiorcy usług,

przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne uzgadnia jego termin, na nie dłużej niż 14 dni po dacie zgłoszenia.

2. Określone w warunkach o przyłączenie próby i odbiory częściowe oraz końcowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.

3. Wyniki prób i odbiorów, o których mowa w ust. 2  są potwierdzane przez strony w sporządzanych protokołach.

§ 30. 1. Protokół odbioru technicznego przyłącza powinien zawierać, co najmniej:

a) dane techniczne charakteryzujące przedmiot odbioru (średnica, materiał, długość, elementy uzbrojenia),

b) rodzaj odprowadzanych ścieków, dla przyłącza kanalizacyjnego,

c) skład i podpisy członków komisji dokonującej odbioru,

d) uwagi dotyczące różnic pomiędzy projektem a realizacją przyłącza.

Rozdział 8.
STANDARDY OBSŁUGI ODBIORCÓW USŁUG ORAZ SPOSÓB POSTĘPOWANIA

W PRZYPADKU NIE DOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI LUB ODPOWIEDNICH PARAMETRÓW

ŚWIADCZONYCH USŁUG

§ 31. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne jest zobowiązane do udzielania wszelkich istotnych informacji dotyczących:

1) prawidłowego sposobu wykonywania przez odbiorcę usług, umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.

2) warunków przyłączenia się do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej przez nowych odbiorców usług.

3) występujących zakłóceń w dostawach wody lub w odprowadzaniu ścieków,

4) występujących awarii urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych,

5) planowanych przerw w świadczeniu usług.

2. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne udziela informacji za pośrednictwem nr telefonu podanego w umowie z odbiorcą wody/dostawcą ścieków oraz udostępnionego w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy Wielgie bez zbędnej zwłoki, jednakże w terminie nie dłuższym niż 3dni.

3. Jeżeli prośba o udzielenie informacji została przedłożona na piśmie, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne udziela odpowiedzi w tej samej formie w terminie 21 dni od otrzymania prośby.

4. Jeżeli udzielenie informacji wymaga ustaleń wymagających okresów dłuższych niż terminy wskazane w ust. 2  i 3, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne przed upływem terminów wskazanych w ust. 2  i 3  informuje o tym fakcie osobę, która złożyła prośbę o informację i wskazuje jej ostateczny termin udzielenia odpowiedzi. Termin ten w żadnym wypadku nie może być dłuższy niż 30dni od dnia złożenia prośby.

§ 32. 1. Każdy odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących sposobu wykonywania przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne umowy, w szczególności ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za te usługi.

2. Reklamacja jest zgłaszana w formie pisemnej.

3. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne jest zobowiązane rozpatrzyć reklamację bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym jednak niż 21 dni od dnia jej złożenia w siedzibie przedsiębiorstwa lub doręczenia reklamacji.

4. Jeżeli odbiorca usług, zgłasza niedotrzymanie odpowiednich parametrów świadczonych usług wówczas przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne jest zobowiązane do niezwłocznego ustalenia przyczyn, z których one powstały. W przypadku stwierdzenia, że powstały one z przyczyn niezależnych od przedsiębiorstwa, w terminie 21 dni od daty zgłoszenia, przedsiębiorstwo ma obowiązek poinformować odbiorcę usług o tym, że reklamacja jest nieuzasadniona. Jeżeli reklamacja jest zasadna, to przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne ma obowiązek niezwłocznego usunięcia przyczyn jej powstania na własny koszt.

§ 33. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne jest zobowiązane do wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za kontakty z odbiorcami usług oraz osobami ubiegającymi się o przyłączenie się do sieci, w tym za przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji.

§ 34. 1. W siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego powinny być udostępnione wszystkim zainteresowanym:

a) aktualnie obowiązujące na terenie Gminy Wielgie taryfy cen i stawek opłat.

b) tekst jednolity „Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków", obowiązującego

na terenie Gminy Wielgie.

c) wyniki ostatnio przeprowadzanych analiz wody.

d) tekst jednolity ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.

2. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne nie ma obowiązku udostępnienia dokumentów, o których mowa w ust. 1  poza swoją siedzibą.

§ 35. 1. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne ma obowiązek poinformowania odbiorców usług o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, w sposób zwyczajowo przyjęty z wyprzedzeniem co najmniej 72 godzinnym.

2. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne ma obowiązek niezwłocznie poinformować odbiorców usług , w sposób zwyczajowo przyjęty, o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, o ile czas ich trwania przekracza 24 godzin.

3. W przypadku budynków wielolokalowych, przedsiębiorstwo wodociągowo -kanalizacyjne może o zdarzeniach wskazanych w ust. 2  poinformować wyłącznie właściciela lub zarządcę nieruchomości, o ile planowany czas trwania przerwy w dostawie wody nie przekracza 24 godzin.

§ 36. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne ma prawo ograniczyć lub wstrzymać

świadczenie usług wyłącznie z ważnych powodów, w szczególności, jeżeli jest to uzasadnione potrzebą ochrony życia lub zdrowia ludzkiego, środowiska naturalnego, potrzebami przeciwpożarowymi, a także przyczynami technicznymi.

2. 2. Przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne wolne jest od odpowiedzialności w szczególności wówczas, gdy przerwa lub ograniczenie świadczenia usług, wynikały z:

a) działania siły wyższej, w tym zwłaszcza sił przyrody.

b) działania lub zaniechania osób lub podmiotów, za które przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne nie ponosi odpowiedzialności, w tym samego odbiorcy usług.

c) potrzeby ochrony życia lub zdrowia ludzkiego oraz środowiska naturalnego, a także potrzeb przeciwpożarowych.

Rozdział 9.
WARUNKI DOSTAWY WODY NA CELE PRZECIWPOŻAROWE

§ 37. Woda do celów przeciwpożarowych jest dostępna z urządzeń wodociągowych obsługiwanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne, a w szczególności z hydrantów

przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej.

§ 38. Cena za wodę pobierana poprzez urządzenia usytuowane na terenie publicznym jest ceną wynikającą z taryfy zatwierdzonej przez Radę Gminy Wielgie.

§ 39. Ilość wody pobieranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem punktów poboru jest ustalana na podstawie pisemnej notatki sporządzonej przez przedstawiciela straży pożarnej i przedstawiciela przedsiębiorstwa w umownie ustalonych okresach.

§ 40. Należnościami za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne obciąża Gminę.

Rozdział 10.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 41. Regulamin został zatwierdzony Uchwałą nr XXXIX/327/2014 Rady Gminy Wielgie z 24 dnia kwietnia 2014 r.

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy


Halina Sztypka

 


Uzasadnienie

Rada gminy zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków , po dokonaniu analizy projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków opracowanych przez przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne, tj. Zakład Eksploatacji Wodociągów i Kanalizacji Wojciech Reznerowicz, Dobrzyń nad Wisłą, ul. Lipnowska 11A uchwala regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków, zwany dalej "regulaminem". Regulamin jest aktem prawa miejscowego.

Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług, w tym:

1)  minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków;

2)  szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług;

3)  sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach;

4)  warunki przyłączania do sieci;

5)  techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych;

6)  sposób dokonywania odbioru przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wykonanego przyłącza;

7)  sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków;

8)  standardy obsługi odbiorców usług, a w szczególności sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków;

9)  warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe.

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy


Halina Sztypka

 

Załączniki

akt (316.1kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Uchwała.XXXIX.327.2014 (399.1kB) Zapisz dokument  

Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2014-05-05 09:11:06
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2014-05-05 09:16:12
Ostatnia zmiana:2014-05-05 09:16:21
Ilość wyświetleń:624

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij