Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

ZARZĄDZENIE NR 32/2015 WÓJTA GMINY WIELGIE z dnia 16 czerwca 2015r. w sprawie: zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Wielgie.

 

ZARZĄDZENIE NR 32/2015

WÓJTA GMINY WIELGIE

z dnia 16 czerwca 2015r.


w sprawie: zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Wielgie

Na podstawie art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.) § 21-23, §25 ust. 3 i § 26 ust. 5 i 6 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2013r. poz. 289 ze zmianami) w związku z art. 55 – art. 63d ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013r. poz. 330 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1.1 Konsolidacja bilansu Gminy obejmuje poniżej wymienione jednostki organizacyjne:

1)      Urząd Gminy w Wielgiem – bilans z wykonania budżetu gminy i bilans jednostki,

2)      Zespół Placówek Oświatowych w Wielgiem – bilans jednostki,

3)      Szkołę Podstawową w Zadusznikach – bilans jednostki,

  1. Szkołę Podstawową w Czarnem – bilans jednostki,

  2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wielgiem – bilans jednostki,

6)      Samorządową Instytucję Kultury – Ośrodek Kultury i Biblioteka Gminy Wielgie – bilans.

2. Dniem bilansowym jest ostatni dzień roku kalendarzowego.


§ 2 Bilans z wykonania budżetu gminy jest sprawozdaniem jednostki dominującej.


§ 3 Skonsolidowane sprawozdanie finansowe dokonywane jest metodą konsolidacji pełnej, polegającej na sumowaniu w pełnej wartości, poszczególnych pozycji odpowiednich sprawozdań jednostkowych jednostki dominującej i jednostek zależnych, dokonaniu wyłączeń oraz innych korekt konsolidacyjnych w zakresie wzajemnych powiązań kapitałowych i rozrachunków.


§ 4 Jednostki wymienione w § 1 sporządzają bilanse jednostkowe w terminie do 31 marca roku następnego w złotych i w groszach i przekazują do Skarbnika Gminy wraz z informacją zawierającą istotne dane i objaśnienia mające wpływ na sytuację majątkową i finansową jednostki.

1. Skonsolidowany bilans Gminy zostanie sporządzony zgodnie ze wzorem bilansu stanowiącego załącznik Nr 10 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05.07.2010r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2013r. poz. 289 ze zmianami).

2. W związku z wyłączeniami należności i zobowiązań między jednostkami objętymi konsolidacją ustala się do bilansu druk opisujący takie zdarzenia i stanowi on załącznik nr 1 do w/w zarządzenia.


§ 5 Pracownik, któremu powierzono obowiązki w zakresie sporządzania bilansu skonsolidowanego Urzędu Gminy:

1.     Dokonuje weryfikacji pod względem formalnym i rachunkowym sprawozdań jednostkowych objętych konsolidacją;

2.    Nanosi poszczególne pozycje z bilansu wykonania budżetu, z bilansu zbiorczego jednostek budżetowych (sporządzonego zgodnie z ustaleniami zarządzenia nr 102/13 z dn. 31.12.2013r.) i bilansu instytucji kultury na arkusz konsolidacyjny bilansu skonsolidowanego;

3.    Dokonuje korekt i wyłączeń;

4.    W razie wystąpienia na wcześniej ustalonym wzorze druku nanosi dokonane korekty i wyłączenia na arkusz konsolidacyjny bilansu skonsolidowanego Gminy i dokonuje odpowiednich podsumowań. Arkusz konsolidacyjny po uwzględnieniu korekt i wyłączeń stanowił będzie załącznik do bilansu (załącznik nr 2 do w/w zarządzenia);

5.    Sporządza skonsolidowany bilans wg obowiązującego wzoru w terminie do 30 czerwca następnego roku.


§ 6 Dokumentacja konsolidacji podlega ochronie i przechowywaniu w siedzibie Urzędu Gminy wg ogólnych zasad zawartych w przepisach rozdziału 8 ustawy o rachunkowości.


§ 7 W zakresie nieuregulowanym niniejszym Zarządzeniem mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy o rachunkowości, rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie: szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.


§ 8 Traci moc Zarządzenie Nr 41/14 Wójta Gminy Wielgie z dnia 14 maja 2014r.


§ 9 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie do sporządzenia bilansu skonsolidowanego za 2014 rok i lata następne.

 

Wójt Gminy Wielgie

Tadeusz Wiewiórski


UZASADNIENIE

do zarządzenia Nr 32/2015

Wójta Gminy Wielgie

z dnia 16 czerwca 2015r.


w sprawie zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Wielgie

Podjęcie przedmiotowego zarządzenia ma na celu określenie zasad, zgodnie z którymi sporządzony zostanie bilans skonsolidowany Gminy Wielgie.

Podstawę prawną niniejszego zarządzenia stanowią art. 33 ust. 3 i ust.5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.), § 21-23, § 25 ust. 3 i § 26 ust. 5 i ust.6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2013r. poz. 289) oraz przepisy art.55 – art. 63d ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U. z 2013r. poz. 330 z późn. zm.).

Zgodnie z ich treścią zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza skonsolidowany bilans, stosując odpowiednio przepisy rozdziału 6 ustawy o rachunkowości przy założeniu, że jednostką dominującą jest jednostka samorządu terytorialnego. Informacje zawarte w skonsolidowanym bilansie jednostki samorządu terytorialnego mogą być wykazywane z większą szczegółowością niż określona w załącznikach do rozporządzenia, jeżeli wynika to z potrzeb lub specyfiki jednostki. Bilans sporządza się w języku polskim i w walucie polskiej. Dane liczbowe wykazuje się w złotych i groszach. Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego podpisuje zarząd i skarbnik. Zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują do właściwych regionalnych izb obrachunkowych skonsolidowane bilanse w formie pisemnej i w formie dokumentu elektronicznego w terminie do dnia 30 czerwca roku następnego.

 

Załączniki

Załącznik Nr 1 do zarządzenia (65.7kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Załącznik Nr 2druk (87kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zarządzenie (40kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2015-07-01 09:41:25
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2015-07-01 09:42:27
Ostatnia zmiana:2015-07-01 09:42:35
Ilość wyświetleń:316

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij