Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

Zarządzenie Nr 27/2006 Wójta Gminy Wielgie z dnia 30 czerwca 2006r. w sprawie: zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Wielgie

Zarządzenie Nr 27/2006

Wójta Gminy Wielgie

z dnia 30 czerwca 2006r.

 

w sprawie: zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Wielgie 

            Na podstawie § 16 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 stycznia 2001r, w sprawie: szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2001r. Nr 153 poz. 1752 z późn. zm.)

zarządzam, co następuje:

§ 1

 Konsolidacja bilansu Gminy obejmuje poniżej wymienione jednostki organizacyjne:

1)      Urząd Gminy w Wielgiem – bilans z wykonania budżetu gminy i bilans jednostki,

2)      Zespół Placówek Oświatowych w Wielgiem – bilans jednostki,

3)      Szkołę Podstawową w Zadusznikach – bilans jednostki,

4)      Szkołę Podstawową w Czarnem – bilans jednostki,

5)      Samorządową Instytucję Kultury – Biblioteka Publiczna Gminy Wielgie – bilans jednostki,

 

§ 2

 Bilans z wykonania budżetu gminy jest sprawozdaniem jednostki dominującej.

 

§ 3

 Skonsolidowane sprawozdanie finansowe dokonywane jest metodą konsolidacji pełnej, polegającej na sumowaniu w pełnej wartości, poszczególnych pozycji odpowiednich sprawozdań jednostkowych jednostki dominującej i jednostek zależnych, dokonaniu wyłączeń oraz innych korekt konsolidacyjnych w zakresie wzajemnych powiązań kapitałowych i rozrachunków.

 

§ 4

1)      Jednostki wymienione w § 1 sporządzają bilanse jednostkowe w terminie do 31 marca roku następnego w złotych i w groszach i przekazują do Skarbnika Gminy wraz z informacją zawierającą istotne dane i objaśnienia mające wpływ na sytuację majątkową i finansową jednostki.

2)      Dla celów konsolidacji bilansu jednostki samorządu terytorialnego ustala się co następuje:

-         Bilans z wykonania budżetu sporządza się na druku wg załącznika Nr

3)      Przyjmuje się, że na 2005r. bilans skonsolidowany jednostki samorządu terytorialnego zostanie sporządzony na druku – załączniku Nr 7 do zarządzenia Ministra Finansów z dn. 18.12.2001r. w sprawie: szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2001r. Nr 153 poz. 1752 i Dz. U. z 2005r. Nr 128 poz. 1069).

4)      W związku z brakiem wyłączeń należności i zobowiązań między jednostkami objętymi konsolidacją nie ustala się do bilansu za 2005r. druku opisującego takie zdarzenia.

 

§ 5

Pracownik, któremu powierzono obowiązki w zakresie sporządzania bilansu jednostkowego Urzędu Gminy:

1)       dokonuje weryfikacji pod względem formalnym i rachunkowym sprawozdań jednostkowych objętych konsolidacją,

2)       nanosi poszczególne pozycje z bilansów jednostkowych na arkusz konsolidacyjny bilansów jednostek na wzór wg załącznika Nr 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 18.12.2001r. w sprawie: szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2001r. Nr 153 poz. 1752 i Dz. U. z 2005r. Nr 128 poz. 1069),

3)       dokonuje korekt i wyłączeń,

4)    w razie wystąpienia na wcześniej ustalonym wzorze druku nanosi dokonane korekty i wyłączenia na arkusz konsolidacyjny bilansu jednostek organizacyjnych Gminy i dokonuje odpowiednich podsumowań. Arkusz konsolidacyjny po nadaniu numeru z uwzględnieniem korekt i wyłączeń stanowić będzie załącznik do bilansu,

5)       sporządza skonsolidowany bilans wg obowiązującego wzoru w terminie 3 miesięcy od daty otrzymania ostatniego sprawozdania podlegającego konsolidacji.

 

§ 6

Dokumentacja konsolidacji podlega ochronie i przechowywaniu w siedzibie Urzędu Gminy wg ogólnych zasad zawartych w przepisach rozdziału 8 ustawy o rachunkowości.

 

§ 7

W zakresie nieuregulowanym niniejszym Zarządzeniem mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy o rachunkowości, rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie: szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych, Zarządzenie Nr 4/2002 Wójta Gminy Wielgie z dnia 26.11.2002r. w sprawie ustalenia zasad polityki rachunkowości Gminy Wielgie oraz zakładowego planu kont dla budżetu gminy, jednostek organizacyjnych, środków specjalnych i funduszy celowych wraz ze zmianami tego zarządzenia zawartymi w załącznikach.

 

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie po raz pierwszy do sporządzenia bilansu skonsolidowanego za 2005 rok.

 

Metadane

Źródło informacji:Bożena Bielicka
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Krzysztof Marczewski - administrator
Data wprowadzenia:2006-09-14 08:42:32
Opublikował:Krzysztof Marczewski - administrator
Data publikacji:2006-09-14 08:43:25
Ostatnia zmiana:2006-09-14 08:43:25
Ilość wyświetleń:5126
Urząd Gminy Wielgie
Starowiejska 8, 87-603 Wielgie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij