Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

Zarządzenie Nr 19/11 Wójta Gminy Wielgie z dnia 14 lutego 2011 roku w sprawie zasad zamawiania, używania, przechowywania oraz likwidacji pieczęci i pieczątek w Urzędzie Gminy Wielgie.

 

Zarządzenie Nr 19/11

WÓJTA GMINY WIELGIE

z dnia 14 lutego 2011 roku



w sprawie zasad zamawiania, używania, przechowywania oraz likwidacji pieczęci i pieczątek w Urzędzie Gminy Wielgie


Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), art. 16c ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 235, poz. 2000, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1955 r. w sprawie tablic i pieczęci urzędowych (Dz. U. Nr 47, poz. 316, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:


§ 1

Określa się zasady postępowania przy zamawianiu pieczęci i pieczątek na potrzeby Urzędu Gminy Wielgie, ich używania, przechowywania oraz likwidacji w związku z utratą przez pieczęcie i pieczątki cech użytkowych i braku celowości dalszego ich używania.


§ 2

  1. W Urzędzie Gminy Wielgie mogą być stosowane pieczęcie urzędowe, pieczątki nagłówkowe, imienne (podpisowe) oraz inne pieczątki, wynikające z przepisów prawa bądź potrzeb pracowników Urzędu Gminy Wielgie w zakresie realizowanych zadań służbowych.


§ 3

W Urzędzie Gminy Wielgie stosowane są pieczęcie:

  1. pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „WÓJT GMINY WIELGIE”,

  2. pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „RADA GMINY WIELGIE”,

  3. pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „GMINA WIELGIE”.

  4. pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek herbu gminy Wielgie, a w otoku napis „GMINA WIELGIE”,

  5. pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek herbu gminy Wielgie, a w otoku napis „WÓJT GMINY WIELGIE”,

  6. pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek herbu gminy Wielgie, a w otoku napis „RADA GMINY WIELGIE”,

  7. pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „URZĄD STANU CYWILNEGO”,

  8. pieczęć – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „URZĄD GMINY WIELGIE”

§ 4


  1. Komórki organizacyjne używają, o ile przepisy szczegółowe nie stanowią inaczej, następujących pieczęci urzędowych:

    1. pieczęć urzędową z wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej - do sygnowania określonych przepisami prawa dokumentów urzędowych związanych z realizacją:

      1. zadań własnych gminy,

      2. zadań zleconych z zakresu administracji rządowej lub przyjętych w drodze porozumień zawartych z organami tej administracji;

    2. pieczęć urzędową z wizerunkiem herbu Gminy - do umieszczania na urzędowych dokumentach okolicznościowych lub o charakterze reprezentacyjnym, sygnowanych przez Przewodniczącego Rady Gminy lub Wójta Gminy Wielgie

    3. pieczęć urzędowa – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „URZĄD STANU CYWILNEGO” na dokumentach urzędowych wydawanych przez Urząd Stanu Cywilnego,

    4. pieczęć – metalowa, tłoczona pieczęć okrągła zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, a w otoku napis „URZĄD GMINY WIELGIE” stosowana tylko na dokumentach dla rozliczeń związanych z obsługą bankową i kasową budżetu Gminy.

  2. Odcisku pieczęci nie umieszcza się na kopiach dokumentów składanych do akt Urzędu Gminy.

  3. Kierujący komórkami organizacyjnymi są odpowiedzialni za używanie pieczęci zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 5


  1. W Urzędzie Gminy Wielgie stosowane są pieczątki nagłówkowe, imienne (podpisowe) i inne.

  2. Uprawnionymi do korzystania z imiennych pieczątek w Urzędzie Gminy są:

    1. Wójt Gminy Wielgie.

    2. Przewodniczący Rady Gminy Wielgie.

    3. Zastępca Wójta Gminy Wielgie

    4. Sekretarz Gminy Wielgie.

    5. Skarbnik Gminy Wielgie.

    6. Kierownicy referatów

    7. Pracownicy, których zakres powierzonych zadań i czynności służbowych uzasadnia posługiwanie się taką pieczątką.

  3. Pieczątki imienne innej treści, mogą posiadać i stosować następujące osoby:

  1. „z up. Wójta” – pracownicy, w granicach indywidualnego pisemnego upoważnienia Wójta Gminy Wielgie.


§ 6

  1. Wniosek w sprawie zamówienia pieczęci lub pieczątki winien zawierać:

    1. treść pieczęci lub pieczątki,

    2. uzasadnienie,

    3. potwierdzenie zasadności wyrobienia pieczęci lub pieczątki przez przełożonego.

  2. Wniosek w sprawie zamówienia wykonania pieczęci lub pieczątki należy składać do pracownika zajmującego stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr
    i obsługi Rady Gminy, który dokonuje sprawdzenia jego treści pod względem formalno-prawnym, potwierdza zgodność w zakresie danych personalnych i zajmowanego stanowiska służbowego, następnie dokonuje stosownego zlecenia wykonania pieczęci lub pieczątki.


§ 7


  1. Po wykonaniu pieczęci lub pieczątki pracownik zajmującego stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr i obsługi Rady Gminy dokonuje ich rejestracji w „Ewidencji pieczęci urzędowych” lub w „Ewidencji pieczątek imiennych oraz stempli”.

  2. Pieczęcie i pieczątki wydawane są za imiennym potwierdzeniem odbioru (czytelny podpis odbierającego i data).


§ 8


  1. Pieczęcie i pieczątki stosuje się wyłącznie do załatwiana spraw służbowych.

  2. Pieczęcie i pieczątki należy przechowywać w zamykanych szafach.

  3. Pieczęcie i pieczątki powinny znajdować się podczas urzędowania w miejscu dostępnym tylko dla pracownika odpowiedzialnego za przedmiotowe składniki.


§ 9

  1. W przypadku zużycia, uszkodzenia, bądź dezaktualizacji pieczęci lub pieczątki należy je zwrócić do pracownika zajmującego stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr
    i obsługi Rady Gminy wraz z pismem.

  2. Pracownik zajmujący stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr i obsługi Rady Gminy występuje z pisemną propozycją fizycznej likwidacji pieczęci lub pieczątek wymienionych w pkt 1 niniejszego paragrafu do Komisji Likwidacyjnej o wydanie stosownej opinii, a po jej uzyskaniu występuje do Wójta Gminy Wielgie o podjęcie decyzji w zakresie likwidacji.

  3. Fizycznej likwidacji pieczęci lub pieczątek dokonują pracownik zajmującego stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr i obsługi Rady Gminy w obecności członków Komisji Likwidacyjnej, którzy z czynności tej sporządzają stosowny protokół likwidacji.

  4. Pieczęcie urzędowe uszkodzone bądź zdezaktualizowane pracownik zajmujący stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr i obsługi Rady Gminy przekazuje do Mennicy Państwowej z siedzibą w Warszawie celem ich likwidacji.


§ 10


  1. O przypadkach kradzieży lub utraty pieczęci i pieczątek należy niezwłocznie zawiadomić pracownika zajmującego stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr
    i obsługi Rady Gminy z podaniem okoliczności utraty pieczęci lub pieczątek oraz wskazaniem osoby winnej ich utraty.

  2. Pracownik zajmujący stanowisko pracy ds. samorządowych, kadr i obsługi Rady Gminy dokonuje zgłoszenia zagubienia lub kradzieży pieczęci i pieczątek na Policję oraz zgłasza ten fakt w prasie lokalnej, a w przypadku pieczęci urzędowej zawiadamia również Mennicę Państwową z siedzibą w Warszawie.


§ 11


Pracownik, z którym została rozwiązana umowa o pracę zobowiązany jest rozliczyć się
z pobranych i użytkowanych pieczęci i pieczątek.

§ 12

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy


§ 13

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.





 




Załączniki

Zarządzenie Nr 19 (40kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Krzysztof Kalka
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2011-04-19 08:18:30
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2011-04-19 08:19:09
Ostatnia zmiana:2011-04-19 08:22:20
Ilość wyświetleń:4533

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij