Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

UCHWAŁA NR XXVIII/204/2013 RADY GMINY WIELGIE z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgie.

UCHWAŁA NR XXVIII/204/2013
RADY GMINY WIELGIE

z dnia 27 marca 2013 r.

w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgie.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 567, z 2013 poz. 153) i oraz art. 4 ust 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z 2012 r. poz. 951, z 2013 r. poz. 21, poz. 228), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lipnie, uchwala się co następuje: 

§ 1. Przyjąć regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgie w brzmieniu jak załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały. 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy. 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko- Pomorskiego.  

Przewodniczący Rady Gminy Wielgie

Halina Sztypka

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVIII/204/2013 
Rady Gminy Wielgie 
z dnia 27 marca 2013 r. 
 

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgie  

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Ilekroć w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Wielgie jest mowa o: 

1) regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielgie; 

2) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.); 

3) Krajowym Planie Gospodarki Odpadami 2014 (dalej: KPGO 2014 ) – należy rozumieć przez to rozumieć dokument przyjęty przez Radę Ministrów uchwałą nr 217 z dnia 24 grudnia 2010 r. (M. P. Nr 101, poz. 1183); 

2. Ilekroć w regulaminie użyto pojęć: właściciel nieruchomości, punkt selektywnej zbiórki odpadów, pojemnik, podmiot odbierający odpady komunalne to posłużono się nimi w znaczeniu używanym w ustawie. 

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 2. 1. Selektywna zbiórka prowadzona być powinna w podziale na następujące rodzaje odpadów: 

1) papier i tektura; 

2) metale; 

3) tworzywa sztuczne; 

4) opakowania wielomateriałowe; 

5) szkło; 

6) odpady komunalne ulegające biodegradacji; 

7) odpady zielone; 

8) przeterminowane leki; 

9) chemikalia; 

10) zużyte baterie i akumulatory; 

11) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 

12) meble i inne odpady wielkogabarytowe; 

13) odpady budowlane i rozbiórkowe, 

14) zużyte opony. 

§ 3. Obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu i lodu oraz innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości bezpośrednio przylegających do granicy działki, właściciele nieruchomości realizują poprzez usuwanie tych zanieczyszczeń i umieszczanie ich przy krawężniku chodnika od strony jezdni w sposób niepowodujący zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów; 

§ 4. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami oraz naprawa poza warsztatami możliwe jest na terenach niesłużących do użytku publicznego, jeżeli powstające ścieki odprowadzane będą do sieci kanalizacyjnej lub zbiorników bezodpływowych, z zastrzeżeniem ust. 2. 

2. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami i ich naprawa poza warsztatami na terenach służących do użytku publicznego możliwe jest w miejscach spełniających wymagania ust. 1, do tego celu wyznaczonych i oznakowanych stosowną tablicą. 

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 5. 1. Na terenie Gminy Wielgie ustala się następujące minimalne pojemności pojemników i worków przewidzianych do zbierania segregowanych odpadów komunalnych: 

1) pojemniki o pojemności co najmniej 60 l; 

2) kontenery o pojemności co najmniej 3000 l; 

3) worki na odpady selektywnie zbierane oznaczone odpowiednim napisem lub transparentne o pojemności co najmniej 30 l. 

2. Na terenie Gminy Wielgie ustala się następujące minimalne pojemności pojemników przewidzianych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych: 

1) kosze uliczne o pojemności co najmniej 30 l; 

2) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności co najmniej 60 l; 

3) kontenery o pojemności co najmniej 3000 l. 

§ 6. 1. Wyposaża się nieruchomość w pojemniki i/lub worki do zbierania odpadów komunalnych o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej, odpowiadające obowiązującym normom, w ilości zapewniającej ich nieprzepełnienie przy uwzględnieniu częstotliwości odbierania odpadów komunalnych określonej w Rozdziale 4 i o pojemności wprost wskazanej lub uwzględniającej wskazane niżej średnie ilości wytworzonych odpadów w okresie cztero tygodniowym: 

1) dla budynków mieszkalnych: 60 l odpadów na mieszkańca, 

2) dla szkół wszelkiego typu - 3 l odpadów na każdego ucznia, studenta i pracownika, 

3) dla żłobków i przedszkoli - 3 l odpadów na każde dziecko i pracownika, 

4) dla lokali handlowych - co najmniej 80 l odpadów na każdy lokal handlowy, 

5) dla lokali gastronomicznych - co najmniej 10 l odpadów na jedno miejsce konsumpcyjne, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu, 

6) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji – co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l na punkt, 

7) dla domów opieki, hoteli, pensjonatów itp. – 20 l odpadów na jedno łóżko, 

8) dla budynków lub budowli wykorzystywanych na inne cele, w tym przez przedsiębiorców – 11 l odpadów na jedną osobę zatrudnioną lub wykonującą czynności na rzecz właściciela lub przedsiębiorcy na innej podstawie niż umowa o pracę, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 80 l na odpady na nieruchomości, 

9) dla ogródków działkowych - 20 l odpadów na każdą działkę w okresie sezonu tj. od 1 marca do 31 października każdego roku i 5l odpadów poza tym okresem, 

10) dla działek rekreacyjnych i letniskowych - co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 l na każdą działkę, w okresie sezonu tj. od 1 maja do 30 października każdego roku, 

11) dla cmentarzy - pojemnik o minimalnej pojemności 1100 l. 

2. W przypadku prowadzenia działalności handlowo-usługowej branży spożywczej oraz gastronomicznej wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego kosza o pojemności 30 l na odpady. 

§ 7. Ustala się następujące zasady i warunki rozmieszczania pojemników na odpady komunalne na nieruchomości: 

1) każda nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy powinna być wyposażona w co najmniej jeden pojemnik do gromadzenia odpadów o minimalnej pojemności będącej iloczynem liczby osób zamieszkujących na terenie nieruchomości i normatywnej ilości wytwarzanych odpadów lecz nie mniej niż 1 pojemnik o pojemności 60 l; 

2) ustawienie pojemników do zbierania odpadów komunalnych może nastąpić jedynie w miejscach nie stanowiących utrudnienia dla sąsiadów, mieszkańców, użytkowników dróg, itp. oraz dostępnych dla korzystających z tych urządzeń i pracowników podmiotu odbierającego odpady komunalne; 

3) pojemniki powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym, a w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności, a także w odpowiednim stanie sanitarnym w szczególności poprzez ich mycie. 

§ 8. Pojemniki do zbierania odpadów powstałych na nieruchomościach, na których nie zamieszkują mieszkańcy, powinny być trwale oznaczone w sposób pozwalający na odróżnienie ich od pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy. Dopuszcza się oznakowanie pojemników za pomocą elementów dostarczonych przez podmiot odbierający odpady komunalne lub w inny sposób zaproponowany bądź zaakceptowany przez podmiot odbierający odpady komunalne. 

§ 9. 1. Na terenie nieruchomości pojemniki do zbierania odpadów komunalnych należy przetrzymywać w miejscu wyodrębnionym. 

2. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest w dniu odbioru odpadów komunalnych udostępnić przedsiębiorcy pojemniki z odpadami. 

§ 10. 1. Kosze uliczne należy ustawiać przy ciągach pieszych służących użyteczności publicznej, w tym w szczególności przy oznakowanych przejściach dla pieszych, w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego, przy przystankach PKS oraz w miejscach rekreacyjnych (skwerki, zieleńce itp.) . 

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych
z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do wspólnego użytku publicznego

§ 11. Określa się szczegółowy sposób pozbywania się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości: 

1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne należy zbierać w pojemnikach, kontenerach na odpady komunalne (w zabudowie wielomieszkaniowej), a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne; 

2) papier i tekturę, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe oraz metale (odpady suche) należy zbierać w workach, kontenerach na odpady komunalne (w zabudowie wielomieszkaniowej), a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne; 

3) szkło należy zbierać w workach, kontenerach na odpady komunalne (w zabudowie wielomieszkaniowej), a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne; 

4) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (odpady mokre), należy zbierać w workach, kontererach na odpady komunalne (w zabudowie wielomieszkaniowej), a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne, przy czym odpady zielone można także: 

a) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów; 

b) gromadzić w kompostowniach przydomowych lub gnojownikach ( płyty gnojowe ); 

5) odpady pozostałe należy zbierać w pojemnikach, kontenerach na odpady komunalne (w zabudowie wielomieszkaniowej), a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne; odpady pozostałe to m.in.: prospekty foliowane i lakierowane katalogi, opakowania i butelki po olejach i smarach, puszki i pojemniki po farbach i lakierach,opakowania po środkach ochrony roślin i owadobójczych,ceramika (porcelana, naczynia typu arco, talerze, doniczki), lustera, zimny popiół; odpady mięsne, ryb, kości; odpady medyczne, pieluchy jednorazowe, podpaski itp; 

6) przeterminowane leki należy: 

a) gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w aptekach; 

b) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów; 

7) chemikalia oraz zużyte opony należy przekazywać do: 

a) punktu selektywnego zbierania odpadów; 

b) punktów ich sprzedaży; 

8) zużyte baterie i akumulatory należy: 

a) gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w budynkach użyteczności publicznej; 

b) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów; 

c) przekazywać do punktów ich sprzedaży; 

9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy przekazywać do : 

a) punktu selektywnego zbierania odpadów; 

b) punktów ich sprzedaży; 

10) meble i inne odpady wielkogabarytowe należy przekazywać: 

a) do punktu selektywnego zbierania odpadów, 

11) odpady budowlane i rozbiórkowe: 

a) wytworzone przez osoby fizyczne w ich gospodarstwach domowych, z wyłączeniem odpadów pochodzących z działalności gospodarczej, należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów; 

b) pochodzące z prowadzonej działalności gospodarczej należy przekazywać podmiotom uprawnionym, zgodnie z odrębnymi przepisami. 

12) tekstylia i odzież należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów; 

§ 12. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z terenów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i z terenów nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy: 

1) z obszarów zabudowy jednorodzinnej: 

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co cztery tygodnie; 

b) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (odpady mokre) – co cztery tygodnie; 

c) papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale (odpady suche) – co cztery tygodnie, 

d) szkło – co cztery tygodnie, 

e) odpady pozostałe – co cztery tygodnie, 

2) z obszarów zabudowy wielomieszkaniowej: 

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co cztery tygodnie, 

b) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (odpady mokre) – co cztery tygodnie, 

c) papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale (odpady suche) -– co cztery tygodnie, 

d) szkło – co cztery tygodnie, 

e) odpady pozostałe – co cztery tygodnie, 

3) z terenów nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, (w tym z działek rekreacyjnych i letniskowych): 

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co cztery tygodnie, 

b) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (odpady mokre) – co cztery tygodnie; 

c) papier i tektura tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale (odpady suche) - co cztery tygodnie, 

d) szkło – co cztery tygodnie, 

e) odpady pozostałe – co cztery tygodnie, 

§ 13. Ustala się częstotliwość usuwania odpadów komunalnych z terenów przeznaczonych do użytku publicznego: 

1) kosze na odpady rozmieszczone w pasach drogowych należy opróżniać: 

a) w okresie sezonu trwającego od 1 kwietnia do 30 września – trzy razy w tygodniu; 

b) poza sezonem - raz w tygodniu, a w razie zwiększonej ilości odpadów - z częstotliwością nie dopuszczającą do ich przepełnienia. 

2) kosze zlokalizowane na skwerach, zieleńcach, w parkach należy opróżniać z częstotliwością zapobiegającą ich przepełnieniu, jednak nie rzadziej niż raz w tygodniu, 

3) z cmentarzy - minimum raz w miesiącu, 

4) w przypadku placówek handlowo-usługowych branży spożywczej i gastronomicznej zlokalizowanych poza budynkami codziennie; 

5) w przypadku nieruchomości, na których organizowane są imprezy masowe - bezpośrednio po zakończeniu imprezy, nie później jak w ciagu 24 h.; 

§ 14. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się pozostałych odpadów komunalnych: 

1) chemikalia i zużyte opony – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży – w godzinach ich pracy; 

2) przeterminowane leki – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w aptekach – w godzinach ich pracy; 

3) baterie i akumulatory – oddawanych w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w budynkach użyteczności publiczej, w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży – w godzinach ich pracy; 

4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży – w godzinach ich pracy; 

5) meble i inne odpady wielkogabarytowe – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów – w godzinach pracy punktu; 

6) odpady budowlane i rozbiórkowe: 

a) wymienione w § 11 pkt 11 lit. a – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów – w godzinach pracy punktu, 

b) wymienione w § 11 pkt. 11 lit. b – umieszczanych w pojemnikach zamówionych odpłatnie u przedsiębiorcy odbierającego odpady w terminie uzgodnionym z podmiotem odbierającym odpady komunalne; 

7) tekstylia i odzież – oddawanych w punkcie selektywnego zbierania odpadów – w godzinach pracy punktu; 

§ 15. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości, nie rzadziej niż dwa razy w roku. 

Rozdział 5.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

§ 16. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe obowiązane są do: 

1) wyeliminowania zagrożeń i uciążliwości dla mieszkańców, w szczególności: nieprzyjemnej woni, roznoszenia pasożytów, insektów itp.; 

2) zapewnienia właściwej opieki nad zwierzętami w celu niedopuszczenia do zniszczeń i zanieczyszczeń nieruchomości, terenów i budynków użyteczności publicznej; 

3) usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzę (odchodów i innych nieczystości) z klatek schodowych, pomieszczeń wspólnego użytku, placów, trawników lub zieleńców, ulic i chodników. Uprzątnięcia można dokonać poprzez wrzucenie zanieczyszczeń do urządzeń przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych bądź do urządzeń kanalizacyjnych. 

§ 17. Osoby utrzymujące psy rasy uznanej za agresywną lub psy obronne obowiązani są zapewnić wywieszenie tablic ostrzegawczych na bramach nieruchomości. 

§ 18. Posiadacz psa obowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a agresywnego dodatkowo w kagańcu. 

Rozdział 6.
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich
na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 19. Na terenach o zabudowie wielomieszkaniowymi zakazuje się utrzymania zwierząt gospodarskich. Zakaz obejmuje całą działkę, na której zlokalizowana jest zabudowa wielomieszkaniowa. 

§ 20. 1. 1 Właściciele nieruchomości utrzymujący zwierzęta gospodarskie zobowiązani są do takiego ich utrzymywania aby były nieuciążliwe dla sąsiednich nieruchomości, w szczególności w zakresie przykrych zapachów. 

2. Utrzymanie zwierząt gospodarskich powinno być usytuowane i prowadzone w taki sposób, aby nie pogarszało warunków zdrowotnych, sanitarnych i porządkowych otoczenia, nie powodowało zanieczyszczenia powietrza, gleby i wody oraz innych uciążliwości dla ludzi zamieszkujących sąsiednie nieruchomości. 

3. Pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich, teren ich utrzymania i bezpośrednie ich otoczenie winny być utrzymane w należytej czystości. 

4. Wybiegi dla zwierząt gospodarskich winny być ogrodzone siatką drucianą lub innym odpowiednim ogrodzeniem, w sposób uniemożliwiający przedostanie się zwierząt poza obręb wybiegu. 

5. Ule z pszczołami nie mogą być ustawione w odległości mniejszej niż 10 m od granicy drogi publicznej, budynku mieszkalnego, inwentarskiego lub gospodarczego oraz od granicy sąsiedniej nieruchomości, będącej własnością innej osoby, niż właściciel ula. 

6. Ule z pszczołami ustawione w odległości od 10 do 13 m należy oddzielić stałą przeszkodą (parkan, mur, krzewy, siatka o drobnych oczkach) o wysokości, co najmniej 2 m, w celu zwiększenia wznoszenia się wylatujących i powracających do ula pszczół nad pobliskim terenem. 

§ 21. Nie należy dopuszczać do zanieczyszczania terenu nieruchomości, domów, ulic i innych miejsc publicznych wydalinami zwierząt, karmą, ściółką lub innymi odpadami. 

Rozdział 7.
Obszary i terminy przeprowadzania deratyzacji

§ 22. 1. Obowiązkiem deratyzacji objęte są obszary zabudowane budynkami wielomieszkaniowymi, zakładami przetwórstwa spożywczego, obiektami użyteczności publicznej i obsługi ludności oraz budynkami, w których utrzymywane są zwierzęta gospodarskie - co najmniej 1 raz w roku, w okresie od 1 października do 30 listopada. 

  

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897)regulaminy utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, uchwalone przed dniem wejścia w życie ustawy, zachowują moc do dnia wejścia w życie nowych regulaminów, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Powyższa ustawa weszła w życie z dniem 1 stycznia 2012 r., zatem termin uchwalenia przez Radę Gminy nowego regulaminu upływa w dniu 31 grudnia 2012 r. 

Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), rada gminy uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. 

Regulamin ma na celu dostosowanie jego zapisów i wymogów do znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Znowelizowana ustawa wymaga także, aby rada gminy wskazała w regulaminie inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. W wykonaniu tego postanowienia wymagania określono w § 18 Regulaminu. W Planie Gospodarki Odpadami Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023 nie określono innych, szczególnych wymagań w stosunku do mieszkańców gminy, poza określonymi w Regulaminie. 

W związku z uchyleniem przez Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego Uchwały Nr XXVI/184/2012 Rady Gminy Wielgie z dnia 28 grudnia 2012 roku, konieczne jest podjęcie przedkładanej uchwały. 

Przewodniczący Rady Gminy Wielgie

Halina Sztypka

Załączniki

akt (293kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Uchwała.XXVIII.204.2013.autopoprawka (357kB) Zapisz dokument  

Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2013-03-29 12:15:04
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2013-03-29 12:31:21
Ostatnia zmiana:2013-03-29 12:31:38
Ilość wyświetleń:716

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij