Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wielgie

Kolorowy pasek

UCHWAŁA NR I/3/2014 RADY GMINY WIELGIE z dnia 28 listopada 2014 r. w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie.

Uchwała Nr I/3/2014
Rady Gminy Wielgie

z dnia 28 listopada 2014 r.

w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie.

Na podstawie art.19 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz.594 ze zmianami uchwala, co następuje:

§ 1.  Przyjmuje się regulamin głosowania wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 2.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.  

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy


 

 

 


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr I/3/2014
Rady Gminy Wielgie
z dnia 28 listopada 2014 r.

Regulamin wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie

§ 1. 1. Niniejszy Regulamin ma moc obowiązującą na sesji Rady Gminy Wielgie w dniu 28 listopada 2014 roku.

2.  Rada Gminy wybiera ze swego grona Wiceprzewodniczącego Rady, spośród nieograniczonej liczby kandydatów, w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady.

3.  Głosowanie przeprowadza Komisja Skrutacyjna wybrana spośród radnych Rady Gminy.

4.  Prawo zgłoszenia kandydatów przysługuje każdemu z radnych.

§ 2. 1. Głosowanie odbywa się za pomocą kart do głosowania przygotowanych przez Komisję Skrutacyjną, opieczętowanych pieczęcią Rady Gminy w Wielgiem, na których widnieje treść: „Karta do głosowania w wyborach na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie" oraz, poniżej, pytanie: „Czy jesteś za wyborem radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wielgie". Poniżej wpisuje się imię i nazwisko kandydata, zaś obok oznaczenia imienia i nazwiska kandydata, z lewej strony, znajdują się trzy pola wyboru w kształcie pustego w środku kwadratu: jedno nad wyrazem „za", drugie nad wyrazem „przeciw", trzecie nad zwrotem „wstrzymuję się od głosu".

2.  Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaku „x" w jednym z pól wyboru, o których mowa w § 2 ust. 1.

3.  Za głos nieważny uważa się głos oddany na karcie do głosowania:

1)  nieopieczętowanej pieczęcią Rady Gminy, lub

2)  na której postawiono znak „x" w więcej, niż jednym polu wyboru, lub

3)  na której nie postawiono znaku „x" w żadnym z pól wyboru.

§ 3. 1. Głosowanie odbywa się poprzez wywołanie przez członka Komisji Skrutacyjnej wg listy obecności nazwiska radnego, który podchodzi do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzuca do niej kartę do głosowania złożoną w połowie.

2.  Podczas głosowania na sali znajduje się parawan, kabina lub inne urządzenie umożliwiające radnym zachowanie warunku tajności oddania głosu.

3.  Za wybranego uważa się kandydata, który w głosowaniu uzyskał największą ilość ważnie oddanych głosów „za", jeżeli jednocześnie liczba ta przewyższa sumę ilości ważnych głosów oddanych „przeciw" i „wstrzymujących się".

§ 4. 1. Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna ustala wyniki głosowania i sporządza protokół.

2.  W protokole Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:

1)  liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;

2)  imię i nazwisko zgłoszonego kandydata;

3)  liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru;

4)  liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;

5)  liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);

6)  liczbę głosów nieważnych;

7)  liczbę głosów ważnych;

8)  liczbę głosów ważnych oddanych za wyborem kandydata;

9)  liczbę głosów ważnych oddanych przeciw wyborowi kandydata,

10)  liczbę głosów wstrzymujących się od dokonania wyboru,

11)  stwierdzenie wyniku wyborów, tzn. czy kandydat został wybrany.

3.  Komisja odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.

4.  Protokół podpisują wszystkie osoby wchodzące w skład Komisji Skrutacyjnej.

5.  Wyniki wyborów ogłasza Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej.

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy


 

 

 

Załączniki

akt (172.1kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Uchwała.I.3.2014.2014-11-28 (197.7kB) Zapisz dokument  

Metadane

Źródło informacji:Wiesław Zając - administrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Wiesław Zając - administrator
Data wprowadzenia:2014-12-08 12:11:39
Opublikował:Wiesław Zając - administrator
Data publikacji:2014-12-08 12:13:30
Ostatnia zmiana:2014-12-08 12:13:49
Ilość wyświetleń:432

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij